Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer mais in volle grond


Miquel-nature

Aanbevolen berichten

De mijne gingen zo hard heb ze gisteren in de volle grond gezet......zal morgen foto maken.

 

Op advies van de buurman heb ik ze een beetje in een geultje gezet .......voor het water geven (het is zo droog) en ook als ze dan wat groter zijn maak je de grond gelijk en staan ze wat steviger.

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook een paar binnen gezaaid een korte tijd geleden, die gingen ook snel, dus net als jij (Betty) heb ik ze gisteren in de volle grond gezet Ik zie het wel.

Bij mij zijn het er wel maar een paar hoor, het stelt niet veel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook een paar binnen gezaaid een korte tijd geleden, die gingen ook snel, dus net als jij (Betty) heb ik ze gisteren in de volle grond gezet Ik zie het wel.

Bij mij zijn het er wel maar een paar hoor, het stelt niet veel voor.

 

 

Ik heb er 25 gezet Juna, ik heb gelezen dat je voor goede bestuiving er minstens 20 moet zetten anders bevruchten ze elkaar niet.......maar ik heb al weer van een buurman gehoord dat hij het zelf doet met een kwast en dan heb je er minder nodig.

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal een kwast gebruiken, bedankt voor de tip! (Betty)

Dat zijn van die belangrijke dingen om te weten, die heel jammer zijn als je ze niet weet . Ik heb er strakjes als het goed gaat tussen de 5 en 7 (suikermais planten) dus dan zouden ze elkaar niet goed genoeg bestuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik heb nooit meer dan 10 mais gehad en ook nog nooit problemen gehad met de bestuiving. Ik zet dr 2 naast elkaar en zo weer 2 achter die andere 2 en ga zo door.

 

Ik weet niet hoe je die 3 mais gezaaid heb en hoe ver ze van elkaar afstaan, maar je kan, wat al eerder is gezegt, met een kwastje ofzo langs de bloemen gaan van iedere plant. Dan weet je zeker dat je mais bestuift (is dat wel een woord??) word..

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maïs heeft geen bijen nodig, die heeft wind nodig

Precies, dat zou mij ook de enige reden lijken om zelf te moeten bestuiven: maïs dat te beschut staat. Ik heb vaak wel meerdere groepjes maar die groepjes zijn er ook maar een stuk of 5 a 6 (in een blok inderdaad niet op een rijtje) maar wel aan de Maas dus genoeg wind en nooit problemen. Ik gebruik juist de mais ook als windbreker voor de rest van de tuin.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gezicht ik hou van mais, ik zou er nog wel een netje overheen doen tot ze iets groter zijn dan kan het eraf, de eerste x dat ik mais plante had ik mooie rijtjes en was ik trots, lag de volgende dag alles er uitgetrokken naast, opzich lijktr het me grappig om te zien dat een vogel daar zo fanatiek aan het trekken is geweest, maar natuurlijk zonde van het maisveldje en niet de bedoeling.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oke Hans doe ik......we hebben nog niet echt last van vogels maar je weet nooit.

 

Eenden genoeg, op de composthoop van de buurman zat een nest van vier kuikens met moeder zo schattig!!

 

En schijnbaar voor de muizen hebben ze op de hoek van het complex een hoge kast staan en daar wonen torenvalken die zie je geregeld vliegen en ook de KLM (zwanen) komen regelmatig overvliegen echt een prachtig gezicht!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...