Geplaatst: 9 juni 201411 j kan ik nog opnieuw starten met de moestuin zaterdag hagelbuien bij ons alles lag onder 50 cm hagelbollen van +/- 6 cm een ramp ! auto geblutst - dakpannen stuk - velux stuk - lichtkoepels stuk - tuinset stuk - fruitbomen kaal pfff sommige afgeknapt op een meter boven de grond plastiek serre met gaten (tomaten/komkommer/augurken/ijsbergsalade nog kunnen redden) - kooi met frambozen aardbeien jeneverbessen alles tot schroot - aardbeien zijn puree - jeneverbessen afgeslagen op de grond - frambozen omgeplooid moestuin zelf aardappelen in de bloei nu nog enkel stokjes boontjes in bloei - koolplanten - knolselder - doperwten - zomerprei - wortelen - witloof - uien - snijselder - rode biet - salade - rabarber - courgetten - pompoenen - bieslook -peterselie - zonnebloemen enz alles met de grond gelijkbloemenperk gemaaid door de storm - grasplein overal putjes tot 3 a 4 cm diep alles weg op 15 minuten tijd maisveld rondom mijn woning alles plat - tarweveld enkel nog stukjes stengel - serres in de omgeving herleid tot schroot gans t weekend opkuisen en schade vaststellen om de moed te verliezen
Geplaatst: 9 juni 201411 j Vreselijk... Sterkte ermee, hopen dat er nog íets te redden valt en ik duim voor een hele mooie oogst van wat je hebt kunnen redden.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Nou, ik zou daar wel behoorlijk ziek van kunnen worden ja, als mij dat zou overkomen op de tuin. Mja. Kans is er inderdaad altijd he ? Ik zat me vandaag wel even af te vragen: je zal er helemaal van moeten leven zeg ( 200 jaar terug ) en dan zo'n ravage op de tuin meemaken. Wat moesten die mensen dan ?Best erg.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Mijn auto dus ook kapot Kaatje, stond in Wingene voor een BBQ.Hier in Aalter was er overstroming verleden nacht en de aardappelen hebben erg te lijden gehad zag ik zo net, die staan in Lotenhulle waar de kippen zitten.Ze gaan het rampenplan opstarten heb ik gelezen op Google nieuws. Kris Peeters is er komen kijken (ramptoerist)Om opnieuw te beginnen zou ik u aanraden om eens binnen te springen bij Cannoot in Ruiselede, dat is aan de achterkant van Poeke park, dus veel dichter bij Poeke dan bij Ruiselede. Die mensen doen in de voormiddag de markten met zaad en plantjes maar na de middag kunt ge daar alles kopen en dikwijls krijgt ge méér dan wat ge vraagt. Ik hoop maar dat zijn serres niet kapot zijn.En nu dondert het al terug in het zuiden, ergens bij u dan Kaatje. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Wat ontzettend zonde van al het werk! Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 9 juni 201411 j Aiaiai.... Ocharme....Wij zijn gelukkig gespaard gebleven gisteren ( wel een indrukwekkend lichtspel gehad om 3:00 am. Ik ga verder afkloppen want buiten wat hagel deze middag ( geen schade ) en wat regen en interessante wolkenfirmaties nu nog niets ernstigs...Ik hoop op het beste voor deze nacht. Alvast veel sterkte gewenst, en een mooie oogst gewenst van wat er gespaard is gebleven.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Wat naar! Daar zou ik ook heel verdrietig van worden! Sterkte! (door dit topic besef ik wel dat ik alles wat ik in losse potten heb staan voor vannacht even onder een afdakje moet zetten. Voor de zekerheid...)
Geplaatst: 9 juni 201411 j Jeetje wat een verhaal.Echt zwaar balen voor je zeg!En voor een ieder die hetzelfde of iets soortgelijks mee heeft gemaakt de laatste dagen(en nog steeds ).Sterkte allemaal. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 9 juni 201411 j Och Kaatje wat vreselijk.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 9 juni 201411 j voor alle zuiderburen........hoop dat de ellende nu voorbij is ener nog iets van de tuin te redden valt! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 9 juni 201411 j Wat vreselijk zeg ik moet er niet aan denken! Veel sterkte ermee. De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 9 juni 201411 j Oh nee! De nachtmerrie van elke tuinvrouw/man!!!Veel sterkte...! Ga je nog opnieuw beginnen, of ben je er nu wel even klaar mee...?
Geplaatst: 9 juni 201411 j In Limburg (het deel waar ik woon dan toch) bleven we gelukkig gespaard van die golfballen! Gelukkig is de auto waarmee we naar de voetbal waren (Heisel lag in de hagelbui) omnium verzekerd, ziet er niet uit Veel goede moed, ik zou (nadat ik eerst gek zou worden!) knolplanten laten staan en hopen dat ze niet veel kracht verliezen aan het loofherstel. De rest zal (opnieuw) kopen worden vrees ik. Ook zeer erg van de serres en andere blijvende costructies die verwoesd zijn. Eventueel is bij je verzekerings makelaar je licht opsteken zou ik zeggen.
Geplaatst: 9 juni 201411 j Auteur Mijn auto dus ook kapot Kaatje, stond in Wingene voor een BBQ.Hier in Aalter was er overstroming verleden nacht en de aardappelen hebben erg te lijden gehad zag ik zo net, die staan in Lotenhulle waar de kippen zitten.Ze gaan het rampenplan opstarten heb ik gelezen op Google nieuws. Kris Peeters is er komen kijken (ramptoerist)Om opnieuw te beginnen zou ik u aanraden om eens binnen te springen bij Cannoot in Ruiselede, dat is aan de achterkant van Poeke park, dus veel dichter bij Poeke dan bij Ruiselede. Die mensen doen in de voormiddag de markten met zaad en plantjes maar na de middag kunt ge daar alles kopen en dikwijls krijgt ge méér dan wat ge vraagt. Ik hoop maar dat zijn serres niet kapot zijn.En nu dondert het al terug in het zuiden, ergens bij u dan Kaatje.donder en regen met sterke rukwinden momenteelzo'n hagelbollen alles moest daarvan stuk en voor ons oud bakje da komt de verzekering niet meer tussen misschien heb jij meer geluk met jouw autoga doen wat je zegt en plantgoed aankopen i p v alles terug nog zelf te zaaien en op te kweken zal het nu wel te laat zijn bedankt voor de tip en altijd welkom
Geplaatst: 9 juni 201411 j Auteur dank aan iedereen ik moest het even kwijt alles gezaaid en verzorgd en dan op 15 minuten tijd alles stukdat neemt je moed weghad over een 4 tal weken hier een soort aarde zand storm met draaikolken waardoor je dacht dat je in de sahara woonde en nu dit t mag niet zijn dit seizoen blijkbaar buiten materiele schade geen mens of dier die gekwetst was dus dat is nog het belangrijksteik laat het nog even bezinken en moed bij elkaar zoeken en dan opnieuw beginnen zoals willy voorsteld
Geplaatst: 9 juni 201411 j Graag gedaan Kaatje.Mijn auto krijg ik misschien het glas betaald, de builen en blutsen niet, is ook al acht jaar. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Wij hebben denk ik een 3 tal weken geleden onze omnium stop gezet voor onze wagen en nu dit
Geplaatst: 10 juni 201411 j Auteur bjorn ik kan het goed verstaan je betaald zoveel voor niets aan de verzekering en als ze moeten tussenkomen is het een peulenschil dat je terug kan krijgen inderdaad bij omniumverzekering kan je de schade inbrengen bij gewone autoverzekering niets
Geplaatst: 10 juni 201411 j Kaatje, wat verdrietig voor je.'k Wens je sterkte om de boel weer op te bouwen.Kan ik je wat zaden sturen als troost?Stuur maar een pb.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Sterkte iedereen! Marijke, ik denk dat de getroffenen meer geholpen zijn met plantmateriaal, en dat is wat ingewikkeld qua afstand of via post. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 10 juni 201411 j Auteur Kaatje, wat verdrietig voor je.'k Wens je sterkte om de boel weer op te bouwen.Kan ik je wat zaden sturen als troost?Stuur maar een pb.Marijke heel lief van je ik zoek / koop nu best plantgoed wanneer ik nu nog kolen selder courgetten pompoen prei .... noem maar op moet zaaien en planten is dit toch maar ten vroegste voor 2 de helft juli / begin augustus dan is het compleet nul opbrengst denk ik - ui/doperwten/aardbeien/frambozen/jeneverbessen/stekelbessen/appelen peren pruimen kersen/rabarber/aardappelen/zomerprei zijn zowiezo verloren dit jaar wortelen boontjes rode biet witloof pastinaak salade radijzen spinazie andijvie ... ga ik dit weekend opnieuw zaaien toch bedankt
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.