Erny Geplaatst: 20 december 2018 Geplaatst: 20 december 2018 Wow, je hebt een wild leven Jet! Vandaag kwamen er twee halve liter flesjes met heerlijke (huisgemaakte) olijfolie uit Spanje aan. Gekregen van iemand van het preppersforum, ik kreeg de poedelprijs. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 december 2018 Auteur Geplaatst: 20 december 2018 Echt hè. Olijfolie ook heel erg fijn natuurlijk! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Een kratten houder incl. 3 kratten.Even nog een plekje zoeken en dan kunnen er groente in voor de cavia's Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2019 Geplaatst: 8 februari 2019 kookboek van Jeroen Meus dagelijkse kost 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2019 Auteur Geplaatst: 8 februari 2019 Ik ken hem niet, is dat een Jamie-type? Ik googelde hem even maar zag nauwelijks foto`s van eten, meer alleen van hem.Ik kreeg 5 liter melk teveel van de boer en twijfel nu wat ik er mee ga doen.. o en gisteren verse bloedworst van de slacht..plus worstjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobN Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Gevonden, in een oud schuurtje. 2 zaai trays. Zaten veel verborgen slakken onderin die hebben helaas de hete kraan over zich heen gehad.4cm bij 9cm diep. Hier ga ik mooi doperwten in zaaien.Ik zou er wel meer willen hebben maar dit soort kan ik nergens vinden. Stevig plastic en lekker diep. Kent iemand ze? Quote Onkruidmanager 1.0
Mellie Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Ik was bij een oude vriend langs en kreeg een door hem zelf gerookte makreel mee. Zoooo lekker! Dat had ik gemist zeg. Die supermarkt makrelen als je zon zelf gerookte hebt gehad, smaakt nergens naar Die was thuis direct op. Ik heb nog 6 makrelen, ree en een stuk zwaan gekregen. Wat doe ik met de zwaan? Stoofpotje maken kan altijd, maar nog iets specifieks wat ik ermee kan doen? Ben er wel nieuwsgierig naar. Quote
Erny Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Ooh heerlijk... Het schijnt (heb ik mij laten vertellen door een visboer) dat de makrelen die op de markt te koop zijn niet gerookt zijn maar gestoomd. Duidelijk verschil van smaak. Vind de gerookte ook veel en veel lekkerder maar kan ik moeilijk meer vinden helaas. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Is de zwaan van de schadejacht?Hoe het smaakt geen idee ik heb gehoord sterk en dat er eigenlijk niet heel veel vlees aan zit voor een grote vogel.Ik zou het met bereiden vergelijken met eend denk ik.De makreel lekker met de andere 2 zou je mij geen plezier doen. En even terug naar het onderwerpIk heb een ton gekregen van 12.5 kilo ( van het werk) Er heeft blanke roux in poeder vorm in gezeten en die was op en dan word de ton weggegooid en staat er al weer een nieuwe klaar.Ik heb 3x gevraagd of hij niet gewoon hergebruikt kan worden vind het zo een voorbeeld van overbodig plastic gebruik! Quote
Mellie Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 @Erny zei hij ook, schijnt altijd gestoomd te zijn. @Angela de zwanen waren Schiphol overlast veroorzakers (hij had zelf nog >50 ganzen) ik ga een stoofvlees ermee maken, is het meest veilig. Deze week is beduidend een betere week dan vorige week. Lieve kaart gehad Ik heb van het weekend ook nog eustoma zaadjes gekregen van Jootje per post bedenk ik me. Iets wat ik niet zo snel zou kopen, maar ook gekregen: een boek over 101 makkelijke manieren om minder plastic te gebruiken. Luchtig leesvoer zo tijdens de lunch. Nuttige tips. Quote
Mellie Geplaatst: 28 februari 2019 Geplaatst: 28 februari 2019 Verrassing met de post: allemaal peperzaden van Kristof van De Tuinschuur! Pomtidommmm wat kan ik daar blij van worden zeg! Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2019 Auteur Geplaatst: 28 februari 2019 Wat doe ik met de zwaan? Zwanenhals gevuld met druiven Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 28 februari 2019 Geplaatst: 28 februari 2019 Ow ik heb borstfilets, geen hals. Maar wat een bijzondere manier van vullen! Quote
Ciska Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Canna knollen in ruil voor dahlia knollen Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 maart 2019 Auteur Geplaatst: 2 maart 2019 Maar wat een bijzondere manier van vullen!Het was eigenlijk een grapje..in de jaren zeventig had je een programma op de VPRO de Fred Hachee show, en daarin zong Sjef van Oekel het toen wereldberoemde (in Nederland) lied zuurkool met vette jus..daar komt die zwanenhals in voor, zoek het lied maar eens op op YouTube. Het was een hilarische show met veel persiflages op van alles wat er in die tijd gebeurde.OT: een kilo aardappel Blanche gekregen van de buurman om eens uit te proberen..de aardappels hadden nauwelijks een oog laat staan een spruit en nog keihard, goede bewaar dus! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Vandaag niet maar van de week een tas vol appels Quote
Patrijs Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Een restje plantuitjes. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 9 maart 2019 Geplaatst: 9 maart 2019 @ Angela ik lees steeds ‘hoi’ en dan denk ik ‘huh’ en dan dringt tot me door dat het hooi is Ik heb 18 liter verse melk gekregen, een halve kalkoen, heerlijke Turkse manti en gevulde druivenbladeren. Jeej! En het aller- aller- allerlekkerste is de su boregi. Een waterbrood wat je bakt op vuur. Heel moeilijk te maken en zeker met mijn chronische rugklachten. Dus mijn mams was vandaag mijn grote held van de dag. Mega blij en vriezer lekker gevuld! Quote
Saalk86 Geplaatst: 13 maart 2019 Geplaatst: 13 maart 2019 Lol Patrijs, ik ga eind vd week bestellen!! Gister bato bakken ontvangen Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Gisteren een tas paprika's gehad. Quote
jootje Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Ouwe poep! Hoe blij kan je daarvan worden? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 maart 2019 Geplaatst: 29 maart 2019 EierenVolle doos wortelsVers gras/ rog voor de cavia's tas paprika'sbaal hooien voor een klein prijsje een doos vol tomaten. Quote
Mellie Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Ik heb een tas vol bloemenzaden gekregen! Wel 20 soorten. Heel leuk! Zal er een paar meenemen naar de mtfd want sowieso veel te veel en ook een paar dubbele. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.