Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wow, je hebt een wild leven Jet!

Vandaag kwamen er twee halve liter flesjes met heerlijke (huisgemaakte) olijfolie uit Spanje aan. Gekregen van iemand van het preppersforum, ik kreeg de poedelprijs.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik ken hem niet, is dat een Jamie-type? Ik googelde hem even maar zag nauwelijks foto`s van eten, meer alleen van hem.

Ik kreeg 5 liter melk teveel van de boer en twijfel nu wat ik er mee ga doen.. o en gisteren verse bloedworst van de slacht..plus worstjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gevonden, in een oud schuurtje. 2 zaai trays. Zaten veel verborgen slakken onderin die hebben helaas de hete kraan over zich heen gehad.

4cm bij 9cm diep. Hier ga ik mooi doperwten in zaaien.

Ik zou er wel meer willen hebben maar dit soort kan ik nergens vinden. Stevig plastic en lekker diep. Kent iemand ze?0289e176a99aff78c8f3cbd0ca2e0536.jpg

24b5c32400251b019e04df634e9ffcd4.jpg

Onkruidmanager 1.0

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik was bij een oude vriend langs en kreeg een door hem zelf gerookte makreel mee. Zoooo lekker! Dat had ik gemist zeg. Die supermarkt makrelen als je zon zelf gerookte hebt gehad, smaakt nergens naar

Die was thuis direct op. 7b6af560bb33547968bab06718fb67c8.jpg

Ik heb nog 6 makrelen, ree en een stuk zwaan gekregen. Wat doe ik met de zwaan? Stoofpotje maken kan altijd, maar nog iets specifieks wat ik ermee kan doen? Ben er wel nieuwsgierig naar.

Geplaatst:

Ooh heerlijk...

Het schijnt (heb ik mij laten vertellen door een visboer) dat de makrelen die op de markt te koop zijn niet gerookt zijn maar gestoomd. Duidelijk verschil van smaak. Vind de gerookte ook veel en veel lekkerder maar kan ik moeilijk meer vinden helaas.

Geplaatst:

Is de zwaan van de schadejacht?

Hoe het smaakt geen idee ik heb gehoord sterk en dat er eigenlijk niet heel veel vlees aan zit voor een grote vogel.

Ik zou het met bereiden vergelijken met eend denk ik.

De makreel lekker met de andere 2 zou je mij geen plezier doen.

En even terug naar het onderwerp

Ik heb een ton gekregen van 12.5 kilo ( van het werk) Er heeft blanke roux in poeder vorm in gezeten en die was op en dan word de ton weggegooid en staat er al weer een nieuwe klaar.

Ik heb 3x gevraagd of hij niet gewoon hergebruikt kan worden vind het zo een voorbeeld van overbodig plastic gebruik!

Geplaatst:

@Erny zei hij ook, schijnt altijd gestoomd te zijn.

@Angela de zwanen waren Schiphol overlast veroorzakers (hij had zelf nog >50 ganzen) ik ga een stoofvlees ermee maken, is het meest veilig.

Deze week is beduidend een betere week dan vorige week. Lieve kaart gehad

Ik heb van het weekend ook nog eustoma zaadjes gekregen van Jootje per post bedenk ik me. Iets wat ik niet zo snel zou kopen, maar ook gekregen: een boek over 101 makkelijke manieren om minder plastic te gebruiken. Luchtig leesvoer zo tijdens de lunch. Nuttige tips.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Maar wat een bijzondere manier van vullen!

Het was eigenlijk een grapje..in de jaren zeventig had je een programma op de VPRO de Fred Hachee show, en daarin zong Sjef van Oekel het toen wereldberoemde (in Nederland) lied zuurkool met vette jus..daar komt die zwanenhals in voor, zoek het lied maar eens op op YouTube. Het was een hilarische show met veel persiflages op van alles wat er in die tijd gebeurde.

OT: een kilo aardappel Blanche gekregen van de buurman om eens uit te proberen..de aardappels hadden nauwelijks een oog laat staan een spruit en nog keihard, goede bewaar dus!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ Angela ik lees steeds ‘hoi’ en dan denk ik ‘huh’ en dan dringt tot me door dat het hooi is

Ik heb 18 liter verse melk gekregen, een halve kalkoen, heerlijke Turkse manti en gevulde druivenbladeren. Jeej!

En het aller- aller- allerlekkerste is de su boregi. Een waterbrood wat je bakt op vuur. Heel moeilijk te maken en zeker met mijn chronische rugklachten. Dus mijn mams was vandaag mijn grote held van de dag. Mega blij en vriezer lekker gevuld!

9a70f0337a4b4bbfafc321f8f2264b5d.jpg

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een tas vol bloemenzaden gekregen! Wel 20 soorten. Heel leuk! Zal er een paar meenemen naar de mtfd want sowieso veel te veel en ook een paar dubbele.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...