Geplaatst: 21 augustus 201312 j De bramen gaan nu beetje verkleuren,kan maar om de 2 dagen plukken voor rijpe braam net zo als japanse wijnbes Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 24 augustus 201312 j EINDELIJK! na maanden droogte op een enkel lullig nikszeggend buitje na, heeft het vandaag ECHT geregend, tot nog toe 22 mm en er zit nog veel meer in de lucht de komende 2 a 3 dagen JOEPIEEEE.. De timing is buitensporig geweldig, volgende zaterdag begint mijn workshop-week "eten uit de natuur" met als hoofdthema wilde paddenstoelen zoeken, nou die heb ik hier in geen maanden meer aangetroffen maar nu wordt het een paddenstoelenfeestje! Piri is een gelukkig mens en de tuin een gelukkige tuin.. klein detail, vanmorgen begon de regen en tot nog toe heb ik al 497 slakken gespiest, waar die nu opeens binnen enkele uren vandaan komen? * zucht
Geplaatst: 24 augustus 201312 j Wat denk je vanuit de grond ???Ik vind ze ook onder plantenbakken en onder stukken zeil.Ook vind ik ze onder de tegels. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 24 augustus 201312 j Ik dacht dat die krengen na maanden droogte en temperaturen rond de 40 gr in de schaduw wel een beetje dood zouden zijn geraakt..
Geplaatst: 25 augustus 201312 j Nee hoor , overleven op vochtige of enigzins vochtige plekken waar bvb een beetje dauw blijft hangn of tussensijpelt, opgerold meestal om zo hun eigen lichaamsvocht te bewaren en komen massaal te voorschijn als eht regent....... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 5 september 201312 j Het regenseizoen is hier begonnen! Het komt echt met bakken uit de hemel zetten. En het onweert ook aardig Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Geplaatst: 5 september 201312 j Vind je dat lekker Inez, of is het...klam?Hier in mijn achtertuintje is het vandaag 32 graden...ik blijf mooi binnen, moet toch inmaken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 september 201312 j Hier ook 30 graden in de schaduw.....mag het misschien niet zeggen, maar ben er wel een beetje klaar mee met dat hete weer. 20 graden is mooi zat!
Geplaatst: 5 september 201312 j Inderdaad *rent naar de klaagbaak*... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 september 201312 j Ik moet toegeven dat ik er nog even heerlijk van zit te genieten na de druilerige week vorige week. Beetje regen 's nachts of zeer vroege ochtend zou leuk zijn voor de tuin. De regentonnen zijn nu toch echt leeg. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 5 september 201312 j Hier ook 30 graden in de schaduw.....mag het misschien niet zeggen, maar ben er wel een beetje klaar mee met dat hete weer. 20 graden is mooi zat!+1 !! heb vanmiddag alweer Jingle bells gezongen, wie weet helpt het
Geplaatst: 5 september 201312 j Het is wel heel krom om op zo'n gloeiend hete, gortdroge, stralende dag een topic 'het regent' voorbij te zien komen. Offffff topiiiiiic! Een voorstel aan de moderatoren: alle topics over het weer (het regent, het waait, het sneeuwt, etc. etc. samen te voegen tot één topic: 'het weer'. Is dat wat? Dan zit je altijd in het juiste topic, of het nou vriest of dooit. Hierbinnen is het redelijk koel, vandaar dat ik me achter de pc zit te vermaken terwijl buiten de gewassen slap hangen van de warmte en droogte.
Geplaatst: 5 september 201312 j Vind je dat lekker Inez, of is het...klam?Hier in mijn achtertuintje is het vandaag 32 graden...ik blijf mooi binnen, moet toch inmaken Lange buien werken verkoelend hier. Na korte buien wordt het enorm klam en benauwd. Vandaag hoofdzakelijk lange buien, wat betekend dat de tempratuur wel kan dalen tot 24/25 graden! En dat is af en toe best lekker! Scheelt toch weer een graadje of 10 Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Geplaatst: 5 september 201312 j Hier ook 30 graden in de schaduw.....mag het misschien niet zeggen, maar ben er wel een beetje klaar mee met dat hete weer. 20 graden is mooi zat! ja ik ook dat zit zo:Gingen we op vakantie naar de Elzas omdat het daar lekker weer was (en we niet geheel toevallig tussen twee grand-cru wijngaarden sliepen ) om te wandelen, fietsen, in te lopen voor een huttentocht in de Alpen....werd het steeds heter van 25 naar 34 graden...pffffff Dachten de RobO en echtgenote: we gaan fijn naar de Alpen op 800 m hoogte voor de koele nachten en om in te lopen voor een huttentocht....wordt het daar dus een all-time record van 37 graden...de Milka koeien vielen van hun alp als rijpe rode pruimen... Dachten de RobO en echtgenote, nou is het mooi geweest, lekker naar ons koele kikkerlandje, 20 graden, beetje zon, beetje schaduw......wordt vervolgd (met Kerstmis op het strand, in bikini, nouja, de echtgenote dan)
Geplaatst: 5 september 201312 j Robo! Er was geen ontkomen aan dus. Maar met de kerst geen bikini hoor, sneeuw wil ik dan! Kruidje....hier geen druilerige week gehad hoor. Weet je, het is natuurlijk fantastisch dat we zolang mooi weer hebben, alleen als het zo heet is kan ik niet naar mijn tuin, en dat frustreert! Daar is het in open veld helemaal bloedheet! Maar zaterdag zou de temperatuur een stuk naar beneden gaan, dan weten jullie dus waar ik heen ga! Effe een dagje door beuken op de tuin.....goed voor het lijf ( en hoofd....) !
Geplaatst: 6 september 201312 j Nog geen eens een mm warm water hier, en het is nog steeds snikheet!!
Geplaatst: 6 september 201312 j intussen ademloos naar een prachtige regenboog staan kijken,in mijn uppie weliswaar, de tv was veel interessanter(!) stom he?? dat ik me nog steeds kan verwonderen over een regenboog!
Geplaatst: 6 september 201312 j Nou ik had besloten met de hele bubs FIJN te gaan bbq-en... Enfin om half 5 kwam het met bakken uit de lucht..om kwart voor 6 de bbq in de hens en net voor de volgende plensbui klaar met bakken! Eat THAT weathergods! Trouwens, 30mm!! Gevallen Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 6 september 201312 j En wie zat er midden in de regenbui "moi" pffff kom je bij een client... Regen het ...
Geplaatst: 9 september 201312 j Het regen nu nog steeds, morgen moet het nog slechter worden met onweer pff heb morgen dubbele dienst.
Geplaatst: 9 september 201312 j Eveline het hoeft morgen ECHT niet slecht te worden hoor, van mij dan.Ik moet morgen van 11 uur tot 18 uur op straat lopen om de post te bezorgen.Van mij mag de weerman of vrouw het Helemaal bij het verkeerde eind hebben hoor. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 10 september 201312 j Hier gisteren 43 mm gevallen en het weermannetje zei dat er 8mm kwam, ik kan weer langlaufen in de modder
Geplaatst: 10 september 201312 j @ conny, jij ook sterkte vandaag ik heb vandaag route door de wijk. @ piroska. Dat zou ik nou wel eens willen zien....
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.