Geplaatst: 21 april 201411 j Hier vanmorgen even (10 minuten nadat ik de gewassen overalls aan de lijn had gehangen !..zucht)slechts 3 mm .
Geplaatst: 21 april 201411 j Ook hier Bee..laten we hopen dat het vannacht niet meer ophoudt..er is nogal wat water nodig!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 april 201411 j giisteravond oim 22.00 uur onweerede het even flink en het regende ook flink ,maar uiteindelijk maar 8 mm water gevallen.Nouja in elk geval lekker voor de plantjes , en de rooklucht van de paasvuren zijn tenminste weg.
Geplaatst: 23 april 201411 j dat komt zo ook deze kant op zag ik. ik heb net buiten een rondje gedaan en alles opgeruimd/ afgedekt.
Geplaatst: 23 april 201411 j Er is hier zo'n 15 cm grond het kanaal ingespoeld, dus alles wat net vandaag gezaaid was is wel weg (bloemenweide).Mijn eigen zaaigoed ligt ook in puin. Alleen wat in de kas stond leeft nog. 23 april 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 23 april 201411 j Volgens de buienradar hebben jullie idd enorme regenwolken daar, het is dieprood op de kaart. Hier helemaal niks, morgen misschien een beetje.
Geplaatst: 23 april 201411 j Nou, wij hebben de sproeiers maar weer aan. De fruittuin zag er zo ontzettend uitgedroogd uit. Daar pompen we nu lekker wat grondwater naar toe Op regen rekenen we al niet eens meer de komende dagen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 april 201411 j Hier zal het weer niet veel zaaks zijn zo te zien, straks zijn de regenputten weer leeg. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 23 april 201411 j Waar komt dat grondwater vandaan, als het nooit regent bij jullie?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 23 april 201411 j grondwater verdwijnt niet ineens als het es 2 maandjes minder regent hoor jasmin hooguit zal het wat dalen. Wij krijgen van de gemeente bij de buurttuin juist een grondwaterput omdat de regenwaterput te klein is, en grondwater is er altijd!
Geplaatst: 23 april 201411 j Nou... DE bui was in aantocht dus van de moestuin naar mn huisje gegaan... Daar in afwachting van een onweersspektakel... ... ... dat dus niet kwam... Beetje gerommel bovenin de wolken... En na afloop dus lekkere regenbuien. Geen noodweer dus... wel veel water erbij weer... was nog niet echt nodig...
Geplaatst: 24 april 201411 j Bij bijna iedereen buitjes. Helaas niet bij mij in Rotterdam Blijdorp. Laatste twee weken totaal ongeveer 5 mm: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 april 201411 j Het regent hier iedere dag de afgelopen weken, de tuin ontploft inmiddels van het groen bij temperaturen over de 20 graden, elke week gras maaien misschien kunnen we een beetje ruilen? Het lijkt de tropen hier wel, niet normaal!
Geplaatst: 24 april 201411 j Hier geen drup regen! En zou van mij wel mogen, even lekker een paar uur door regenen!
Geplaatst: 24 april 201411 j Ook bij ons geen drup. Ik heb hier 10 kratten plantgoed, maar planten ho maar..de aarde is steenhard... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 april 201411 j Vanochtend vroeg vielen er 3 druppels, nou vooruit 4. Maar nu schijnt de zon alweer... we hebben geen grond meer maar stof!
Geplaatst: 24 april 201411 j Ik gebruik zo een zwenksproeier van Gardena om de tuin vochtig te houden, veel makkelijker dan met de hand staan te spuiten.En of het nodig is!!!!!! En voor de eerste veertien dagen geen regen te verwachten, toch niet veel.Natuurlijk is een weggespoelde tuin nog veel erger, de beste grond verdwijnt daardoor. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 24 april 201411 j ik kan me de tijd niet herinneren dat ik uit de winter kwam en dat reeds zo vroeg mijn regentonnen gewoon leeg waren, ik heb 1300 liter dicht bij de moestuin en die waren dit weekend al leeg...gelukkig kwam dan dat onweer die toch een paar centimeter heeft gegeven dinsdag maar sinds gisteren is alles weeral op.Had er slechts 4 gieters uit kunnen halen en het is weer gedaan...
Geplaatst: 24 april 201411 j Er is hier zo'n 15 cm grond het kanaal ingespoeld, dus alles wat net vandaag gezaaid was is wel weg (bloemenweide).Mijn eigen zaaigoed ligt ook in puin. Alleen wat in de kas stond leeft nog. Wat triest en van je werk,bah! Hier niets gevallen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 24 april 201411 j Nou... DE bui was in aantocht dus van de moestuin naar mn huisje gegaan... Daar in afwachting van een onweersspektakel... ... ... dat dus niet kwam... Beetje gerommel bovenin de wolken... En na afloop dus lekkere regenbuien. Geen noodweer dus... wel veel water erbij weer... was nog niet echt nodig... hoe lang woon je in Groningen? En heb je nog steeds niet door dat ALLE voorspelde onweersbuien altijd vlak voor ze bij ons aankomen afbuigen naar de buren of oplossen in het niks? In enkele gevallen splitst het zelfs op en gaat het er ruim omheen. Maar onweer in Groningen? Nooit!! (ok, ok, BIJNA nooit dan )
Geplaatst: 24 april 201411 j hoe lang woon je in Groningen? En heb je nog steeds niet door dat ALLE voorspelde onweersbuien altijd vlak voor ze bij ons aankomen afbuigen naar de buren of oplossen in het niks? In enkele gevallen splitst het zelfs op en gaat het er ruim omheen. Maar onweer in Groningen? Nooit!! (ok, ok, BIJNA nooit dan )Tja, normaal gesproken gebeurt dat al voor Assen (meestal bij het begin van de Hondsrug), maar gisteravond waren we dus echt de klos.En wees maar blij dat je die boel niet gehad hebt, iedereen die net gezaaid had kan opnieuw beginnen: alle zaad is weggespoeld en de kleine zaailingen liggen ergens plat onder de modder. Zo ziet het talud van het kanaal waar ik aan woon er uit:
Geplaatst: 24 april 201411 j Een redelijke bui voor het stof hier, niet te hard, genoeg om alles nat te maken, niet teveel, prima zo
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.