Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

20 mm in Haarlem vandaag, slakkenweer

Geplaatst:

Idd, slakkenweer, maar ik vind het toch veel te nat om mijn tuintje in te gaan

Geplaatst:

Ik woon heel dicht bij het donkerblauwe gebied, we kunnen hier ook alleen naar buiten met laarzen en ook alleen de kelder in met laarzen... Ik denk dat we binnenkort op zoek moeten naar zandzakken want we hebben een meer voor het huis!

Geplaatst:

Och vreselijk.

Onze zoon ligt in de vecht (boot) .Hij zei dat er ook een flinke stroming was.En 1mtr verhoging gister avond.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik trof gister een paar akkerbouwers uit het donker blauwe gebied, nou die waren bepaald niet happy. Alles rot zo weg wat in de grond zit .

Geplaatst:

hier regent het ook gestaagd door. ik ben nu wel blij met mijn verhoogde borders.

Geplaatst:

Bah ik word troosteloos van de buien en nog meer van de buienradar voor vandaag. Toch wordt het nu en dan lichter en wanneer het overgaat in lichte regen ben ik in de moestuin planken aan het uitzoeken op lengte voor de schutting. Ik wilde net een paar planken op hun plek vastschroeven maar toen was de accu van de schroefboor leeg. Nog meer balen want het is net even bijna droog. Als de accu weer vol is zal je het zien hoor, dan plenst het vast weer.

Geplaatst:

Hier zijn de rozen verwelkt en alle planten zijn zo zwaar geworden door alle regen

Geplaatst:

Het meer voor ons huis (voor de duidelijkheid; dit is normaal gesproken grasland!)image76981401273611.jpgimage83741401273613.jpg

Geplaatst:

De tweede foto geeft de indruk dat het water nu naar links weg zou moeten lopen... vals plat?

Geplaatst:

Is dat de VECHT de uitloper.Zitten jullie dicht bij het water?

Als dit een grasland is waar komt het water dan weg??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dit is de reest, wij wonen in het reestdal. Het gebied is ook bestemd als 'overloop gebied' en we hebben wel vaker hoog water (in de winter worden de pompen uit gezet en dan kunnen we als het vriest er schaatsen) maar ik heb het nog niet eerder in twee dagen zo snel zien stijgen!

Hmm ja, het water lijkt inderdaad naar links te gaan.. Dat gaat het niet, ben niet zo'n goede fotograaf

Geplaatst:

Wat een regen, wat een water.

Geplaatst:

Mijn peulen lijken al dat water wel lekker te vinden, die groeien als een gek.

Geplaatst:

Mijn waterput is al goed bijgetankt.... Het mag terug even droog, jongens!

Geplaatst:

Nee nee, het is vannacht hier begonnen met regenen..ik ben blij...zeker voor de verwachte warmte van het weekend. De tuin was weer kurkje droog.En straks een een rondje slakken knippen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb korrels gestrooid..

slakken rapen gaat goed hier, ik heb dan ook geen naaktslakken maar "escargots"...

De zwaluwen die in het nok van m'n dak nestelen helpen een handje mee.

Als ik zo lees op het weerbericht gaan we nog een "plakkerige" paar weken hebben.

Geplaatst:

Die gezapige regen komt nu heel goed van pas, de putten waren weer bijna leeg en de grond zuipt alles gemakkelijk op, veel beter dan een plensbui.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dan hebben de buien jou vaak overgeslagen, Willy....

Mijn put zit stampvol en m'n tuin verandert weer in moeras..... En dat voor amper plusmin 90 km verschil...

M'n plantjes zijn er wel blij mee ( en ik ook, minder water geven )

Geplaatst:

nou hier is het steeds droog geweest, stuur maar deze kant op jongens! De tuin kan wel wat water gebruiken.

Geplaatst:

hier regent het nu. zal zo ook wel bij jou aankomen

Geplaatst:

hier pas deze morgen begonnen en toch ook al wat flinke droge periodes ertussen dus laat nog maar komen !

Geplaatst:

Klopt Loes... na een paar hele kleine buitjes lijkt er nou echt wat aan te gaan komen, het waait en wordt al donker...

Edit... en toen was het alweer voorbij, beetje regen, net genoeg om de stoep nét nat te maken...

Geplaatst:

Oh maar ik wil je gerust wat sturen hoor...

Als het zo nog even doorgaat heb ik waterkiekens ipv gewone kippen ( ik hoop dat m'n kuikens niet vast komen te zitten )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.