Geplaatst: 27 juni 201411 j Zo hier regen het nu ook, ik hoop dat er geneog val om de grond te verzadigen.
Geplaatst: 27 juni 201411 j Ben eens in de tuin gaan kijken en het is maar één cm diep nat geworden, nochtans heeft het zeker een kwartier water gegoten. Alles weggestroomd! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Benggggg.... ramen trillen in de sponningen... dat was een flinke donder.... Oftewel het onweert en regent hier nu, is maar klein buitje en dus nu, na 4 felle bliksems met flinke donders, is ie ook al weer overgedreven en rommelt ie in de verte verder.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Benggggg.... ramen trillen in de sponningen... dat was een flinke donder.... Oftewel het onweert en regent hier nu, is maar klein buitje en dus nu, na 4 felle bliksems met flinke donders, is ie ook al weer overgedreven en rommelt ie in de verte verder.Klein buitje? Komt vast omdat alle regen hier viel:p keiharde regen en idd die onweer. Normaal slaap ik wel door onweer heen maar dit ging niet zachtjes. Het centrum zat ook precies boven volgens de radar. Net ook nog een buitje die op de radar niets voorstelt maar het regende weer behoorlijk. Gelukkig geen echte schade. Ik ben weer blij met mijn verhoogde borders.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Benggggg.... ramen trillen in de sponningen... dat was een flinke donder.... Oftewel het onweert en regent hier nu, is maar klein buitje en dus nu, na 4 felle bliksems met flinke donders, is ie ook al weer overgedreven en rommelt ie in de verte verder. Ja! die voelde ik ook echt wel! Het heeft wel een poos vet geflitst voordat die klap kwam. Vlak erna was het inderdaad alweer verdwenen. En regen? Heb het gevoel dat ik zo direct alsnog met de gieter in de tuin aan de gang kan ;/
Geplaatst: 28 juni 201411 j Hier viel het okk behoorlijk tegen hoor, ben savond toch nog met de gieten aan de gang gegaan pfff.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Ik hoop dat er tot dinsdag weer voldoende valt om m'n waterput weer aan te vullen....
Geplaatst: 28 juni 201411 j M'n regentonnen geraken vol, er is een grote regenzone die vrij langzaam voorbij trekt. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 28 juni 201411 j Eindelijk een goed gezapig regentje, is al een half uur bezig, joepieee. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Het heeft hier de hele middag geregend..gezapige en malse regen, niet zo`n klots ineens. Ik ben content... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juni 201411 j Hier vannacht een heel licht buitje.. Verder is het droog, iets te droog. Vanmiddag de tuinslang maar in de vijver gedaan, water stond alweer zo'n 10 centimeter lager. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 juni 201411 j Goede buien gisteren én vandaag; de vaten zijn vol en de bladeren van de pompoenen staat fier overeind!
Geplaatst: 29 juni 201411 j Ik zie rode vlekken op de buienradar, maar hier enkel rustige regenval. Heerlijk, kan ik het sproeien nog even uitstellen. Al ontkom ik er uiteindelijk niet meer aan: aankomende week beloofd weer tropische temperaturen... ik maak de borst vast nat Home is where the harvest is.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Hier 15 mm vandaag. De afgelopen dagen had ik geen druppel op de tuin, maar waar ik woon, slechts 3 km noordelijker, had ik wel regen de afgelopen 2 dagen.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Alles bij elkaar hier vandaag toch 19 mm regen! Mooi verspreid over de dag en zeer welkom voor alles wat groeit en bloeit!
Geplaatst: 3 juli 201411 j Nog steeds een ( half ) lege waterput.... Dringend nood aan een goede, lange en vullende bui....
Geplaatst: 3 juli 201411 j Pas maar goed op voor morgenavond, het zou plaatselijk weer heel erg kunnen worden. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 juli 201411 j Hmmmm.... wij worden op dat vlak altijd ge-"side-swiped"..... Ik heb de indruk dat wij vlak naast/boven de Belgische "storm alley" gelegen zijn.... In elk geval houd ik het weerbericht wel goed in de gaten
Geplaatst: 4 juli 201411 j Goed idee, Rob, ik doe mee.... ( het is hier toch weer lekker dor en droog )
Geplaatst: 4 juli 201411 j Hier eerst enkele druppels bij een temperatuur van 32° (schaduw) maar die brachten geen verkoeling.Om 16 uur terug wat regen, nu waren de druppels wat groter en er vielen er meer maar toch niet alles nat, op het terras waren de aparte druppels nog te zien. Het koelde wel af tot 29°.Sedert deze voormiddag geen zon meer gezien maar ook nog geen 'donderkoppen' tot nu toe. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.