Geplaatst: 13 juli 201114 j Ik kan het niet meer..het is grijs...het regent...het is koud..en over een paar maanden is het weer herfst........aaaaaaahhhh..waar haal ik mijn energie voor de wintermaanden vandaan?Als ik aan mijn ouders denk die in Italie wonen en klagen dat het zoooooooo warm is dat het schandalig is...ga ik bijna huilen.. Ik woon al 10 jaar in Nl maar nog niet ben ik in staat om dit weer te accepteren.. Grilaria
Geplaatst: 13 juli 201114 j Nou, die tropisch hete dagen hier in NL vind ik ook niet te harden hoor. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 juli 201114 j Land van uitersten... Maar 40 graden lijkt mij ook zeker geen pretje. Dan vallen de mussen letterlijk van t dak Good things come in small packages
Geplaatst: 13 juli 201114 j Auteur Dit topic leeft wel. we hebben altijd wat te klagen over het weer. Te warm , te koud, te nat, volgens mij is er geen land waar zo veel over het weer wordt gepraat.Land van uitersten waar we in wonen.
Geplaatst: 13 juli 201114 j zou niet graag in een ander land willen wonen! (behalve canada) vind het hier echt mooi. bloedheet de meeste dagen vind ik ook niks!
Geplaatst: 14 juli 201114 j Het komt hier de hele dag al letterlek met bakken uit de lucht. [zoekt zwembandjes op]
Geplaatst: 14 juli 201114 j Het regent en waait al de hele dag, maar wat regen is wel goed voor mn planten. GR Omdat het kan.
Geplaatst: 14 juli 201114 j Ha! Eindelijk gerechtigheid! Ik woon al 4 jaar in Frankrijk en al 4 jaar is het hier exact hetzelfde weer als in Nederland, maar nu dan eindelijk.....het koude kikkerland doet de komende tijd zijn naam eer aan (regen, wind en frisse temperaturen) maar hier is het heerlijk weer: graad of 20, briesje, zonnetje met af een toe een wolkje! En voor de komende dagen is nog meer heerlijk weer voorspeld VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 14 juli 201114 j Het heeft hier ongelogen vanaf dinsdagavond geregend. Aan 1 stuk door....Ik ben al tig keer natgeregend. Zelfs mijn hond heeft er genoeg van. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 14 juli 201114 j Harde wind, en miezerregen die af en toe wat harder gaat. Bleh! (mag eigenlijk niet zeuren, is goed voor de tuin en goed voor de handel... maar ja...) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 juli 201114 j Zwembandjes Rick, ik zit hier op 300 boven n.a.p. als het nodig is haal ik wel effe de kano voor je van het garagedak.Maar zonder gekheid we hebben verleden week hier ook (te) hard geroepen om regen. Gisteren en vandaag de hele dag en wat erger is veel te koud voor de tijd van het jaar.
Geplaatst: 14 juli 201114 j Idd erg koud. Loop vandaag weer met een trui aan, sinds tijden. Het zwembad moeten uitscheppen omdat t bijna overstroomde (en dan te veel gaat uitdijen). Putjes zijn regelmatig te vol, potjes die steeds geleegd moeten worden, kortom......... IK WIL ZON!!!! Good things come in small packages
Geplaatst: 14 juli 201114 j en gistermorgen in combinatie met veel wind dus... gesurft op het ijsselmeerals ik op het water sta, dan mag het mij wel met bakken uit de lucht komen, als het maar hard genoeg waait maar goed, verder verlang ik erg naar die periode dat ik dagelijks met de gieter op de tuin in de weer was. Heerlijk
Geplaatst: 14 juli 201114 j Mijn wedstrijdradijzen zijn nu aan het afzwemmen voor diploma B (onderwaterzwemmen).Mijn aardbeien zullen wel erg waterig gaan worden.Mijn tomatenplantjes hebben het niet beter: Het worden Holländische Wasserbombe?Als dit zo blijft, dan ga ik voor gele lis, waterlelie, gele plomp, krabbenscheer, en misschien wateraardbei. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 juli 201114 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 juli 201114 j Nou, inderdaad, ik had gisteren zowel op balkon, als in de tuin gescheurde tomaat... Die plotselinge watertoegift maakte waterbommetjes... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 juli 201114 j Ik kan het niet meer..het is grijs...het regent...het is koud..en over een paar maanden is het weer herfst........aaaaaaahhhh..waar haal ik mijn energie voor de wintermaanden vandaan? Daglichtlamp? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 15 juli 201114 j Hier is niet veel gevallen, maar met de algehele vochtigheid en de keiharde wind is er wel van alles krom gewaaid, van stokken los gekomen, en omgestort Ik ben vandaag veel te druk om in de tuin te werken (en alles te herstellen), maar deed (tegen beter weten in) toch even een rondje net facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 juli 201114 j Hopelijk word t nog wat Jorieke. Je hebt t vast ontzettend druk met regenlaarzen inpakken en versturen Note to self: als ik een echte moestuin begin, eerst laarzen bij Jorieke bestellen Good things come in small packages
Geplaatst: 15 juli 201114 j Ik zag gelukkig geen geknakte planten, alleen topzwaar door nat blad, en dus helemaal krom. Straks maar even snel wat spoed herstelwerk doen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 juli 201114 j Nou, inderdaad, ik had gisteren zowel op balkon, als in de tuin gescheurde tomaat... Die plotselinge watertoegift maakte waterbommetjes... OK,. ik ben dus niet de enige met gescheurde tomaten... scheelt weer een topic.
Geplaatst: 15 juli 201114 j Zwembandjes Rick, ik zit hier op 300 boven n.a.p. als het nodig is haal ik wel effe de kano voor je van het garagedak.
Geplaatst: 18 juli 201114 j Het is al dagen aan het regenen en de komende dagen geven ze ook nog regen op Het wordt echt een prut bende buiten!Blijkbaar hebben we 2 maanden geleden te hard om regen gezeurd
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.