Geplaatst: 13 december 201114 j hoe zoet! Ik zie het helemaal voor me Heeft jouw pyama ook van die voetjes? Nee, helaas geen voetjes, zo zoet was 't ook weer niet, maar wel lekker knus. 2 kerstbomen inmiddels opgetuigd en nu schijnt natuurlijk het zonnetje fel naar binnen.....weg kerstpret met alle lampjes Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 13 december 201114 j Laat de eendjes maar komen Zoveel water staat er op de tuin (hier en daar zo'n 10 cm , dankzij keileem onder het zand)
Geplaatst: 13 december 201114 j Bij de varkens in de hoek van hun weiland is het al een flinke modderpoel.En, liggen ze er dan ook heerlijk in te rollen? Hier ook een flinke bui vanmiddag. Gelukkig was ik net binnen! Good things come in small packages
Geplaatst: 14 december 201114 j Nee, daar vinden ze in de herfst en winter vrij weinig aan facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 december 201114 j Vinden ze het dan te koud daarvoor? Good things come in small packages
Geplaatst: 14 december 201114 j Dat ook, ze liggen ook veel meer te slapen . En in de zomer gebruiken ze een modderbad tegen beestjes en zonnebrand. En dat is nu niet nodig. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 december 201114 j Auteur Het valt hier met bakken uit de hemel.Vannacht stormde het ook.Tak van de bomen gevallen precies op de golfplaten van het kippenhok.Die zijn stuk Brrrrrrrrrrr en koud is het ook.Vanmorgen de kippen gevoerd, gelukkig had ik klompen aan,Het water wil niet weg achter in de tuin, een grote modderpoel.
Geplaatst: 21 januari 201214 j Begrijp ik nou goed dat we moeten kiezen tussen vorst en (VEEL) bevroren drinkbakken, of regen en volgelopen weilandjes? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 januari 201214 j "Hang in there!" Jorieke....het wordt wel weer zomer Na 5 stappen richting tuin ben ik 20 cm groter....plak klei onder mn schoenen
Geplaatst: 24 januari 201214 j Gelukkig is het hier al weer lekker droog. Maar vanmorgen onverwacht (ik heb zeker iets gemist bij de weersberichten) toch vorst aan de grond.. en aan de auto Good things come in small packages
Geplaatst: 24 januari 201214 j Ja, hier ook vorst en wat regen vannacht..glibberende boeren dus, ik bleef lekker binnen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 maart 201213 j We gaan toch niet weer zo'n raar voorjaar krijgen? Hoort het niet te regenen in de lente? Afgelopen weekend viel hier een klein buitje, nu is het weer drooooog. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 maart 201213 j We hebben helemaal geen buitje gehad afgelopen weekend.Hier op de klei ook droog. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 21 maart 201213 j Hier ook geen regen... Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 21 maart 201213 j de grond heeft als het goed is een buffer van de winter regens. Even de toplaag weghalen en kijken hoe diep je moet voor vochtige klei. Waarschijnlijk is alleen het bovenstelaagje droog.
Geplaatst: 21 maart 201213 j Maar wij hebben zandgrond... Het voelt als poeder. En de tarwe ligt daar maar... Als dat maar goed gaat. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 maart 201213 j ai ja zandgrond is een ander verhaal denk ik. misschien heb je hier wat aan http://www.boerengoed.nu/content/pdf/Handleidinggesteentemelen.pdfGeloof dat betoniet helpt met water vasthouden
Geplaatst: 21 maart 201213 j We gaan toch niet weer zo'n raar voorjaar krijgen? Hoort het niet te regenen in de lente? Afgelopen weekend viel hier een klein buitje, nu is het weer drooooog.Ik vrees van wel...Een volledig droge week lijkt zo goed als zeker Na een weekend met een wisselend weerbeeld ging de atmosfeer met ingang van maandag weer volledig op de ‘hogedruktoer’. Er ontwikkelde zich, en dat bepaalt niet voor de eerste keer de laatste tijd, een blokkade in de atmosfeer die depressies dwingt af te buigen, hetzij naar het hoge noorden hetzij naar het zuiden. De grote weercomputers berekenen voor het komende weekend een kleine hoogtestoring die vanuit het zuiden over Nederland moet gaan trekken. Dat is nog met de nodige slagen om de arm. Zelfs al zou dat gebeuren dan levert dat waarschijnlijk slechts een enkele bui op. Bovendien lijken de hogedrukgebieden daarna de gelederen alweer te sluiten. Met andere woorden: het prille voorjaar is ronduit droog begonnen en lijkt nog wel een behoorlijke tijd droog te blijven. In maart is tot nu toe in onze provincie nog maar ongeveer 15 millimeter regen gevallen en dat in bijna drie weken tijd. Proberen we nog iets verder vooruit te kijken dan zien we dat het grootste deel van de berekeningen ervan uitgaat dat na een aanvankelijke temperatuurstijging in de tweede helft van de week het richting het eind van de maand vermoedelijk wat kouder gaat worden. http://www.rtvoost.nl/weer/default.aspx?cat=13&nid=141175 Ik dacht dat ik laatst ook in het nieuws hoorde dat dit voorjaar wel is bij de top 5 van de droogste voorjaren zou kunnen komen... Edit: Zei ik top 5??Met een gemiddelde etmaaltemperatuur van 7,5 graden Celsius staat maart nu al in de Top 10. En de warmste dagen moeten nog komen. Volgens RTL-weerman Dennis Wilt kunnen we de Top 3 halen. Normaal gesproken hebben we in maart een gemiddelde temperatuur van 11 à 12 graden. Daar sprokkelen we deze week aardig wat graden bij."Naar de 17 graden Volgens de nieuwste berekeningen van Meteoconsult blijft de temperatuur ook de laatste week van maart een aantal graden boven de norm. "Alleen de laatste dagen van maart zijn duidelijk frisser, kouder dan normaal", zegt Wilt. Daardoor halen we plaats 1 of 2 waarschijnlijk niet. ( ) De gemiddelde maandtemperatuur zal op 8,4 graden uitkomen.Top 3 Met 8,4 graden laten we maart 1957 (8,3 graden) net achter ons. Op de eerste plaats blijft maart 1991 staan met een gemiddelde temperatuur van 8,8 graden en op de tweede plek staat 1990 met 8,5 graden. http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/19/binnenland/maart-nu-al-in-top10-warmste_ooit.xml > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 26 maart 201213 j Het zag er naar uit dat het in/na het weekend zou gaan regenen. Maar dat is zo te zien (op knmi.nl) alweer aardig aangepast. Er was 50% kans op wisselvalligheid, daarna 60%, daarna een grote kans, en nu nog maar 40%... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 maart 201213 j geen wolkje in de lucht hier... Volgens mij heeft het hier al zoon maand niet echt geregend hier. Op het moestuin complex hier is iedereen al druk in de weer met de gieter iig..
Geplaatst: 5 april 201213 j Het regent (niet):Voor mijn balkon en de planten daarop niet zo relevant, maar het heeft hier nu al 4 weken vrijwel niet geregend.De registratie op 18 maart was waarschijnlijk mist, en de 1,5 mm van gisteren zet ook geen zoden aan de dijk. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 april 201213 j Hier in het zuiden van Noord-Brabant (onder Tilburg) heeft het gisteren welgeteld 1,7 mm geregend... Maar, het is beter als niets! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.