Jane Doe Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 Kibas als je wil heb ik wel meer aalbes stekken voor je, rode, witte en zwart (zwarte casis bes)? De roze zal ik voor je stekken.Wat betreft uitspitten krijg je hulp, als je man mee is krijgen jullie beide hulp Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Jorieke weet je al wat je nog nodig hebt voor je voorraadkast? Quote
Gwen Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Ik heb wel dahliaknollen te ruil. Bij mij deden ze het goed dit jaar! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Geplaatst: 28 juli 2014 Ik heb mijn lijst wat aangevuld. Het aanbodlijstje wordt nog wel wat langer, maar ik heb er nu vooral rauwe melk van de buurman, komkommerzaden en eieren aan toegevoegd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Geplaatst: 28 juli 2014 @Nasuada: De aardbeien zijn klein (wel groter dan de gemiddelde bosaardbei), sappig, en heel aromatisch. Bijna 'nep' zou ik zeggen Zoveel smaak zit er aan. Het is alleen een heel gedoe om er lekker wat te plukken. Dus het is meer een snoep-aardbei waar je tijdens het tuinieren even van snoept. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Ik wil wel een doosje van 6 krielkip-eieren, en die ene aardbeiplant dus. Ga ik boodschappen voor je doen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Jorieke, mogen wij van jou:Heirloom komkommerzaadjes Marketmore 70 Zag dit op je wenslijstje staan:- Half opgefikte kaarsen kunnen we ook goed gebruiken! Van die stompjes die vaak in de prullenbak belanden. Stukjes van die stompjes zijn ideaal om de kachel mee aan te maken. - 'afval' voor onze varkens. Oud brood, opgespaarde schillen, etc. (voor de zekerheid vraag ik even, hoe "vers" moet het zijn, wil namelijk niets slechts aan de varkens geven) Quote
SuusP Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Jorieke, ik lust wel wat eieren! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2014 OK Bit, Is goed Suus, en Jane: Het is lastig te zeggen hoe vers het moet zijn. Niet zo vers... maar nou ook weer niet helemaal groen en geel van de schimmel Er mag best een vlokje schimmel op zitten. Het mag verlept, verkleurd, keihard of juist heel zacht zijn Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Jorieke mag ik ook een paar komkommerzaadjes van die heriloomkom? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 Jazeker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kim Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Hoi Jorieke, ik heb nog een kleine hoeveelheid stompjes van kaarsen (ging ik ooit es versmelten naar een nieuwe kaars, maar dat komt er nooit van ), die neem ik voor je mee, en waarschijnlijk heb ik in de week voor de MTFD wel nog wat oude schillen en brood, neem ik gelijk ook mee voor de varkentjes. Tzal niet veel zijn wss, maar kan het wel meenemen . Als het veldje muskaataardbeitjes nog niet helemaal besproken is, heb ik wel interesse in een twee of drietal plantjes . Ik kan zout of suiker of wat anders voor je meebrengen ter ruil, wat heeft je voorkeur? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2014 Is goed Kim, bedankt alvast! Het veldje met muskaataardbeien is nog lang niet leeg, het kan zijn dat ze toch in potjes zitten eind september... ze staan op een plek waar ik wil beginnen met het aanpassen van de tuin, dus dan zullen ze er toch uit moeten. Suiker heeft dan de voorkeur. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 8 pakjes Bruine basterdsuiker komt jou kant op. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Thanks! Mochten er mensen zijn die oude zakjes zaad hebben liggen waar ze niets meer mee doen? Ik heb een grote emmer staan met van allerlei oude zaden, waar we steeds wat handen zaad uit halen om op omgeploegde varkensveldjes uit te strooien. Dan trekken we de boel nog even glad, en komt er na een regenbuitje weer van alles op. Na een aantal weken gaan daar dan weer varkens op. Het mag van alles zijn, behalve tomaten. Kiemt er niets meer, dan hebben we pech. Maar vaak komt er nog wel van alles op en groeien er dus radijzen en sla en zonnebloemen en pompoenen etc. etc. Onkruidzaad (niet van wortelwoekerzaken graag, maar wel bijv. klaver of ganzevoet of weetikwat) en graszaad mag ook. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SuusP Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Heb nog wel een zakje zonnebloemzaden, zal ze voor je meenemen! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Gwen Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Kunnen eigen oogst rogge, pompoenpitten, bloemzaden (geen idee wat eventueel giftig is) e.d. ook? Want dan heb ik nog wel e.e.a. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Rogge en pompoen is goed, zonnebloemen ook. Andere bloemzaden niet zo, ik heb het liefst eetbare zaken (zonnebloemen worden ook helemaal gegeten). Anders laten ze het staan, en dat is mooi voor ons maar niet handig als het uitbreid en de stukken oneetbare bloemen steeds groter worden Toch bedankt! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Voor de lunch regel ik trouwens verse rauwe koemelk, en wat vlees voor op de BBQ. En voor de broodjestafel: Paté en rauwe ham. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 moestuinforum-dag-f73.html nazomerse-mtfd-zondag-28-sept-wie-brengt-wat-mee-t14860.html Quote
Gwen Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik zag niks in dit topic staan en dacht aanvankelijk dat het de bedoeling was om zelf langs te komen. Ik ga kijken of ik aanwezig kan zijn . Quote
Erny Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Al deze topics en ruillijsten zijn onderdeel van het gedeelte Moestuinforumdag. Die kun je met zn allen terugvinden in het Forumoverzicht.Bovenaan de pagina kan je dat zien:Forumoverzicht < Algemeen < Moestuinforum dag < Moestuinforumdag... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.