Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kibas als je wil heb ik wel meer aalbes stekken voor je, rode, witte en zwart (zwarte casis bes)? De roze zal ik voor je stekken.

Wat betreft uitspitten krijg je hulp, als je man mee is krijgen jullie beide hulp

Geplaatst:

Ik wil wel een doosje van 6 krielkip-eieren, en die ene aardbeiplant dus.

Ga ik boodschappen voor je doen.

Geplaatst:

Jorieke, mogen wij van jou:

Heirloom komkommerzaadjes Marketmore 70

Zag dit op je wenslijstje staan:

- Half opgefikte kaarsen kunnen we ook goed gebruiken! Van die stompjes die vaak in de prullenbak belanden. Stukjes van die stompjes zijn ideaal om de kachel mee aan te maken.

- 'afval' voor onze varkens. Oud brood, opgespaarde schillen, etc. (voor de zekerheid vraag ik even, hoe "vers" moet het zijn, wil namelijk niets slechts aan de varkens geven)

Geplaatst:

Hoi Jorieke, ik heb nog een kleine hoeveelheid stompjes van kaarsen (ging ik ooit es versmelten naar een nieuwe kaars, maar dat komt er nooit van ), die neem ik voor je mee, en waarschijnlijk heb ik in de week voor de MTFD wel nog wat oude schillen en brood, neem ik gelijk ook mee voor de varkentjes. Tzal niet veel zijn wss, maar kan het wel meenemen .

Als het veldje muskaataardbeitjes nog niet helemaal besproken is, heb ik wel interesse in een twee of drietal plantjes . Ik kan zout of suiker of wat anders voor je meebrengen ter ruil, wat heeft je voorkeur?

Geplaatst:

Thanks!

Mochten er mensen zijn die oude zakjes zaad hebben liggen waar ze niets meer mee doen? Ik heb een grote emmer staan met van allerlei oude zaden, waar we steeds wat handen zaad uit halen om op omgeploegde varkensveldjes uit te strooien. Dan trekken we de boel nog even glad, en komt er na een regenbuitje weer van alles op. Na een aantal weken gaan daar dan weer varkens op.

Het mag van alles zijn, behalve tomaten. Kiemt er niets meer, dan hebben we pech. Maar vaak komt er nog wel van alles op en groeien er dus radijzen en sla en zonnebloemen en pompoenen etc. etc.

Onkruidzaad (niet van wortelwoekerzaken graag, maar wel bijv. klaver of ganzevoet of weetikwat) en graszaad mag ook.

Geplaatst:

Ik zag niks in dit topic staan en dacht aanvankelijk dat het de bedoeling was om zelf langs te komen. Ik ga kijken of ik aanwezig kan zijn .

Geplaatst:

Al deze topics en ruillijsten zijn onderdeel van het gedeelte Moestuinforumdag. Die kun je met zn allen terugvinden in het Forumoverzicht.

Bovenaan de pagina kan je dat zien:

Forumoverzicht < Algemeen < Moestuinforum dag < Moestuinforumdag... ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...