Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2014 Auteur Geplaatst: 20 september 2014 Gewoon filterkoffie Angela. Maar als je beter aan Senseo pads kan komen dan is dat ook goed. We hebben ooit zo'n ding gratis gekregen voor ons bedrijf, dus we kunnen ook pads-koffie zetten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Ik heb ook nog (zakken vol met) wol van onze schapen. De wol is 'gewassen', met koud water en zout, zonder teveel bewegingen. Dus goed om mee te vilten bijv. Maar je kunt er natuurlijk van alles mee doen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Bekende die spint daar wol van, hebben teweinig wol van de konijnen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Last minute deal: verschillende potten voor binnen/buiten. Voor binnen (denk dat ze buiten geen lang leven zullen hebben) De 2 hogere potten zijn 56 cm hoog, de lagere variant is 40 cm hoog. De doorsnee bovenaan is en onderaan wat kleiner. Voor buiten, er zitten gaten in de bodem:Hoogte: 32 cm. Doorsnee: 36 cm Hoogte: 26 cm. Doorsnee: 29 cm (geen handvat meer...)Hoogte: 27 cm Doorsnee: 27,5 cm. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Wat wil je voor de panzer pan, aardappelen emmer en zinke emmer? Quote
Connie Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 En wat wil je in ruil voor de 3 vazen Jorieke? Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Jullie zijn snel! Potgrond (hoeft niets speciaals te zijn), suiker of zout heb ik altijd wel nodig. Gewoon hele normale basis witte bloem/meel ook, om mijn zware volkorenmeel van eigen teelt aan te vullen als ik een minder zwaar baksel wil maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Niet snel maar toevallig Ik zal paar pakken bloem meenemen, voor de pan, aardappelenemmer en zinke emmer. Quote
Connie Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Is goed Jorieke, dan neem ik suiker, zout en potgrond voor je mee in ruil voor de vazen. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Oh jammer die pan had ik wel kunnen gebruiken. Quote
geedee Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Niet snel genoeg........ maar Jorieke kan t ook verdelen onder de liefhebbers. Jorieke ik heb barbarakruidplantjes ipv brave hendrik voor jou mooi in potjes gedaan(foutje...) de brave hendrik is mooi gekortwiekt(zaad eraf) en de kleinere plantjes mooi omgehakt, dus die gaan niet lukken Wil je die barbaras toch hebben?? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Ik zal eens even kijken wat er nog meer voor een bakken en potten in mijn schuur staan. Angela: de pan was niet meer een pan hoor, omdat er gaten in de bodem zitten. Dus niet meer te gebruiken als weckpan o.i.d. Of bedoelde je dat niet?Ik had niet verwacht dat er überhaupt mensen zouden zijn die van die grote dingen mee willen nemen komende zondag @Geedee: jammer van de Brave Hendrik, barbarakruid is ook goed Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Enne die aardappelemmer..ik had er een maar die heb ik aan de Fransche buren gegeven...wil ik ook wel Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Nee dan kan ik er inderdaad niets mee, ik zoek een grotere pan voor potjes uit te koken. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Hier nog wat potten en bakken, ik had niet gedacht dat ze zo populair zouden zijn Ik noteer niet alle afmetingen hoor. Behalve van de grote gele 'prullenbak', en de lage blauwe schaal/kommen. De rest is vrij standaard, als je wel eens in een kringloop bent geweest dan ken je ze wel. Van dat dunne geverfde spul, die grootste (hoogte: 45 cm doorsnee: 39 cm is wat roestig aan de binnenkant. Maar alle potten/bakken die ik heb, hebben wel wat. : En dan wat emaillen spul: Best een grote pot, 27 cm in doorsnee en 16 in hoogte Wat kleiner spul: Deze grijze: 17 cm doorsnee en 12 cm hoog. En 2 wat grotere ondiepere bakken, namelijk zo'n 18 (met oortjes) tot 13 (zonder oortjes) cm hoog en 37 cm in doorsnee. En dan nog 1 waar je een plastic pot in zou moeten zetten, want de bodem is er uit En 1 kant van het handvat is niet zo mooi. Maar het is wel een echte dikke emmer, met een mooie 'look' Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 @Angela: ik heb nog vergelijkbare bakken, maar dan minder mooi (geen emaillen) van zink van dat formaat. Er staat alleen een boel onkruid in nog. Als je wilt, gooi ik het er deze week nog uit en is/zijn de bakken voor jou. Moet sowieso gebeuren, is er alleen nog steeds niet van gekomen dit jaar Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Nee laat maar ik kijk wel een keer bij de kringloop. Een emaillen kan ik voor meer dingen gebruiken mocht het een keer nodig zijn Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Eentje zonder gaten is dan wel handig, die van mij zijn dus allemaal tot bloempot gemaakt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RvO Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Oh Jorieke,Mag ik intekenen voor de kleine blauwe koffiepot, met witte bloem (jeugdherinnering ).Ik kan wel wat meenemen voor de voorraadkast. Had je iets bijzonders op het oog, of kies ik iets uit het rijtje dat je al eerder noemde?Groet, tot zondag, RvO Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Jazeker, dat mag Verras me maar. (er staan hier trouwens ook nog 2 plantjes van Appelvrouw voor jou, van de vorige MTFD) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Ja die moet je natuurlijk wel meenemen..ik denk dat Jorieke er niet nog een jaar ( of is het al twee ) voor gaat zorgen.Die blauwe koffiepotjes zijn prachtig, je zou ze bij elkaar moeten houden RvO! Jorieke, ik wil me graag inschrijven op de bloemetjes emaille pot 27 CM..mooi voor een plant toch? Of looksoorten, ik ben er altijd naar op zoek, naar deze, ook naar zinken emmers of aardappelemmers.Als ze tenminste nog wat langer mogen blijven staan bij jou. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2014 Auteur Geplaatst: 25 september 2014 Komt goed Jet, ik zet em voor je klaar. Ik heb al deze potten uit mijn (rommel)schuur gehaald. De potten die geen nieuw 'baasje' vinden, gaan de maandag na de MTFD meteen naar de kringloop. Ik moet echt terug naar minder spullen. Geen potjes, geen bakjes, geen vaasjes en geen frutsels. Ik heb ook nog een yoghurt-maak-apparaat. Volgens mij doet de timer het niet meer, maar ik weet het niet zeker. Hij houdt in ieder geval je yoghurt op de juiste temperatuur om dik te worden. Zo 1: Maar daar wil ik dan graag wat lekkers voor Chocolade, drop, zuurtjes, ik lust zo goed als alles. Ik ga nog even wat kasten doorpluizen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RvO Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 ... Die blauwe koffiepotjes zijn prachtig, je zou ze bij elkaar moeten houden RvO! ... Tsja dat is wel mooi.... Als er geen andere liefhebber is dan neem ik de grote ook graag mee. Maar ik wilde niet ineens alles vragen. Quote
RvO Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 .... (er staan hier trouwens ook nog 2 plantjes van Appelvrouw voor jou, van de vorige MTFD)De vorige mtfd moest ik onverwacht afzeggen. Ik vermoed dat er daarom links en rechts in NL en B nog wel wat zweeft dat ik aan anderen heb toegezegd of heb gevraagd. Ik zal vanavond m'n oude berichtjes nog eens zorgvuldig doorspitten en naar deze en gene een pb sturen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2014 Auteur Geplaatst: 25 september 2014 Geeft niets hoor, we hebben er toen gewoon contact over gehad en de plantjes zijn netjes blijven leven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.