Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vogels


veuvecouderc

Aanbevolen berichten

Ik lees veel over vogelvraat en netten en bescherming van je zaad etc etc. en ik weet dat ik in een andere omgeving teel dan veel mensen maar toch wil iets zeggen over vogels. En dan misschien voornamelijk tegen 'beginners'.

 

Vogels houden van zaadjes en ze zijn voor menig moestuinier een geduchte concurrent maar het ligt wel heel erg aan de omgeving van je moestuin. Mijn moestuin is in mijn achtertuin. De tuin - en de hele omgeving - barst van de vogels maar barst ook van de bomen en struiken. Ik heb van de vogels in mijn tuin dan ook geen enkele last. Slakken, rupsen, torren, kevers en andere onbekende gasten in de tuin vallen mij ook lastig maar de vogels hier hebben meer dan genoeg te eten en te doen, en dus gaan ze niet in de grond zitten peuren op zoek naar mijn zaden.

 

Wat ik dus wil zeggen, vogel bescherming aanschaffen en aanbrengen hoeft niet perse. Kijk eerst even goed rond hoe en waar je tuin erbij ligt.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik heb wel sloop vogels ze trekken vooral plantjes eruit waar bv nog de zaden aan de wortels hangen bv bonen en mais ik denk dat ze uit ervaring weten dat bepaalde planten nog iets opleveren ze hebben bv mijn maisveld een x gemold alle plantjes eruit en laten liggen alleen het gele zaadhulsje opgegeten, best wel slim van ze en aan een kant grappig.

ik gebruik dus zeker netten, mooi strak gespannen dan kan niks er in verstrikt raken.

Verder hang ik vogelhuisen op en zou ze nog voeren bijstrenge winter ook, want vogels is natuurlijk ook mooi omdat ze schadelijke insekten vangen.

Over al het fruit moeten ook netten want dat vreten ze ook, niks erg opzich ik snap best dat ze het graag lusten dat doe ik ook

voornamelijk zijn het mooie houtduiven, merels en zwarte kauwtjes die dingen slopen bij mij slopen, de kleindere viogeltjes slopen amper wat

maar die hebben natuurlijk ook een klein maagje

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de plaatselijk georganiseerde maffia: de kauwen... super slim... zitten eerst de boel grondig te observeren... en komen dan terug met hun vriendjes...

 

In een losse tuin op het platteland hebben ze geen interesse... deze types zijn hooggeschoold, hebben planning, organisatie en ervaring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik plant gewoon planten en bomen waar vogels gek op zijn...zo blijven ze grotendeels van mijn plantjes af

voor de rest...ach, ik een beetje, zij een beetje.

ik moet wel erg lachen om een eendenkoppel dat door onze tuinen heen struint...ze wiebelen overal de uien eruit! op zoek naar verstopte slakjes etc. maar er zijn werkelijk mensen die denken dat de eenden de uien opeten!!

mijn uien staan trouwens op een verhoogd bed...daar komen ze niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin, ik heb ook zo'n maffia groep aangestuurd door meneer de raaf noemen wij m op t complex.

Ik heb t zelfde als Hans, Ik zet ze er in zij halen ze er weer uit. Wil ik aardbeien en bessen hebben moet ik wel met netten aan de gang. Ze pikken hier de peren uit de bomen en vooral kersen worden in 1 dag kaal geschooierd. Dus als het zover is gaan de netten eroverheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zag ik vanmiddag dat er van de beginsels van blauwe bessen word gegeten

Ze zijn nog gewoon bleek van kleur, nog geen enkel kleurtje dat zegt hier hangt een bes -> eat me. Dus dat ze alleen iets met kleur eten dat geloof ik nu niet meer. Ze hebben nog wel wat laten hangen, ze zijn niet allemaal ineens op. Ik denk er ook over om een net te spannen over t fruit. Of zo'n fruitkooi te maken.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel last van vogels, vooral van duiven en kauwtjes, soms ook ganzen. De tuin grenst achteraan aan akkerland dat er nog kaal bijligt (dit jaar zijn er aardappelen gepoot), de ene buur heeft enkel gras en de andere spuit alles dood, behalve een paar bomen waar bosduiven in nestelen. Onze moestuin is gewoon een makkelijk bereikbaar voerbakje voor die beesten;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...