weknow Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 (edited) Aanbod (wordt nog uitgebreid want het seizoen is nog in volle gang)- Enkele gewortelde stekken van Rode bes Jonkheer van Tets.- Gewortelde stekken van wijndruif (95% zeker Pinot Gris) (Appelvrouw heeft er een tegoed nog van voorjaar, toen ze nog niet zeker geworteld waren)- scheuten van gele herfstframboos "Goldfall" Correctie: de goede naam is "Fallgold". - Wat bolletjes van oerprei (stuur ik op voordien, aangezien ze best in augustus worden geplant)- Pruimenjam (verschillende variaties) - Allerlei zaad, waaronder vele (waarschijnlijk) zoete tomaten variëteiten. Lijst komt later. Edit 11 augustus: Ca. 25 oude stenen terracotta bloempotten tussen 6 en 10 cm. doorsnede. Nog ca. 12 beschikbaar. Ik vraag:- Hostaplanten en/of zaden. Alle variëteiten.- Oogst of verwerkte oogst. Stoof- of handperen. Nashi-peren. Hazelnoten. Walnoten. Potje chutney (niet zeer heet!) of appelstroop of lekkere jam/marmelade e.d. Lekker(e) pompoen(tje).....Edit 24 september Ruilafspraken. SuusPvan mij: bosje stekhout van Japanse Wijnbes + Zaad peulen Golden Sweet. 5 Euro voor knoflook. Shiraz-peulen als ze er zijn...Esthe76r heeft enkele dingen voor mij van Vreeken, maar niet alles.voor mij: stoofperen, jam, zaailingen kastanje. Knoflookbollen.JdWvan mij: Fallgold herfstframboos.Voor mij: Stoofperen (Winterjannen?) Geedeevan mij: Fallgold herfstframboos. Oerprei (al verzonden). Rest terracotta potten.Voor mij: Pompoentje(s) + plastic hoge potten die over waren. Jane Doe & LoraineVan mij: Fallgold herfstframboos. Oerprei (al verstuurd). Pot met stekken wijndruif. Jonkheer van Tets stekken 2x. Doos van Thea.Voor mij: gescheurde hosta's ? Stek braam Navaho. HenkgVan mij: stek Fallgold herfstframboos. Zaden Balkonstar (rest eigen zaad Henk 2011 en nieuwe oogst van mijVoor mij: Potje chutney. Appelvrouw:Van mij: Stekken wijndruif + terracotta potten (Al gegeven) Esthe76rVan mij: Herfstframboos + oerprei (al gestuurd) Voor mij: enkele aankopen bij Vreeken. Kibas:Van mij: in elkaar passende terracotta-potten voor verwarming. Stekken rode bes.Voor mij: zaadjes van sla gele gotte en lablabbonen EstemyVan mij: Pot pruimenjam.Voor mij: Pompoensoep. Yuras.van mij: stekken wijndruif wrsch. Pinot Gris. (Zijn nu op) Pakketje van Thea.voor mij: Notenzaailing(en) van de kleine soort. Appelboompje & zaailing hazelaar. KimIk krijg: zaad winterpostelein. AardpeerIk geef: zaadjes White Cherry/Isis candy/ Gardener's Delight.Ik krijg: Walnoten GroentjuhIk geef: Pot jamIk krijg hazelnoten AngelaPakketje van Thea BouwvrouweIk geef Herfstframboos Fallgold. (De laatste) Edited September 26, 2014 by Guest Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Ik heb vast tegen die tijd nog wat stoofpeertjes in de aanbieding. Heb jij wat peultjeszaad voor mij? Shiraz en/of Golden Sweet, dacht ergens gezien te hebben dat je die had groeien dit jaar Edit: Peertjes voor Weknow, Golden Sweet & wijnbestakjes pour moi. Dankuzeer! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Je zou mij blij maken met een stek van de gele framboos. Stoofperen heb ik eind september genoeg, st remy, winterjannen en gieser wildemannen. Evt ook goudreinetten. Zal ik in ruil van alles wat doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 @ JDW Het zijn geen echte stekken, maar uitlopers die nu overal rondom verschijnen. Je krijgt meteen een pot vol en ik zal ze volgende week al klaarmaken, zodat je hopelijk al wat wortelgroei hebt. (Mijn andere frambozen staan allemaal in ondergrondse bakken gemaakt van worteldoek, waardoor ze behoorlijk binnen het perk blijven. Alleen deze niet met het bekende gevolg. Eigen schuld... .) Zal ik in ruil van alles wat doen? Je bent te aardig! Appels heb ik zelf meer dan genoeg....maar met wat goudrenetten kun je veel mensen (ook die naar de MTFD komen) vast wel blij maken! (Appelmoes, gebakken appels, cake met appel, appelpannekoeken....daar zijn ze ideaal voor en ook nog goed bewaarbaar). Van de peren.....graag, als je zelf voldoende hebt! Die winterjannen ken ik helemaal niet, dus lijkt me heel leuk om die in ieder geval eens te mogen proeven! Tof! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Mag ik ook n paar van die Goldfall stekken? Zoveel als je kunt missen; de smaak wordt erg op prijs gesteld aan deze kant ; het aanbod houdt de vraag niet bij! Bolletjes oerprei zou ik ook graag in augustus poten. Je hebt mn adres nog?? Een paar lekkere pompoentjes voor jou zijn in aanmaak; door het goede jaar zijn er een aantal nu al bijna "klaar" (stengel begint te verhouten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Mogen wij van jou: - Enkele gewortelde stekken van Rode bes Jonkheer van Tets.- Gewortelde stekken van wijndruif (95% zeker Pinot Gris) - scheuten van gele herfstframboos "Goldfall"- Wat bolletjes van oerprei (stuur ik op voordien, aangezien ze best in augustus worden geplant)- Allerlei zaad, waaronder vele (waarschijnlijk) zoete tomaten variëteiten. Lijst komt later. Hier staan hosta's in de tuin, kun je die scheuren? Link van onze lijst staat in mijn onderschrift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Als je nog over gaat hebben: graag een paar scheuten van je gele herfstframboos.Ik maak wat chutney voor je. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Doe ik, Henk. En je krijgt ook nog zaden van Balkonstar zoals eerder ergens afgesproken. (Van 2011 van je je eigen oogst en zo mogelijk van mijn oogst dit jaar. Zo mogelijk omdat de plant in mijn kasje was omgevallen door het gewicht van de tomaten...heb ze opnieuw rechtgezet en aangebonden, lijkt goed te gaan maar wil niets toezeggen voor ik zeker ben ) Hmmm....potje chutney...lekker! Dank je wel alvast! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Weknow ik wil wel graag die druivenstek.Misschien kan je hem meenemen als je in de buurt komt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Ik ga er een of twee voor je overplanten in potten, Appelvrouw! Wacht nog even of een ontmoeting er van komt, en voor jou past, anders vinden we misschien wel een andere manier?! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Mogen wij van jou: - Enkele gewortelde stekken van Rode bes Jonkheer van Tets.- Gewortelde stekken van wijndruif (95% zeker Pinot Gris) - scheuten van gele herfstframboos "Goldfall"- Wat bolletjes van oerprei (stuur ik op voordien, aangezien ze best in augustus worden geplant)- Allerlei zaad, waaronder vele (waarschijnlijk) zoete tomaten variëteiten. Lijst komt later. Hier staan hosta's in de tuin, kun je die scheuren? Link van onze lijst staat in mijn onderschrift. Weknow misschien mijn vraag over het hoofd gezien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 9, 2014 Author Share Posted August 9, 2014 @ Jane Doe & Loraine, Jullie lijstje is groot...dat vraagt even wat organiseren!Voorlopige reactie: - 2 x Jonkheer van Tets rode bes. OK.- Wijndruif stekken Pinot Gris. Ga ik komende week verplanten en oppotten. Moet dan zien hoeveel stekken er aangegaan zijn. Tot hier toe al 3 stuks besproken....je hoort later meer of er nog zijn.- Goldfall....ook al 2 andere aanvragen, maar dat zal waarschijnlijk wel lukken....ga ze komende week uitgraven en oppotten en weet dan meer over hoeveelheid stekken en hoe de wortels zijn. (Ik denk trouwens dat de naam is Fallgold en niet Goldfall. (Zal wel aan mijn leeftijd liggen dat ik soms zo slecht ben in namen. )- Oerprei bolletjes. Mail je adres even. Worden dan opgestuurd. Hosta's kun je scheuren. Maar het is niet slim om dat "zo maar" te doen. Na een paar jaar (3-4-5-6...) doorgroeien worden ze vaak te groot en hebben ze ook de neiging om zichzelf a.h.w. de grond uit te duwen. Dan kun je ze beter eens verplanten en dan is het ook goed mogelijk om ze te scheuren of in meerdere planten te delen. En dan steek ik mijn vingertje op voor een of enkele stukjes....die gaan naar een grote bostuin (niet van mij) waar ik er uiteindelijk honderden kwijt kan...ook om te ontdekken welke, waar het beste gaan. Zaaien kan ook, maar is niet zo makkelijk. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 De hosta's zijn niet zo groot, zal foto's maken kun je me tips geven wat ik het beste kan doen. Een hosta kan ik denk ik wel meenemen, dat is een kleine die niet op zijn vaste plek staat en even tijdelijk daar geplant is. Maar bij jou krijgt die een betere plek dan hier.Zal adres per pb geven, dank je wel.Laat maar weten als je nog wat leuks uit onze lijst wil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Wacht nog even of een ontmoeting er van komt, en voor jou past, anders vinden we misschien wel een andere manier?! Het zal wel lukken denk ik ook als het maar een uurtje is?..al ben ik misschien in de jardinadetuin bezig, neem ik de thermoskan met koffie mee daar naar toe. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Hey Weknow, Heb je oerprei en een herfstframboos voor me? Kijk je ook bij mij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 10, 2014 Author Share Posted August 10, 2014 Oerprei kan in ieder geval nog, Esther. Maar die stuur ik dan einde van deze week al op, want die kun je best in augustus planten. (PB even je adres s.v.p.) De gele framboos moet ik even bekijken, omdat er al 3 "bestellingen" zijn en ik voor elk toch een stuk of 3 a 4 fatsoenlijke en goed bewortelde scheuten wil oppotten. Als het niet meer genoeg is, komen er in het voorjaar wel weer nieuwe stekken. Je hoort er nog van verderop deze week. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 Toegevoegd voor de liefhebber(s) aan ruillijst: Ca. 25 oude stenen terracotta bloempotten tussen 6 en 10 cm. doorsnede. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Mag ik een paar van de grotere..mochten wij elkaar zien? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Zou ik 2 (of 3) stenen bloempotten mogen die in elkaar passen met wat ruimte er tussen? Ik wil er een verwarming voor mijn tuinhuisje in de winter van maken. Zie hier: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=9848 Wat je ziet is een doorsnede, in het echt moeten de potten gewoon heel zijn.En mag ik bewortelde stekken van de rode bes als je die nog hebt?Hier is mijn lijstje, hopelijk vind je er iets van je gading bij. Van wat jij vraagt, heb ik helaas niets. Misschien dat ik tegen die tijd nog een courgette heb met enige mazzel?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 @ Appelvrouw. Heel groot zijn ze niet. De paar grotere die al 10 jaar in de garage stonden heb ik zelf gehouden om in te zaaien. Maar ik zal er wat meenemen, stuk of 8? @ Kibas Zal morgen eens kijken of ik een nestje kan maken van 2 of 3. Maar ze zijn niet nieuw en gaaf...eerder nostalgisch oud met tekenen van intensief gebruik. Hoop dat dat toch goed is?bessenstruik = okay! @ andere gegadigden: nog circa 15 bloempotten te geef. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Niet nieuw en niet gaaf maakt niet uit, zolang ze er maar niet uitzien alsof ze gaan barsten zodra ze verhit worden. Dwz dat als ze al scheuren vertonen, je ze misschien beter aan iemand anders kan geven.Fijn dat ik rode bessenstekken kan krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 15, 2014 Author Share Posted August 15, 2014 Nog enkele wensen voor het parkbos. - Stekken van een mooie Solidago-cultivar (= Guldenroede). Rond de 60 a 80 cm. hoog. Zou nu moeten bloeien en heeft de neiging tot woekeren....dus wellicht dat iemand ze toch wat intoomt en scheuten overheeft. Liever geen wilde soort, maar een gekweekte vorm (die meer bloemen maakt). Een hele hoge is ook minder geschikt. - Wat stukjes/stekjes/afleggers van penningkruid. Laag plantje met gele bloempjes en bodembedekker. - Stekken of afleggers van diverse hortensia-struiken. Mogen ook groot worden. Alleen van de witte Annabel met bolvormige bloemen heb ik er zelf al veel kunnen delen en uitplanten, dus die heb ik al volop. - Sneeuwklokjes. Bolletjes nu. Alle soorten en vormen zijn prima. Het is niet echt de tijd...maar mocht iemand er toevallig ergens wat uitdoen of overhebben, dan hou ik me aanbevolen! - Rambler rozen. (Van Bit geleerd, want ik kende ze niet heb heb niet zo veel ervaring met rozen: dit zijn hele grote klimmers, die zelfstandig tegen muren, gebouwen en in bomen kunnen klimmen). Heb er wat meer over gelezen en ik vermoed (corrigeer me als ik het mis heb!!!) dat deze niet geënt hoeven te worden, als je ze stekt.Ik zou graag wat stekken willen opkweken en zoek dus stekmateriaal (vers geknipte, half-verhoute stukken van takken van 30 a 40 cm). Pas wel op voor de stekels Als je ook nog de naam van de specifieke roos weet, zou het helemaal leuk zijn! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 @ andere gegadigden: nog circa 15 bloempotten te geef. Als het van die stenen potten zijn, graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 Voor jou Geedee! Zijn stenen terracotta potten van 20 a 30 jaar oud. Voor Kibas zoek ik er een paar uit die in elkaar passen en die vrij gaaf zijn. Bessenstruik is ook okay, Kibas. Ik ga nu een dag of 10 op vakantie. Als ik terugkom maak ik overzicht van gemaakte ruilafspraken en werk ik alles weer bij. Dus...niet gevreesd als je een tijdje niets hoort! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts