Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aanbod MTFD sept. Jet die waarschijnlijk niet komt.

appelvrouw

Recommended Posts

Het zit er niet in..mijn komst naar de MTFD..hoewel je nooit kunt weten.

Omdat ik verschillende forumleden wel zie voor 28 september heb ik wel wat aan te bieden..ik heb namelijk 3 of 4 ( dat moet ik nog even nakijken) zelf gezaaide roodvlezige perzikboompjes ( ongeveer 30/40 cm hoog) van perziken die hier in het iets warmere klimmaat van NO-Frankrijk rijp zijn geworden.

Verder heb ik zaad van de grote Engelwortel (2014) in de aanbieding en eventueel rode topi nambours.

Wat ik zoek zal moeten worden opgestuurd:

zaad van de Bosque Bleu Bumblebee tomaat

zaad van de J&L midnight select tomaat

zaad van de Indigo Rose tomaat

Of zaad van een andere blauwe tomaat..

1 perzikboom is voor Stan.

Edit opsturen kan naar een adres in Nederland..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Bosque Blue kan ik je opsturen. Mijn zwartrode tomaat. De plant is inderdaad blauw / blauw grijs-paars. Of dat Bosque Blue Bumbelbee is ?

Zaad kwam oorspronkelijk van Gemma dacht ik ( of Erny ? )

Dat is aardig, mocht ik een keer blauwe soort tomaat krijgen die je nog niet hebt stuur ik je zaad na.

Edit

Appelvrouw ik heb zaad van Kumato tomaten, zijn bruin/zwart/blauw maar hybriden. Wil je daar wat zaad van? 100 tot 250 gr tomaten, maar is afwachten wat voor vruchten. Ik ga de gok er op wagen, kijken wat voor vruchten de planten met de generaties geven.

Bosque Blue kan ik je opsturen. Mijn zwartrode tomaat. De plant is inderdaad blauw / blauw grijs-paars. Of dat Bosque Blue Bumbelbee is ?

Zaad kwam oorspronkelijk van Gemma dacht ik ( of Erny ? )

Bosque blue en bosque bumblebee zijn 2 verschillende.

Kijk maar ff op fruitlent.

heb van beide nog zaden.

Heb ook beide planten staan dit jaar.

Doe het beide zeer goed!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Dat is aardig, mocht ik een keer blauwe soort tomaat krijgen die je nog niet hebt stuur ik je zaad na.

Edit

Appelvrouw ik heb zaad van Kumato tomaten, zijn bruin/zwart/blauw maar hybriden. Wil je daar wat zaad van? 100 tot 250 gr tomaten, maar is afwachten wat voor vruchten. Ik ga de gok er op wagen, kijken wat voor vruchten de planten met de generaties geven.

Appelvrouw heb je mijn edit gezien met vraag gezien?

Edited by Guest

Volgens het schrijven op internet wel, zal ik gewoon wat zaden voor je meenemen?

Edit

De naam Russo Brunno komt ook ter sprake, dat het die onder die nieuwe naam is.

http://www.kumato.com/en/-ska-sorulan-sorular.aspx

Are Kumato® tomatoes genetically modified products?

Not at all! Kumato® is the outstanding result of tireless efforts to apply traditional plant breeding techniques and natural cultivation methods. Its origin can be found in the wild tomatoes which grow spontaneously and which adapted to withstand the dry and salty conditions of the Mediterranean region.

Many excellent varieties have existed naturally for millions of years, and new varieties can be obtained by means of classic crossing techniques. Many of these varieties have not been cultivated on a large scale to date for several reasons, mainly related with cost and technical difficulties (they are too delicate, they do not have a high yield, they do not adapt easily to different climates, etc.). Kumato® tomatoes reflect the supreme creativity of nature, which we have successfully brought to your table at a reasonable cost and – drawing on our expertise of today’s agronomic techniques and processes – by means of natural cultivation methods!

Dit is de vertaling..zegt me nog steeds niets

Zijn Kumato® tomaten genetisch gemanipuleerd?

Absoluut niet! De Kumato® tomaat is het briljante resultaat van vele jaren inspanning en van de toepassing van traditionele reproductietechnieken voor planten en natuurlijke teeltmethoden. Hij is afkomstig van de bostomaat die spontaan groeit en zich aanpaste aan de droge en zilte omstandigheden van het mediterrane gebied.

Sinds miljoenen jaren zijn er vele uitstekende variëteiten in de natuur ontstaan en nieuwe variëteiten kunnen worden verkregen middels de klassieke kruisingstechnieken. Veel van deze variëteiten zijn tot op heden nooit extensief geteeld om verschillende redenen, voornamelijk vanwege de kosten en de technische moeilijkheden (te kwetsbaar, geen al te hoge opbrengst, moeilijk aan te passen aan verschillende klimaten, etc.). De Kumato® tomaten behoren tot de laatste vooruitgang in de creativiteit van de natuur die wij op uw tafel hebben kunnen brengen tegen een redelijke prijs, dankzij de geavanceerde actuele kennis van de agronomische technieken en processen, en op een natuurlijke manier!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Kan perzikboompje wel goed tehuis geven? Winter in de kas en zomer lekker buiten spelen. Mocht Loraine willen, krijgt Loraine boompje.

Edit kan niet eens meer schrijven, is al laat was voor 4 uur wakker.

Edited by Guest