Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Perenboom lijkt meer op een appel


terrestrial

Aanbevolen berichten

Dit jaar een perenboompje gekocht bij het tuincentrum. Het label geeft aan dat het een pyrus c. Charneux moet zijn. In de volksmond ook wel Charneux Legipont genoemd.

 

Maar het lijkt niet echt op het plaatje van het label dus vraag me af is het wel een peer gezien de vorm meer op een appel lijkt en behoorlijk klein zijn nog. Er staat een gieser wildeman naast en die zijn veel groter.

 

2014-08-15-1299731408100332.47

 

2014-08-15-1264031408100332.47

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt wel vaker

 

Laatst nog een kruisbes gekocht die volgens het label wit zou moeten zijn, er zaten in de winkel al rode bessen aan (aan de hele rij met zogenaamd witte kruisbessen, niet 1 label dat omgewisseld was).

 

Maar misschien is deze appelvormige peer wel heel lekker

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht wel af wat er van de vruchten terecht komt maar het lijkt me vanzelfsprekend dat ik hier niet blij mee ben. We hebben maar een klein tuintje en als ik dan een bepaalde soort perenboom en kersenboom uitzoek wil ik ook wel dat ik die soort krijg, daar betaal ik ook voor. Bovendien hebben we deze op aanraden van een medewerker gekocht. Ik mag toch aannemen dat ze zelf verstand hebben van de soorten die ze verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht wel af wat er van de vruchten terecht komt maar het lijkt me vanzelfsprekend dat ik hier niet blij mee ben. We hebben maar een klein tuintje en als ik dan een bepaalde soort perenboom en kersenboom uitzoek wil ik ook wel dat ik die soort krijg, daar betaal ik ook voor. Bovendien hebben we deze op aanraden van een medewerker gekocht. Ik mag toch aannemen dat ze zelf verstand hebben van de soorten die ze verkopen.

 

als je informatie wil van iemand die verstand heeft van de soorten die ze verkopen kan je beter naar een kweker gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blad ziet er uit als een Nashi-peer, en er zijn héél wat variëteiten die er allemaal een beetje anders uitzien, ga er dus maar van uit dat het één van die wat minder frequent voorkomende nashi-peren is. Ik zou in ieder geval eerst proeven, want zefl vind ik nashi-peren best lekker...

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

 

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is iemand van het tuincentrum langs geweest en die had een nashi peer bij zich. Volgens mij zo'n shinsezu en dat lijkt toch ook niet echt. Hij kon ook niet vertellen wat voor soort het dan wel is. En we mogen de boom in het najaar ruilen dus netjes opgelost.

 

Maar zou het ook een zoete Brederode kunnen zijn gezien de rode blos en dat die ook rond achtig zijn. Het blijft afwachten tot ze rijp zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Inmiddels zijn de peertjes rijp of oost klaar en vallen ze van de boom.

 

We hebben ze geproefd, ook al eerder toen ze nog niet 100% rijp waren maar de smaak is niet erg lekker. Ze zijn iets zoetig maar erg melig maar ook stug en zanderig. Als dit een nashi peer moet voorstellen kan ik me niet indenken waarom je die zou willen telen. Maar goed dat is wellicht persoonlijk.

 

We gaan er ook een paar stoven gewoon om te zien of ze uit elkaar vallen zoals wordt gesuggereerd bij een Nashi peer.

 

Ben benieuwd wat jullie er van denken...S800055085601411216238.JPGS800055288361411216238.JPGS800055469461411216239.JPGS800055521701411216240.JPGS800055839701411216241.JPGS800056076431411216242.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...