Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik dacht ik neem een beetje bergbasilicum mee (afgelopen dinsdag, had nog geen tijd om te wassen en zo). Maar valt behoorlijk tegen (of mee).Ik denk niet dat ik het red om voor middernacht de pesto klaar te maken, nog 2 uur te gaan.Maar de topjes (nou ja, niet alle topjes, zo veel ruimte heb ik niet) gebruik ik om te stekken voor komend jaar. En op de MTFD?En deels om te drogen, gebruik nog nog de voorraad van 2024. Maar due geurt ook nog lekker.Wat kun je nog meer met basilicum?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Geweldige oogst!Courgettesoep met erwtjes en veel basilicum..( Ottolenghi)Brood bakken met een flinke lading basilicum BasilicumazijnOp een dienblad invriezen en als t bevroren is in een gripzakje bewaren 2 uren geleden2 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Oh heerlijk! Ik heb zeker wel belangstelling bij een stekje! (of meerdere, afhankelijk van de interesse/beschikbaarheid..) Heerlijk door tomatensauzen/soepen, invriezen in olie (in ijsblokjesvormen), of met tomaat en mozarella.. Maar pesto is toch ook wel mijn grote favoriet.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur terug, acpronk zei:Wat kun je nog meer met basilicum?Lekker, snel en eenvoudig receptje (10 minuten klaar):Rauwe garnalen (gepeld) gaar wokken in een paar minuutjes in wat neutrale olieAfblussen met een flinke scheut chilisausWat crème fraiche er doorheen roerenEn tenslotte véél verse basilicum er doorheen(Direct opdienen met witte rijst of rijstnoedels)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.