henkg Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Zo, nu is dit topic er alvast. Want vragen, die zullen er gaan komen. Ga je gang ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jane Doe Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Van ons komen er zeker vragen, hier en daar staat niets op of is het niet meer te lezen Maar we komen een heel eind, weet ik het niet dan weet Loraine het wel. Dan zoeken we het op met de lijst, topics en pb's. En anders vragen we het wel.We zoeken ook uit wie nog moerbei krijgt, die niet zijn geweest en die niet hebben gehad. Het staat geschreven, nu moeten we he nog vinden, gaat helemaal goedkomen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Broedbolletjes van de olifanten look Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Esthe76r Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Jane, bij mij zat er geen moerbei bij.. Quote
Jane Doe Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Esther we hadden volgens mij al bij ander topic gereageerd. Goed dat je nog eens meld, gaat helemaal goed komen. Loraine en ik zoeken alles uit (graag per pb melden, wel zo handig.) en plaatsen dan de lijst bij ons ruiltopic of maken nieuw topic aan. De stekken staan nog in de kratten, dus we kunnen goed zien wat niet weg is gegaan. Die niet zijn geweest krijgen met de volgende mtfd, zo ook waar het mis is gegaan en de stekken mislukt zijn. Quote
Esthe76r Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 komt goed ben ik helemaal van overtuigd Quote
Stan Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ik wil graag weten of de zaden uit de olijfkomkommers bruikbaar zijn om te gaan zaaien ? Ik heb 1 komkommer opgegeten en er 5 zwarte(bobbelige) zaden uit kunnen halen. Wat/hoe groot is de kans op een kruising in dit geval. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ik had olijfkomkommers bij maar ik was niet de enige dus ik weet niet welke je hebt genomen.Die van mij staan bij mijn andere komkommers in de overkapping. Quote
Stan Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ik heb losse komkommers van de tafel gepakt. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
geedee Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 @Jane die stek van citroengras moest ik toch in water zetten? Hij is bruin aan het verkleuren, is dat normaal? Je hebt me wel van alles erbij verteld maar ik weet het inmiddels allemaal niet meer 100%....leeftijd he?! Ik had overigens wel maar 1 pak zout i.p.v. 2 stuks van je gekregen. Dat bakje met die 4 takjes in (ik geloof bessenstekjes) kan dat gewoon buiten blijven staan van de winter? @ bouwvrouwe; die citroengeranium is toch iets anders dan de citroenmelisse toch? Weet je toevallig de Latijnse naam van jouw plantje? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Ik heb losse komkommers van de tafel gepakt. Ik had ze in een doorzichtige zak op tafel gelegd, maar nog iemand ik geloof Estemy had er ook bij. Quote
Ciska Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 (aangepast) Die heb je denk ik van mij. Mijn stekken staan in een muurkas, dus stekken van bessenstruiken ook. Potje met grond bevriest buiten in de winter snel....liefst dus wat beschut. Je kunt ze volgens mij ook wel in de volle grond plaatsen...ze zijn als het goed is geworteld. 30 september 2014 aangepast door Gast Quote
Jane Doe Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 @Jane die stek van citroengras moest ik toch in water zetten? Hij is bruin aan het verkleuren, is dat normaal? Je hebt me wel van alles erbij verteld maar ik weet het inmiddels allemaal niet meer 100%....leeftijd he?! Ik had overigens wel maar 1 pak zout i.p.v. 2 stuks van je gekregen. Dat bakje met die 4 takjes in (ik geloof bessenstekjes) kan dat gewoon buiten blijven staan van de winter? @ bouwvrouwe; die citroengeranium is toch iets anders dan de citroenmelisse toch? Weet je toevallig de Latijnse naam van jouw plantje? Citroengras met kontje in het water, niet helemaal alleen waar die wortel moet schieten. Kan even duren, geef de tijd en geduld hebben Mocht het niet lukken nemen we de volgende mtfd een in pot mee. En pak zout hou je te goed met volgende mtfd.Bakje 4 takjes heb je die van ons, wij hadden allen roodbruine potjes? Kan beschut buiten blijven staan, als het van ons is. Quote
geedee Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Dat stekstuk citroengras gaat het niet redden Quote
Jane Doe Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Geen paniek gaat helemaal goed komen. Ik scheur een plant hier net voor de volgende mtfd en zaai, dan krijg je de mooiste citroengrasplant.Kun je foto plaatsen, soms houden ze je voor de gek en redden ze het toch nog. In dat geval heb je lekker dubbel. Quote
Kibas Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 @ Angela en Stan. Een komkommer is Cucumis sativus. Een olijfkomkommer is Cyclanthera pedata. Een heel andere plant dus. Dat kruist niet met elkaar. De zaden zijn rijp als ze zwart zijn en gemakkelijk loslaten. Ze zijn inderdaad onregelmatig gevormd. Quote
Stan Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 @Kibas, ik kon die dingen niet en ja de zaden zaten los. Dus dank je wel voor je reactie nu weet ik dus dat daar zuivere zaden uit moeten komen en bewaar ik alle goede zaden. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
geedee Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 zie posting.php?mode=quote&f=12&p=118876 Nav deze foto's in topic "foto's van je oogst" even de antwoorden hier: Je oogst de vruchten als ze een cm of 4 zijn...de zaden zijn dan (net zoals in een komkommer) helemaal niet ontwikkeld. Als de vruchten groter zijn, worden ze minder knapperig. De vrucht proeft naar komkommer en is inderdaad wat aan de holle kant van binnen. Die engelse naam op de site(http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?6757) die Erny noemde : stuffing cucumber , bracht me verder op het idee om ze te gaan vullen met het een of ander...lijkt me wel geinig...denk aan roomkaasje of een pittig iets(mierikswortelmix?). Ze zijn wel snel "oud" dus als je iets ermee plant voor n feestje, pluk en bereid ze dezelfde dag. De plant woekert nogal, dus geef m een plek waar die zijn gang kan gaan Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Ik had er zelf ook al zaad uit gehaald maar wist niet of ze kruisten. Quote
henkg Geplaatst: 1 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2014 Van Willy kreeg ik een aantal stekken van een doornloze braam. Dat bleken er maar liefst tien te zijn, waarvan eentje fors en sterk beworteld. Dank nog!@Willy: weet je ook het ras, of anders vanaf welke maand ze vruchten geven? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Het ras weet ik niet meer zeker, ooit bij Proeftuin gekocht, denk Loganbes, vroege zomer. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 oktober 2014 Geplaatst: 5 oktober 2014 Wie heeft er eigenlijk de andere grote pot met groente in het zuur die ik op de ruiltafel had gezet meegenomen?Ik weet Willy had er 1 maar wie had de andere? Gewoon nieuwsgierig hoor Jorieke kan de koelbox blijven staan tot de volgende MTFD Quote
weknow Geplaatst: 5 oktober 2014 Geplaatst: 5 oktober 2014 Ja, Angela, ik heb er zo 2 zien staan maar geen meegenomen. Was eigenlijk wel benieuwd ernaar, zo kleurig en enorme pot met grove stukken van o.a. courgette. (Heb er hier ook nog een stuk of zes hele grote liggen ) Het zag er in ieder geval heel mooi uit....! Ik vroeg me gewoon af of ze lekker zijn en het resultaat de moeite waard om flink wat ingrediënten in te investeren? Kun je daarvan wat zeggen? Bedankt! (En zo ja...welk recept heb je gebruikt? ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2014 Geplaatst: 5 oktober 2014 Die pot is blijven staan, en nu dus van mij Ja, je koelbox mag blijven staan hoor. Geen probleem. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.