Ga naar inhoud

Vragen geruilde/gekregen zaken MTFD sep 2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van ons komen er zeker vragen, hier en daar staat niets op of is het niet meer te lezen

Maar we komen een heel eind, weet ik het niet dan weet Loraine het wel. Dan zoeken we het op met de lijst, topics en pb's. En anders vragen we het wel.

We zoeken ook uit wie nog moerbei krijgt, die niet zijn geweest en die niet hebben gehad. Het staat geschreven, nu moeten we he nog vinden, gaat helemaal goedkomen.

Geplaatst:

Esther we hadden volgens mij al bij ander topic gereageerd. Goed dat je nog eens meld, gaat helemaal goed komen. Loraine en ik zoeken alles uit (graag per pb melden, wel zo handig.) en plaatsen dan de lijst bij ons ruiltopic of maken nieuw topic aan. De stekken staan nog in de kratten, dus we kunnen goed zien wat niet weg is gegaan. Die niet zijn geweest krijgen met de volgende mtfd, zo ook waar het mis is gegaan en de stekken mislukt zijn.

Geplaatst:

Ik wil graag weten of de zaden uit de olijfkomkommers bruikbaar zijn om te gaan zaaien ? Ik heb 1 komkommer opgegeten en er 5 zwarte(bobbelige) zaden uit kunnen halen.

Wat/hoe groot is de kans op een kruising in dit geval.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

@Jane die stek van citroengras moest ik toch in water zetten? Hij is bruin aan het verkleuren, is dat normaal? Je hebt me wel van alles erbij verteld maar ik weet het inmiddels allemaal niet meer 100%....leeftijd he?!

Ik had overigens wel maar 1 pak zout i.p.v. 2 stuks van je gekregen.

Dat bakje met die 4 takjes in (ik geloof bessenstekjes) kan dat gewoon buiten blijven staan van de winter?

@ bouwvrouwe; die citroengeranium is toch iets anders dan de citroenmelisse toch? Weet je toevallig de Latijnse naam van jouw plantje?

Geplaatst: (aangepast)

Die heb je denk ik van mij.

Mijn stekken staan in een muurkas, dus stekken van bessenstruiken ook. Potje met grond bevriest buiten in de winter snel....liefst dus wat beschut. Je kunt ze volgens mij ook wel in de volle grond plaatsen...ze zijn als het goed is geworteld.

aangepast door Gast
Geplaatst:
@Jane die stek van citroengras moest ik toch in water zetten? Hij is bruin aan het verkleuren, is dat normaal? Je hebt me wel van alles erbij verteld maar ik weet het inmiddels allemaal niet meer 100%....leeftijd he?!

Ik had overigens wel maar 1 pak zout i.p.v. 2 stuks van je gekregen.

Dat bakje met die 4 takjes in (ik geloof bessenstekjes) kan dat gewoon buiten blijven staan van de winter?

@ bouwvrouwe; die citroengeranium is toch iets anders dan de citroenmelisse toch? Weet je toevallig de Latijnse naam van jouw plantje?

Citroengras met kontje in het water, niet helemaal alleen waar die wortel moet schieten. Kan even duren, geef de tijd en geduld hebben Mocht het niet lukken nemen we de volgende mtfd een in pot mee. En pak zout hou je te goed met volgende mtfd.

Bakje 4 takjes heb je die van ons, wij hadden allen roodbruine potjes? Kan beschut buiten blijven staan, als het van ons is.

Geplaatst:

Geen paniek gaat helemaal goed komen. Ik scheur een plant hier net voor de volgende mtfd en zaai, dan krijg je de mooiste citroengrasplant.

Kun je foto plaatsen, soms houden ze je voor de gek en redden ze het toch nog. In dat geval heb je lekker dubbel.

Geplaatst:

@ Angela en Stan. Een komkommer is Cucumis sativus. Een olijfkomkommer is Cyclanthera pedata. Een heel andere plant dus. Dat kruist niet met elkaar. De zaden zijn rijp als ze zwart zijn en gemakkelijk loslaten. Ze zijn inderdaad onregelmatig gevormd.

Geplaatst:

@Kibas, ik kon die dingen niet en ja de zaden zaten los. Dus dank je wel voor je reactie nu weet ik dus dat daar zuivere zaden uit moeten komen en bewaar ik alle goede zaden.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

zie posting.php?mode=quote&f=12&p=118876

Nav deze foto's

pict446939161347264452.JPG

pict447042531347264522.JPG

in topic "foto's van je oogst" even de antwoorden hier:

Je oogst de vruchten als ze een cm of 4 zijn...de zaden zijn dan (net zoals in een komkommer) helemaal niet ontwikkeld.

Als de vruchten groter zijn, worden ze minder knapperig.

De vrucht proeft naar komkommer en is inderdaad wat aan de holle kant van binnen.

Die engelse naam op de site(http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?6757) die Erny noemde : stuffing cucumber , bracht me verder op het idee om ze te gaan vullen met het een of ander...lijkt me wel geinig...denk aan roomkaasje of een pittig iets(mierikswortelmix?).

Ze zijn wel snel "oud" dus als je iets ermee plant voor n feestje, pluk en bereid ze dezelfde dag.

De plant woekert nogal, dus geef m een plek waar die zijn gang kan gaan

Geplaatst:

Van Willy kreeg ik een aantal stekken van een doornloze braam. Dat bleken er maar liefst tien te zijn, waarvan eentje fors en sterk beworteld. Dank nog!

@Willy: weet je ook het ras, of anders vanaf welke maand ze vruchten geven?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ja, Angela, ik heb er zo 2 zien staan maar geen meegenomen. Was eigenlijk wel benieuwd ernaar, zo kleurig en enorme pot met grove stukken van o.a. courgette. (Heb er hier ook nog een stuk of zes hele grote liggen ) Het zag er in ieder geval heel mooi uit....! Ik vroeg me gewoon af of ze lekker zijn en het resultaat de moeite waard om flink wat ingrediënten in te investeren? Kun je daarvan wat zeggen? Bedankt! (En zo ja...welk recept heb je gebruikt? )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...