Jump to content

Oesterzwammen op koffiedik kweken

JeffreyW
 Share

Recommended Posts

Ha,

Met wat mazzel kan ik over 2 weken via een buurtmarktje aan verschillende soorten oesterzwam komen. Het is nog niet helemaal zeker of deze persoon op het marktje staat, maar ik hoop het echt. Dan kan ik meerdere soorten proberen te krijgen zoals de roze, gele, bruine en welke nog meer?

Wie interesse heeft kan bij mij een wens uitspreken en dan probeer ik eraan te komen. Als ik slechts 1 van iedere soort kan krijgen dan kweek ik die zelf op en kan op de volgende MTFD broed aanbieden. Eerst maar proberen om voor anderen op het marktje iets te kunnen kopen. Dus roep maar

Wat zijn nog meer paddestoelen die op koffiedik en/of hout kunnen zonder op stam te moeten enten?

Gwen

Gwen...heeeeeeul graag. Ik had hier ook al een topic over geopend

Ik kan hier echt heel slecht aan bijzondere paddestoelen komen, zoals de koningsoesterzwam, de roze en gele etc...

Ik wilde hiervan proberen kweekjes van op te starten en deze over te zetten op koffiedik...dus had denk ik dezelfde gedachten als jij

Dus als je hier aan kunt komen heel graag...ik pb je dan wel over de eventuele kosten.

Welke eetbare paddo's kunnen er eigenlijk op koffiedik gezet worden? Stan?? Iemand??

De grijze oesterzwam van Jorieke gaat namelijk als een speer....

Het mycelium gebruik ik om een nieuwe bakjes op te starten. Houd er rekening mee dat dit erg is uitgedroogd dus flink nat maken is het advies. Ook experimenteer ik nu met het toevoegen van wat suikerwater in dit stadium.

PTX1110129051428601798.jpg

Echt leuk!!! Ik heb broed besteld bij Rotterzwam en ga het ook proberen. Ik vind oesterzwammen zoooo heerlijk!

En kun je me wat meer vertellen over dat suikerwater?

Suikerwater kwam ik tegen als tip om het mycelium weer op gang te helpen. Of het geholpen heeft weet ik niet want mijn koffieproject heb ik helaas beëindigd. De start was hoopvol maar na de eerste groene schimmel kon ik alles weg gooien.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

daar kan je bijna bij blijven staan, een paar dagen en dan is het zo ver

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

heb ik nog nooit meegemaakt....

wat te doen? p.m. aan Stan???

succes!

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 2 weeks later...

Ok oxygen.. Ik ben benieuwd voor jou. Maar dat heeft geen antwoord op mijn vraag of ik nu beter mijn emmer op kan slaan in de koelkast. En als ik toch ga proberen even voor de zekerheid. . Deksel van de emmer af en de hele boel iedere dag sprayen en licht zetten maar niet in de zon?

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dat is inderdaad geen antwoord op je vraag , wat ik heb begrepen van paddenstoelgek is dat je gewoon je kweek kan laten slapen in de koelkast totdat het beter weer wordt voor de oesterzwam. Ik weet niet of dit met een vol bakje kan of met maar een kleine kweek of dat daar geen verschil in zit.