Nynkef Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Ik koop de bollen bij de Edeka supermarkt in Duitsland. Daar vind ik de grootste, je kunt ze daar per stuk kopen. Er zit dus geen label aan en geen netje omheen, dus ik heb geen idee waar ze vandaan komen, maar ze gaan al jaren als een speer hier. Oke, ik ga het doorgeven aan een vriendin, hopen dat er een Edeka in haar richting is ! Quote
BonTon Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Bollen (Made in China)) bij de Jumbo gehaald en in een 9 cm potje gedaan. Een week later gecontroleerd en stonden ze alle 60 al 5 cm boven de potrand. Na 14 dagen heb ik ze in een verhoogd bed gedaan. Denk toch wel dat het te hard gaat met de groei. Bij de LIDL ook bollen gehaald maar dat is schijnbaar een aparte soort of niet volgroeid, er zaten geen aparte tenen in. Quote
loes Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Voor het eerst knoflook gekocht bij Van der Wal hier in Hoogeveen, Fokhagyma (najaar). Normaliter ging er gewoon een bol van de Lidl in tenen de grond in, maar het resultaat was maar so-so. Dus ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat brengen. Zag dat er al een mol aan het graven was geweest tussen de tenen. Wat ging er niet goed met de Lidl knoflook? Quote
Piroska Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Ik kweek alleen de Hongaarse Fokhagyma omdat die het nu eenmaal het beste doet hier ( en makkelijk te verkrijgen is). Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
mw vogel Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Als je knoflook tussen de aardbeien zet, is dat geen probleem met de vruchtwisseling? Gaat dat drie jaar achter elkaar goed (totdat je het aardbeienbed rooit)? Quote
Bubbels Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 @loes: De bollen bleven erg klein. Wel smakelijk hoor. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Eveline68 Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 Ik ga weer voor rose de bern en dan teelt van vorig jaar, wel kleine bolletjes maar super lekker. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2015 Geplaatst: 17 juni 2015 Ik kweek alleen de Hongaarse Fokhagyma omdat die het nu eenmaal het beste doet hier ( en makkelijk te verkrijgen is). Heb ik daar een tijdje terug de broedbolletjes van gekregen? Ik weet niet meer welke soort het nou was. Op mijn kaartje staat 'Hongaarse knoflook' Ik had ze in een P9 potje gestopt, en later uitgeplant in de vollegrond. Gewoon als polletje knoflookgras. Dat werd al vrij snel platgelegen door 'iets'. En zag er daarna niet meer uit. En gisteren zag ik ineens een hele groep met paarse knoflookbolletjes op die plek! Plant ik die nu weer uit, een eindje uit elkaar? Of... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Piroska Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Oh nee, dat is Hongaarse slangenlook. Die had ik je per post gestuurd toch? In het voorjaar geven die lekkere "preitjes" al heel vroeg in het seizoen, ze komen telkens opnieuw op en ook meer en meer. Ja het best plant je ze nu gewoon uit, dan heb je in maart april heerlijke "prei" . Je kan ze ook als knoflook eten maar ze zijn een beetje klein. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Ok tof, doe ik dat. Plant ik ze nu dan weer een beetje uit elkaar (in rijtjes ofzo)? Of gewoon als groepje laten? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Piroska Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 Het is wat je zelf wil, bij mij staan ze in groep. Ze bloeien prachtig overigens. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.