Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even beleefd zijn


Birdy

Aanbevolen berichten

en me dus eens voorstellen

Ik ben mama van twee kleine jongens en ben full time thuis. Onze tuin is zo'n 7 à 8 are en daar probeer ik voornamelijk eetbare en/of nuttige planten in te zetten. We hebben twee konijntjes en een kat. Over enkele jaren willen we er ook graag weer een hond bij.

 

Ik startte twee jaar geleden met één enkele vierkante meter tuin en maakte daar afgelopen jaar nog twee bakken bij. Ook zette ik tomatenplanten in grote potten onder een simpel afdakje en pompoenplanten ergens onder een appelboom. Ik was best tevreden over de opbrengst en doe het erg graag dus volgend jaar komen er nog twee bakken bij. Aan de hand van al behoorlijk wat lectuur doe ik aan combinatieteelt en natuurlijk ook aan wisselteelt.

Ik heb een appelboom die bijna uit elkaar brak door het aantal vruchten deze zomer dus ik ben aan het bijleren over allerlei appelbewaartechnieken. Ons klein perelaartje wil ik door de echt niet lekkere vruchten door een ander vervangen maar ik ben er nog niet uit welke soort. Onze notelaar is nog jong en had dit jaar nog geen noten maar ik vrees dat hij te dicht bij andere bomen staat en overweeg hem alsnog te vervangen door een dwergras (als ik dit ergens kan vinden).

We hebben herfstframbozen die het geweldig doen en lekkere kruisbesjes. Deze winter zet ik er rode en zwarte besjes bij, alsook twee verschillende druivelaars tegen de hoge poten van één van onze terrasjes aan.

Ik hoop hier nog veel tips&tricks te vinden. Foto's moet je van mij niet vaak verwachten, daar ben ik eerlijk gezegd nogal lui voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...