Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Henkg heeft een tweede tuin en doet aan SFG?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kocht een fles Laphroaig (dat is whisky). Er zat een papiertje bij:

Gratis een levenslange lease van een stuk land op Islay (Schotland).

Niet zo groot helaas: one square foot. Beetje ver weg ook ("ik ben even naar de tuin, tot volgende week ..") . Ik mag het wel bezoeken, maar daar niets verbouwen. Jammer, heb ik eindelijk de perfecte grondsoort voor blauwe bes …

Hier is het:

fol58271416892976.png

Street view: https://www.google.com/maps/@55.632125,-6.1509473,3a,75y,22.5h,86.86t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWtX_IIbgIS21tmmnos0V-Q!2e0

All Friends of Laphroaig have their very own square foot of land at our distillery on Islay. FOLs that have made the pilgrimage to Islay are encouraged to visit their plot and mark their territory with their national flag, as a result the FOL land is scattered with flags from all over the World. The grid below is a representation of your land, if you click on the surrounding plots you can find out more about your neighbours – where they are from, their interests, you can even compare tasting notes with them and see if you have more in common than just the proximity of your plots.

Flauwekul eigenlijk, dit soort marketing. Verhoogt de prijs van een fles. Maar toch: ik vind het wel leuk.

Geplaatst:

Gefeliciteerd kom je nog ergens?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

als jullie je nou eens afscheiden van Engeland...flinke muur om je stuk grond en hup een bes erin

Geplaatst:

Wauw, wat een mooi stukje van de wereld !!! Ik ben dol op Schotland, ben er twee keer geweest, maar nog niet op Islay, wel op Skye.

Geplaatst:

Als je nou eens nóg 99 van die flessen koopt... dan heb je alweer 100 square foot bij elkaar gespaard...

Geplaatst:

Proficiat!Wat mag je er wel? Is het 30 x 30 cm ongeveer kan je er net alleen opstaan. Fles whisky mee en een bordje haggis..kan je je even heel erg Schots voelen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

"Proficiat!Wat mag je er wel?" vroeg appelvrouw .

Ik denk de "ground tax" (grond belasting) jaarlijks overmaken

Maar dat is met one square foot natuurlijk te overzien!

Daartegen mag je de huur die je van laphroaig ontvangt ( ja hallo ze ontrekken water van jouw square foot ) in Nederland in box III met de Nederlandse fiscus afrekenen.

Geef mij ook zo`n cadeau.

Mag je er wel op jagen?

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Een leuke gedachte!

Maar...stel...dat je veel van die whisky drinkt en veel eigendoms-akten verwerft....kun je dan een hinkelbaan maken door al je overzeese gebiedsdelen...?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Flauwekul

Ons n beetje voor de gek houden

Pas als ik jou op 1 been in een schotse rok op jouw stuk land zie staan, geloof ik je, Henkg.

ps....met een NL vlag in je hand natuurlijk

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, het is flauwekul. Marketing flauwekul. Maar wel echt. Ik denk er zelfs over om eens een keer mijn tuintje aldaar te gaan bezoeken, en zo de huur te incasseren. Misschien dan zelfs een foto, maar zeker niet in Schotse rok. De waarschuwing tegen onderzoekende stoats (hermelijnen) sla ik niet in de wind!

Je mag slechts één "tuintje" per account, onafhankelijk van het aantal aangeschafte flessen. De ontvangen huur ga ik uiteraard opgeven aan de belasting, ik trek dan wel eerst de reiskosten er vanaf.

Zo’n fles lijkt me een ideaal cadeautje voor een whiskyliefhebber met moestuinaffiniteit, of voor een moestuinder met whiskyaffiniteit. Jack?

Meer: https://laphroaig.com/friends/login.aspx?ReturnUrl=%2ffriends%2f

Mijn certificaat:

Untitled-273321416987851.jpg

Geplaatst:

Geweldig !!!

Geplaatst:

Misschien zijn we wel buren. Ik heb ook al sinds jaar en dag daar een lap(je) grond. Ik vind het wel een creatieve oplossing. Ze hebben de bij de waterbron/toevoer omliggende grond opgekocht om het in de distilleerderij gebruikte bronwater zo puur mogelijk te houden en laten alles dus onbebouwd e.d. en doen er daarom toch niks mee.

Als ik me niet vergis, kan je jaarlijks een glaasje huur komen incasseren bij de distileerderij aldaar.

Django

Geplaatst:

Wauw .dat is lekkeeeeeeeeeeeeeeeeer duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur.

Maar Schotland is mooi om te bezoeken.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
J Misschien dan zelfs een foto, maar zeker niet in Schotse rok.

Zo’n fles lijkt me een ideaal cadeautje voor een whiskyliefhebber met moestuinaffiniteit, of voor een moestuinder met whiskyaffiniteit. Jack?

"Ja" zegt ie.....is ook nog bijna jarig ook.....misschien worden we nu wel buren in Schotland

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.