Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cadeautjes voor de feestdagen (2015)

Featured Replies

Geplaatst:

Dat ziet er mooi uit zeg. Foto van jezelf? Er zit in..reuzel?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heel erg leuk Jorieke.Ik zal volgende week even wat voorbeeldjes maken.

Geplaatst:

mooie etiketten

Geplaatst:
  • Auteur

Er zit reuzel in ja, de zeer witte variant die ook (vooral in Engeland) wordt gebruikt voor taartbodems enzo. Op de foto staan de 1e (vleesvarken-)biggen die hier ooit zijn geboren, 1 daarvan loopt hier nog steeds Die zorgt elk jaar voor nieuwe biggen

Geplaatst:

Ik heb het zo, zo zooooo verschrikkelijk druk hier en manlief vertrekt over 5 dagen naar Nederland, mijn kadootjes voor de feestdagen zou ik aan hem mee moeten geven maar ik ga het overslaan helaas dit jaar. Ik ga het niet redden.

Ik ga vast aan de gang voor volgend jaar

Geplaatst:

Jammer Piroska. Wel fijn dat je het zo druk hebt

Voor mijn kruidenthee: Ik ben nog bezig met drogen. Door de grote hitte en droogte van de zomer duurde het erg lang voordat de goudsbloem en de agastache echt aan de groei kwamen. Die ben ik nu aan t drogen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb me destijds ook enthousiast aangemeld maar ook hier tijdtechnisch niet haalbaar.

Leuk, dat reuzel Jorieke

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Geplaatst:

Mooie potjes.

Ik werk aan kruidenthee en Lorrainse (provencaalse) kruiden.

Het is allemaal aan t drogen en zal wel lukken.

Geplaatst:

Badzout met lavendel ,pepermunt en roos gemaakt. Het ruikt echt heerlijk.(mijn keuken ook ) , en de eerste lavendelbruistabletjes liggen te drogen. Als alles klaar is zal ik ff een mooie foto maken. De kruidenolie gaat niet lukken,maar een heerlijke scrub dan weer wel.a1ef8d692e61f4b77f348c8b5a4516a970761445464784.jpg

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Erg jammer dat het niet echt lijkt te lopen, nu richting einde van het jaar. Iedereen is te druk, en dat is ook begrijpelijk. Heeft iemand misschien ideeën over hoe het wel beter zou werken?

Toch echt aan een Moestuinforumdag koppelen, en kraampjes zetten? Maar op de 2e MTFD komen altijd al veel minder mensen omdat iedereen zo druk is

Geplaatst:

Ik wil ook eens iets gaan proberen dus misschien volgende keer?

Ik denk wel dat zoiets beter loopt als geheel, dus bijv. mandje met zeepje, kaarsje, kaasje, thee, enz. dan alles los kopen.

Maar ja dat is met zoveel verschillende mensen die een product aanleveren nogal lastig.

Geplaatst:

Ja dat zou leuk zijn. Voorlopig vullen Indy, Jorieke en ik samen niet echt een mandje ( Jorieke en Old Rose hebben juliie de prov. kruiden nog geproefd? Ondertussen heb ik nog een andere soort samengesteld zonder lavas)

Ik heb erg veel zin in het badzout Indy en wil ook graag een potje vet van Jorieke haar varkens...

Geplaatst:

Wil je die voor de feestdagen Jet? Dan stuur ik ff een vlop vol naar je toe .

Jammer hoor, dat er niet zoveel belangstelling is, misschien dan de eerste MTFD aanbieden ,en meenemen?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb de kruiden geproefd, heb er ook een kaasje mee gemaakt maar die snijd ik voorlopig nog niet aan. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik echt goed genoeg kan proeven om echt verschil te merken tussen de 2 soorten? Zeker als je het ergens op/in doet.

Geplaatst:

Ik heb ook een heerlijke lavendel scrub gemaakt.

Geplaatst:

Ik ben aan het experimenteren.

Geplaatst:

Vandaag Provençaalse kruiden gemaakt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het hier niks meer wordt en dat ik er kerstkadootjes voor de familie mee ga maken?

Geplaatst:

Eigenlijk hoort hier gewoon een marktje bij. Alles voelen, ruiken, proeven, vragen stellen.... Maar inderdaad lastig te organiseren. In de nazomer (MTFdag) staat je hoofd nog niet naar kerstkadootjes.

Ik heb genoeg leuke zeep op voorraad voor orginele kerstkadootjes, maar het is geen doen daar allemaal foto's van te plaatsen. mocht iemand interesse hebben, mail maar, dan komen we er wel uit. De gemiddelde prijs is 3,50, maar is ook afhankelijk van gewicht.

Geplaatst:

Ik vind dit echt een heel leuk idee, dat moet wel blijven hoor Misschien hoeven het niet per se cadeautjes voor de feestdagen te zijn? Volgens mij zijn het ook prima verjaardagscadeautjes En als je die kan bewaren tot de feestdagen dan is dat ook goed. Op elke MTFD een kraampje waar je de cadeau's kan kopen/proeven/vragen stellen etc.? Het aanbod is dan afhankelijk van de tijd van het jaar. Via de MTFD is het allemaal bij Jorieke, en kan zij het daarna nog verzenden. Eventueel kan er ook nog een tweede centraler verdeelpunt komen waar mensen die de MTFD gemist hebben of pas later achter dit geniale idee komen hun bestelling kunnen ophalen? Zou dat wat zijn?

En als ik nu iets zou willen kopen? Contact ik de verkoper dan per pm en stuurt die het dan op? Misschien kan Jorieke het huidige aanbod in de openingspost verzamelen? Misschien is de houdbaarheidsinformatie als die er is ook handig?

Jet, niet zo pessimistisch hoor Ik lust ook thee en kruiden na de feestdagen En anders 'krijg' ik ze gewoon voor mijn verjaardag

Geplaatst:

Anna ik voel me niet pessimistisch hoor, meer realistisch.

En mijn familie zegt niet nee tegen een zakje kruiden uit mijn tuin ( gisteren voor t eerst gekookt met de definitieve versie..mmmm heerlijk)

Met de MTFD kunnen we inderdaad zonder al te veel kosten aanschaffen..lijkt me leuk..het idee is absoluut niet verloren.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zelfgemaakt: potjes appelmoes en loganberry jam (extra speciaal, want je kunt dat nergens kopen). Alle potjes netjes versierd met oude stukjes stof en dan op een mooie papier nog labels uitgeprint. Misschien nog paar flesjes appelazijn erbij (in die mooie flesjes dat ik op MTFD heb gekregen).

Heel goedkoop gekregen: 6 boeken van de boekenmarkt van mijn werk en flesje wijn dat ik op vakantie heb gekocht (in een houten wijnkist dat al 2 jaar op de zolder staat)

Gekocht: een leuke grote poster (wereldkaart (zwart-goud) en je kunt de landen waar je geweest bent uitkrabben en dan veranderen die landen van kleur).

Eigen wensen: ik hoop dat ik wat biologische zaden krijg van mijn familie.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Eindelijk dan toch mijn kruidenthee samengesteld en in zakjes..labeltje erbij. De ochtendmix is ongeveer 15 gram, de avond- en verkoudsheidsmix ongeveer 8 à 9 gram. Alles bio uit mijn tuin en met zorg gedroogd en bewaard. De theeën zijn heel geurig. Alleen in de ochtendmix heb ik twee gekochte zaken toegevoegd, duizenblad en driekleurig viooltje, beide van bioteelt.2016-01-25-0830531453718248.322016-01-25-0823951453718253.322016-01-25-0861201453718256.322016-01-25-0827551453718246.32

Is er iemand die wil ruilen op de mtfd?

Ik wil in ieder geval graag zeep en zo, Jasmin? Mee te nemen op vakantie voor familie in Zweden. Ik kan bijbetalen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.