Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

komkommer gezaaid

Geplaatst:

knolselderij uitgeplant, onder een cloche maar, potjes gezaaid voor tegen veenmollen...

veenmollen-RobO: 0-1

Geplaatst:

Mini tomaat gezaaid en pluksla, ik hoop eigenlijk dat het niet te laat is voor de tomaatjes

Groeten,

Linda

Geplaatst:

Bijna alle pompoenen geplant, mais geplant, en alvast wat tagettes geplant, de rest moet zeer binnenkort ook aangezien ze echt uit hun potje barsten, net als mijn zinia's, asters , lupine en latyrus

Geplaatst:

Alles behalve de tomaten en aubergines naar buiten gedaan. Pompoenen, courgettes, komkommers en paprika's staan nu allemaal in een ruime pot, boontjes en mais in de volle grond (waren voorgezaaid). Ik heb nog voldoende zaad voor een herkansing mocht het nu toch nog mis gaan.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Senga aardbeien.

Geplaatst:

Tomaten, paprika's en basilicum uitgeplant in de tunnelserre.

De wedstrijdkoolrabi's in volle grond gezet.

Geplaatst:

Chinese bieslook, Mexicaanse dragon, spaghettipompoen en olijfkomkommer

Geplaatst:

Knoldag vandaag,echt laat heb ik vandaag mijn rode uien geplant. Morgen bloemdag,dan gaan de lathyrussen de grond in,en dan dinsdag bladdag,dan zaai ik de salie. Dan is het een paar dagen f niets doen,en dan vrijdag ,vruchtdag gaan de courgettes de manden in.

Geplaatst:

Mais in potjes: Serendipity en Tasty Sweet Trophy

Geplaatst:

Boontjes, Paksoi, ananaskers, bleekselderij, knolselderij, en koolrabi geplant, nu alleen nog wat klaprozen, oostindische kers, zonnebloemen, en nog wat boontjes, en de buitenpaprika van Frans, en ik ben klaar! Tuin is vol!

Geplaatst:

Vandaag de eerste paar voorgetrokken en afgeharde naaldboontjes van een heel vroege soort geplant bij een van de bonenstokken. Ze zijn 30 cm hoog en ranken al. Als experiment, dit doe ik elk jaar weer (en mislukt meestal ). De tweede leg komt nu boven de zaaigrond uit. De volgende leg is rond half mei of erna, en dan ter plekke bij de bonenstokken. Dan komt er nog een laatste leg, dat wordt eind mei of later; de laat gelegde bonen zouden het best voor de inmaak zijn. Daar wordt dan ook het grootste deel van het doosje bonen voor bewaard.

Geplaatst:

Prei, die ik heb gekocht, uitgeplant in wat grotere bakken. Dan kunnen ze nog een stuk groeien voor ze in de tuin gaan. Waren van die dunne strengetjes. Zonnebloemen en komkommer gezaaid.

Geplaatst:

Ik heb zojuist knolraap (witte) en goudsbes (gooseberry) zaadjes geplant. Ik ben heel benieuwd. Heb ze gekocht omdat er op de achterkant van het zakje stond dat ze lekker in de smoothies zouden moeten zijn.

Rucola zaadjes geplant,

Welriekende ganzevoet,

Stevia. ik ben wel benieuwd of dit wel wat wordt. Had al eerder gezaaid, maar hiervan is er zover nog maar één gekiemt. Misschien komt het nog...

Purper leverkruid, omdat ze zo heeeeeeerlijk naar Vanille ruiken!! (zijn er nog mensen die iets van een kruid of een bloem kunnen aanraden die ook naar vanille ruikt of smaakt?)

galia meloen zaadjes, Ik ben benieuwd of dat wat zal worden in de beperkte ruimte die ik heb !

Geplaatst:

Kamille, Dragon en Komkommerkruid uitgeplant. Voor de zekerheid nog wat courgettes, komkommer en watermeloen gezaaid.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Kolendag vandaag. Rode, witte, bloem- en Chinese kool uitgeplant. Net als de (wedstrijd) koolrabi en broccoli. Ook de rucola in het kolenvak gezet.

IMG2015050415125364831430754304.jpg

Verder nog stokbonen gelegd: moonlight, scarlet emperor en kastanjebonen. En nog sperziebonen (stam) gelegd. Ik hoop dat het niet te vroeg is...

Geplaatst:

Alles staat! De boontjes vandaag naar buiten gedaan, evenals de buitenpaprika, laatste zonnebloemen , wat klaprozen, en strobloemen en de laatste zinia's geplant. En nu wachten we braaf tot de eerste oogst zich gaat aandienen. Intussen genieten we van al dat prachtige groen dat nu snel groeit, de bloesem in onze fruitbomen en ga zo maar door.

Geplaatst:

Sla uitgeplant, heb veel plantjes van de buurvrouw gekregen en die moesten natuurlijk de tuin in.

Geplaatst:

Suzanne met de mooie ogen gezaaid,

Oost Indische kers,

Primula,

Reuze zonnebloemen,

Reukerwten (blauwe en kleurenmix).

Geplaatst:

Het was vandaag gewoon plantdak..knollen of blad of niet..het moest erin want morgen en overmorgen hier veel regen.

Geplant:

Knolselderijtjes

Agrimonie

Persicaria

Duizenschoon.

Boysenberry

3 x honingbes

4 x zwarte bes

Loganbes

Lupines

Artisjokken

Broccoli

En ik ben nog niet klaar, ik ben helaas niet aan al de kolen toegekomen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lathyrus gezaaid .

Geplaatst:

Goudsbloem, bonenkruid en aardbeien.

Geplaatst:

Niets... De mais moet nog gezaaid worden en wat kleinspul, zoals bonenkruid, snijbiet, en bloemenspul, maar de ruimte is op.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Bladdag: salie gezaaid.

Geplaatst:

15 paprika planten en 4 pepers in mijn kleine kas geplant.

Verder "lente radijs mix" gezaaid.

Mijn hubbie heeft een steigertje gemaakt naar/in de sloot achter de tuin zodat we makkelijker water kunnen halen ipv glibberen aan de waterkant.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic