Balto Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 Wat lente uitjes geoogst. Weer wat aardbeien uitlopers in potjes gezet. Zometeen nog wat boontjes plukken om meteen op te eten. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 Goldfish met vrouw en kinders rondgeleid in de tuin. Verder heerlijk met hen zitten kleppen in het zonnetje terwijl de kids zich met een voetbal en de kippen vermaakten. (Voordien natuurlijk wel zo goed en kwaad als het gaat opgruimd in de tuin ) Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
loes Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Oh, wat goed! Die van mij zijn nog frisgroen en de eersten zijn rood vandaag dus tomaatjes geplukt. 3 frambozen (gele herfstframboos) geplukt en opgesnoept. ook nog doperwtjes geoogst en gedopt voor het avondeten. heerlijk jeugdsentiment klusje, deed ik vroeger altijd samen met mijn moeder.verder rondje tuin gedaan, foto's gemaakt en gezien dat het goed was Quote
balkontuinder Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Gejubeld bij de eerste blauwe bes en hem snel maar opgegeten.Vier voorgekiemde dubbele witte zonder draad in een pot gezet.Kruiden richting de regen versleept (wel een halve meter!). Quote
Gast Bor Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Mijn compostvaten verplaatst in de volkstuin, zijn ze ook weer mooi aangezet. Daarna nog wat onkruid gewied. Quote
Jenneke Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Extra lange takken uit de jungle in de voortuin gehaald en als extra steun bij de komkommers en de mais gezet i.v.m. de voorspelde zomerstorm.Lelijk blad uit de hangtomaten geknipt. Hier en daar een beetje water gegeven omdat de komkommer een beetje slap begon te hangen. De kikker (en mezelf) een hartverzakking bezorgt, die zat lekker een dutje te doen tussen de Marokkaanse munt toen hij ineens nattigheid voelde Verder een beetje bezorgt naar weerberichten gekeken. Moet morgen werken dus kan de boel niet in de gaten houden Quote
suus76 Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Vandaag nog niets gedaan maar gisterenavond toch even de schade gaan opnemen in de tuin. De tunnelkas is volledig aan flarden geblazen, niet heel erg, dit was toch de laatste keer dat we deze zouden gebruiken, de kwaliteit is erg slecht. Onze bonenstokken stonden horizontaal, dus deze hebben we even weer opgetakeld, en rechtgezet. Alle mais, gladiolen, zonnebloemen, en andere hoge planten liggen overdwars. Vandaag dus maar even stutten met stokken en touw. Verder overal bonenstokken ondersteboven op het complex, drie meter hoge zonnebloemen volledig uit de grond gewaaid met wortelkluit en al, veel mais echt omgewaaid en ontworteld, en een hoop tunneltjes aan gort. Jammer, maar we moeten het er maar weer mee doen. Quote
speets Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Alles weer overeind gezet en vastgesjord na de storm van gister.De enorme vijg van de buurman is compleet verwoest, uit elkaar gevallen.Het ging hier behoorlijk hard. Wat zal het aan de kust dan hard gegaan zijn. Sterkte allemaal! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
julia Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 De snijbonen weer overeind gehezen en de bruine bladeren uit de tomatenstruiken weg geknipt. Hier viel de stormschade gelukkig mee! Quote
Balto Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Ik moet nog wat dingen recht gaan zetten die om zijn gewaaid vanwege de storm. Had ik alleen echt geen zin, dus maar een komkommer en wat gele bonen geoogst. Ook wat uien eruit getrokken om te laten drogen. Quote
speets Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Vanmorgen om 11 uur naar de omgewaaide tuin gegaan. Het was opvallend hoe snel alles zich al aangepast had!De groeitoppen van zonnebloemen en dahlia's waren - nog geen 24 uur later - al 90° gedraaid, klaar om verder te groeien vanuit vertikale stand.Na rechtzetten ziet dat er heel gek uit, maar ook dat trekt natuurlijk weer bij...Fascinerend. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
maggy Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 een rij gele boontjes bij geplant nog een rijtje wortelen gezaaid en in een grote bloempot radijsjes gezaaid en nog kervel ook groene gele en snijboontjes geoogst Quote
geertlaurent Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Tomaten in de serre gedieft en de dieven die voldoende groot en bebloemt waren in een emmer met water gezet. Nu afwachten of ze wortels maken. Nog wat oosterse groenten gezaaid en uitgeplant. Quote
Itoero Geplaatst: 30 juli 2015 Geplaatst: 30 juli 2015 Ik heb zonet m'n tomaten bespoten met m'n eigen fungicide:1 theelepel kaliumbicarbonaat1 theelepel vloeibare zeep1 liter water1 spuitbus van de brico Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
speets Geplaatst: 30 juli 2015 Geplaatst: 30 juli 2015 De toppen uit de tomatenplanten geknepen. @geertlaurent Wat ga je met die stekken doen? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Flup Geplaatst: 30 juli 2015 Geplaatst: 30 juli 2015 Mest ingegraven, wortels geoogst, onkruid gewied en nog wat koriander en prei gezaaid. Quote
geertlaurent Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 Siertuin weer in vorm geknipt en een 10 tal bijen uit het zwembad gered, die blijven maar proberen om er uit te drinken (wat vaak mislukt). Quote
speets Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Een poging gedaan om de houttuynia uit te roeien. Pffffffffff, het ding wortelt wel 2 spaden diep... Ik las ergens dat je hem alleen weg krijgt met gif Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
wilma2 Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 op mijn dooie gemak naar de rondvliegende wespen en vlinders gekeken, hopende niet gestoken te worden. verder verbaast dat er zo veel prachtige libellen voor bij komen. Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Gezien dat ik de Munt struiken in flessen iets te lang uit het oog verloren heb, komt nog wel goed denk ik. Verder zakje chips en een fruitsappen genuttigd op de tuinbank terwijl ik de serres/tunnels onder water aan het zetten was. Nadien alles goed nat gesproeid en wat tomaten geoogst. In onkruid plukken had ik geen zin, er stond ook nog niet veel. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 Vanmorgen geweest het word al snel te heet op de tuin.Mest weggebracht.En courgette geoogst,komkommers geoogst,wortelen geoogst oranje geel en wit,andijvie geoogst (begint door te schieten, cavia's weer geluk extraatje)zal vol selderie gekniptWater gegeven. En de Jonagold appelboom met een fietsband aan een paal vastgeknoopt.En toen weer met een volle kruiwagen naar de auto want ik kon het niet dragen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 Gele bonen gepluktgroene bonen gepluktchinese bonen geplukten 6 komkommers. Quote
gewoon peter Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 Bietjes geoogst, bietjes geplant, sla geplant en nog wat andijvie geplant.flink water gegeven en wat onkruid verwijderd. Peter. Quote
Erny Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Bietjes van de buuv geoogst én boontjes van de buuv geoogst (samen dus) en een deel mee mogen nemen. Drie courgettes en de eerste Ronde de Nice geoogst, verder snijbiet ed. Insectengaas enigszins over de bramen gedrapeerd (Action had natúúrlijk de lijmklemmen niet toen ik die daar wilde halen om het net goed vast te kunnen zetten ). Is nog voor verbetering vatbaar. En verder natuurlijk plantjes (in potten) water gegeven, tomaten gier en bitterzout, pepers water met voeding. Oh... en lekker in de badkuip buiten gelegen om het zand en zweet af te spoelen. Quote
Moestuinlid Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Een moestuinbak gemaakt. Morgen nog wat laatste dingen en dan kan ik ook aan de slag. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.