Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Handy. Bij mij groeit er al weer een mmoi laagje phacelia op het aardappelveld.

Zelf heb ik gisteren 4 grote emmers vol blad van de tomaten in de kas eraf gehaald, ik hoop dat de tomaten die er hangen, en dat zijn er best nog wel wat, zo nog mooi afrijpen. Ook in de tuin groeien de tomaten goed, maar de afgelopen dagen is hier bijna 80 liter water gevallen ( eindelijk goede dikke vette regen) dus ik surveiller daar elke dag. Ik heb er ook blad afgehaald, maar dat was misschien niet slim met (in) de regen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De leylandi haag scheren, brrr, maar 't is kermis hé en ze moet proper zijn.

Van wie Moet ge niet vragen hé

Ik ben de baas in huis

Wat de Bazin zegt zal gebeuren

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vijgen geoogst. Ze begonnen al te vallen.

Ik was ze helemaal vergeten door die kweeperen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gister op de moestuin wat geoogst en toen gevlucht voor de regen. Naar het huisje, daar stuk stoep schoon gekrabt van plakken onkruid, vuurtje gestookt en aantal ketels water heet gestookt en aan de schoonmaak geslagen (mocht wel eens... ). En weer heerlijk geslapen.

Vandaag pepers gevoerd en bewonderd, tomaten van blad ontdaan, steuntjes om de takjes en geoogst. Komkommers geoogst. Hazelnoten uit het net geoogst maar de muizen waren er ook al bij geweest.

Gras gemaaid.

En toen kreeg ik bezoek dus werd er niet meer gewerkt.

Geplaatst:

100m schoolslag

stukje opgeruimd en composttakjes geknipt

pompo's geplukt, maar liefst 2...

tomaten geoogst

emmer gala's geel geplukt ivm vogels en schurft

7blad geplukt

Geplaatst:

Hersens laten kraken, want vandaag was alwéér de vitrage over de wortels ingezakt en het loof lag plat. Dat gebeurt vaker, maar ik begreep nooit hoe dat kwam

Het gaas zit met klemmetjes vast op PVC-buis en die hadden er nu gaatjes in getrokken. Maar er zaten ook gaatjes waar geen klemmetje had gezeten.

Tijdje naar staan kijken en piekeren, en toen viel me op dat er wat modder op het gaas zat: bij nadere beschouwing in de vorm van kattenpootjes!

Er heeft natuurlijk een vlindertje of vliegje onder de vitrage gezeten en een passerende kat is daar bovenop gesprongen --> gaas ingezakt en kapot, en wortelloof plat.

Nou ja, het wortelvliegenseizoen is bijna voorbij en ik heb prachtige wortels, dus mij hoor je niet klagen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Er heeft natuurlijk een vlindertje of vliegje onder de vitrage gezeten en een passerende kat is daar bovenop gesprongen --> gaas ingezakt en kapot, en wortelloof plat.

bij ons pikken de vogels er gaten in, gewoon, omdat het kan

Geplaatst:

kluitjes getrokken op het landjevandeboer

appels geplukt, sloot verder geschoond

compostberg gemaakt van alle tuinzooi die maar niet wil sterven , 5 bakken nokkievol

stekken uitgespit voor de geef straks (tsja, de stekken die zomaar hoppa in de grond gestoken waren deden het prima, beter dan de stekken die ik vertroeteld heb met wilgenwater, zaaigrond, grondwarmte, verhaaltje voor het slapen gaan... )

kweekgras teruggestuurd naar slordige buuv

frambozen gesnoept

Geplaatst:

Kweeperenboompje geplant

pruimenboompje geplant

blauwe bes geplant

wichter op een ander plekje geplant

Peche de vigne van Appelvrouw op een plekje gezet dus eindelijk uit de pot gehaald

Appel opschot afgestoken en in een pot gezet, ben benieuwd of het overleefd

Mais verwijderd

Piel de sapo meloen verwijderd

Bramen gesnoeid en met veel moeite het fruitnet verwijderd

In de kas de winterbloemkolen van Willy geplant

boterboontjes geoogst

rabarber geoogst

spruitjes geoogst

krop sla geoogst

En nog een paar dingentjes meer

Geplaatst:

kluitjes geplukt, kool gesneden voor de zuurkoolpot, droogbonen te drogen gehangen, stokbonen geruimd, stokken ook duh, mededelingenkastje van de club weer op zn plek gezet en een klein kwastje gegeven

Geplaatst:

Weer een stuk opgeschoten met de toekomstige knoflookbak.

Grond moest eerst weer wat opdrogen voordat ik er mee bezig kon maar vandaag de rest van de windewortels eruit gehaald en de planken eromheen gebouwd. Die laatste plank naast de Sedum moet nog wat verder naar beneden en de steunplankjes moet ik ook nog wat verder de grond in duwen.

En wat bamboe van de compostbult gehaald om het nieuwe modderpad wat te verstevigen zodat ik niet wegzak in de modder. Straks nog een laag hooi erop.

IMG758620141443470265.JPG

IMG759469241443470269.JPG

Nu nog egaliseren, dan de mest erover die ernaast ergens onder dat blauwe plastic ligt en vervolgens gezeefde aarde van de compostbult (ik schat minstens 10 kruiwagens vol) . Dus moet nog veel gewerkt worden voordat de knoflook de grond in kan.

Geplaatst:

het is hier in onze veengrond zo nat dat schoffelen niet gaat, we wieden dus met de hand maar dan trek je met het plantje ook een kluitje aarde mee dat maar niet los wil laten

Geplaatst:

Gisteren de bramenstruiken ( 2 ) gesnoeid; de oude en afgedragen takken weggehaald bij de voet en de nieuwe scheuten van dit jaar aangebonden en weer op de rekken verdeeld. De braam ( Himalaya : zéér grote stekels ) is al weer klaar voor het volgende seizoen. De braam hing trouwens nog behoorlijk vol met niet rijpe bramen en zelf nog nieuwe bloemtrossen.

Voorheen, paar weken terug:

2015-07-31-1748401438700688.29

Vandaag:

2015-10-02-1740031443852882.53

2015-10-02-1696741443852901.15

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...