prettig gestoord Geplaatst: 14 oktober 2015 Geplaatst: 14 oktober 2015 30 preien geoogst om met de paprika's in te maken tot basissaus.. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
gewoon peter Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 De compost in de compostbak verplaatst naar de voorste helft.Daarna de vergane pallet verwijderd die de achterwand vormde, en een nieuwe achterwand gemaakt van oude stoeptegels. Peter. Quote
CindyB Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Ik heb gisteren al mijn bleekselderij geoogst en geblancheerd en geweckt. Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
RobO Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Niks want we waren op bezoek bij een heul prettig medelid In een paradijsje met veel paprika's en heerlijke pompoentaart en custard Quote
speets Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 De courgetteplanten eruit gehaald en de meeste tomatenplanten.Bak vol tomaten geoogst en weer een aardappelplant uitgegraven. Maaltje worteltjes meegenomen.Héél veel oude bloemen uit de dahlia's geknipt en een worm in mijn - voorheen veel te droge - compostvat gespot Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Yeah... gistermiddag bij een heerlijk zonnetje en meer dan 17 graden nog vier kruiwagens met aarde gezeefd en op het knoflook bed gestort. En die is nu KLAAR ! Morgen en donderdag is kosmos worteldag dus hopelijk is het donderdag droog en kan ik de knoflook erin zetten. Bonenstokken verwijderd en met bonen en al ergens anders ter droging neergezet.Aardbeipol Albion van buurman Fred uitgegraven ter weggeef. Vandaag bij het huisje de Hazelaar voor het eerst gesnoeid sinds ik het huisje heb.Enkele 4 á 5cm dikke takken afgezaagd (goed ding dat goedkope Action handzaagje!), zullen de buren blij mee zijn. Het was koud en nat en dus waterkoud... nu weer lekker warm thuis. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Bedje voor look klaargemaakt, eerst lavameel gestrooid en dat licht ingefreesd, niet bemest.Verder nog wat onkruid gewied. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
prettig gestoord Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Gister gezellig bezoek gehad en rondgeleid in de tuin.Vanochtend gele frambozen geoogst Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
speets Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Het tomatenkasje van de Aldi afgebroken, want morgen komt de timmerman die daar een groot, permanent afdak gaat maken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
SuusP Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Aan de sleep geweest met gehakselde bladeren en gemaaid gras. Vond een kuub van het spul dat een buurtbewoner gedumpt had, al flink aan het broeien zelfs. Heb inmiddels zo'n 3 bedden ermee bedekt voor de winter.Knoflook geplant tussen de aardbeien en vervolgens bedekt met mulch.Verder nog wat gegraven en gepulkt om de kweek uit de tuinafscheiding te krijgen, weer een metertje verder en een emmer vol kweek verwijderd. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
dennislp Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Volgens de thermometer was het maar 12 graden in de schaduw, maar met een beetje zon was zonder jas of vest toch erg goed te doen vandaag! O.a. alle muntplanten afgeknipt en fijn geknipt om weer te gebruiken als mulch. Goldenpearls, Jaltomaat, ananaskers en een paar tomaten ook weg gedaan. Zo langzamerhand maken alle eenjarige potplanten weer plaats voor de tulpen, narcissen, blauwe druifjes en hyacinten. Laat het voorjaar maar komen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
mw vogel Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Knoflook geplant tussen de aardbeien en vervolgens bedekt met mulch.Hé, wat een idee? Hoe kom je daarbij? Is slim en ruimtebesparend lijkt me. Permacultuur? Quote
SuusP Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Zou het geen permacultuur willen noemen, maar ik doe er wel eens een idee op. Combinatieteelt, kwestie van uitproberen. Het idee is dat alliums schimmelwerend zijn, wat kan helpen bij aardbeienziektes. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
RobO Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 prima idee, doe we al jaren, aardbeirij- 20cm- knoookrij- 20cm-aardbeirij verder hier compost uitgereden en nieuwe bakken opgezetopgeruimd Quote
prettig gestoord Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Beetje last van slapeloosheid RobO?Met een ducttape en vuilniszakpootje toch stiekum wat knoflook gepoot en sla gezaaid Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
prettig gestoord Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 150 ostara al gewortelde uitlopers op een overwinterbedje gepoot. Zie in het voorjaar wel wie wat waar Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Flup Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 Woelmuizengangen dichtgetrapt nadat onze hond eerst de gangen had uitgegraven ter controle. Helaas zitten de woelmuizen in mijn winterui / knoflookbed. hopelijk heb ik wel wat oogst daarvan volgend jaar. Quote
RobO Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 @prettig: neu, slaap erg goed...van 10-4.30 en van 16-17 gister hekken geschilderd voor de club en gewiedschoffeld, vogelmuur na 1 week en opgeruimd Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Ik kreeg vanmiddag bezoek van Forumlid Flup die de zaden van rareseeds kwam ophalen. We hebben natuurlijk in de tuin gelopen en ik heb ook een stengel mais uit de grond getrokken..plus een oerpreitje en wat stekjes genomen van de eeuwig moes. Verder hebben we fijn zaden geruild ( leuk iemand die ook zo gek is op pompoensoorten ). Ik was onder de indruk van de zadenkist van Flup..zie op de achtergrond mijn zadencollectie in drie schamele Ikeadoosjes..nee dan die kist van Flup..echt jaloers ben ik We hadden al wat geruild en vonden nog meer om te ruilen..heel gezellig Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Het was een hele leuke middag inderdaad, bedankt! Dat was de reis zeker waard! En ja, mijn zaden zijn nu eenmaal mijn schat, dus die horen natuurlijk alleen in een schatkist thuis. Nee, het type zadenkist wat ik zoek bestaat blijkbaar niet en deze komt er qua formaat wel aardig bij in de buurt. Maar er is niks mis met jouw bakjes. Daar kun je ook alles in kwijt en er zit minstens zo veel in als in mijn kist.Je hebt een schitterende tuin (en huis ook natuurlijk), daar ben ik wel jaloers op. Ontzettend bedankt voor de oerprei, aloë vera en de eeuwige moes. Pompoenen kweken is ook vreselijk leuk en ze zijn nog lekker ook, als je tenminste de goede rassen kweekt. Dat had ik niet verwacht, dat pompoenen zo'n succesnummer zouden zijn. Kortom, van pompoenen kun je er nooit teveel hebben. Quote
RobO Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 (aangepast) leuk! gister bladgeharkt voor de leaf mould van Monty Donbeetje geschoffeld 31 oktober 2015 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 En dat is?( ik gok gewoon een berg blad in een bak of gaas om bladcompost te maken?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.