HuubvG Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 veel zaailingen gezien op het ex-nzspinazieveldje Hier tot mijn opluchting en vreugde ook, in de kas. De jonge plantjes vrij gemaakt van allerlei zaaisels rondom.Een heel klein beetje gewied.Twee 10 l gieters stand-by gezet, het begint te miezeren. Quote
RobO Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 (aangepast) oja, vandaag (vorige post was vrijdag...) pluksla uitgeplant, spinaziewortels uit de kas gehaald samen met wat paardestaart, prei antiroest gegeven, stoepje van mos ontdaan, bamboetje geknipt, hemelwaterafvoer schoongemaakt om de tonnen te laten vullen (hè s&$&^%*&^, nu is het weer droog en zonnig ) 25 april 2015 aangepast door Gast Quote
minie Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 vorig jaar een ander huis gekocht en nu was de tuin eindelijk aan de beurt.voor en achtertuin afgegraven vandaag en weer glad gemaakt. nu kan het inrichten beginnen waaronder een moestuin (zie foto's) Quote
Almond Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Het klimrek voor de erwten opgehoogd, wat plastic vervangen door tule op de tunnels, zaailingen omgepot, een slak gevangen bij mijn radijsjes en het eea opgepot voor SuusP. Na de mini ruil met Suus, de nieuwe aanwinsten in een voetenbad gezet en staan bedenken waar ik ze allen ga uitplanten Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
RobO Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 vorig jaar een ander huis gekocht en nu was de tuin eindelijk aan de beurt. (handig, zo'n happert aan de schuur) Quote
Nynkef Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Gisteren het tomatenkasje wat we bij de Intratuin gekocht hadden opgebouwd en de tomatenplantjes allemaal in een grote bak met verse grond erin gezet. Ik heb namelijk besloten dat we geen nachtvorst meer krijgen en ik heb de aardappelplantjes aangeaard met kali erbij. Straks even een paar peperplantjes in een grotere pot zetten. Quote
geertlaurent Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Varens uitgestoken, ongeveer 30 stuks. Met pijn in het hard want vind die (als ze pas komen piepen) erg mooi... maar ze gaan heet serieus aan het woekeren en nu is het toch wel genoeg geweest Wou nog gras maaien maar net toen het machine buitenstaanders openen de hemelsluizen voor een ware stortregen. Dat wordt dus niks meer doen vandaag. Quote
GTman Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 De nieuw-Zeelandse spinazie, patisson en majoraan zaailingen in de koude bak gezet. Quote
Mari Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 In de moestuin onkruid gewied, geschoffeld en geharkt. Nog wat gezaaid en de aspergeberm wat opgehoogd.Eens rondgewandeld in de siertuin, hier en daar een vuiltje uitgetrokken en een paar klimrozen aangebonden. Quote
Waaslander Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Na het te zonnig weer voor planten over lang tijdig buiten te plaatsen en in de serre . Bij het bruinend weer planten verhuist.-Van in huis naar de serre.- Van de serre naar buiten .Morgen en dinsdag zijn mijn rustdagen (dit weekend werken) dus moest het toch te zonnig zijn kan ik nog ingrijpen maar normaal blijven plantjes staan waar ik ze gezet heb . Eerste bloemen gespot in tomaten . En de eerste 5 courgette zijn gemiddeld 5 cm (2 planten) is dus een experiment dat er voorlopig goed uit ziet (voortrekken in de serre).Morgen dringend wat werken in de serre (wieden verplanten en oogsten rek maken) want begint overvol te staan, maar nog een maand en er kan veel buiten . En er is ook een deel in overtal. Quote
minie Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 vandaag de aardappels gepoot en rabarber op het nieuwe stukje afgegraven tuin gezet. Quote
Jan Lokman Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 gewied, bemest, geharkt .. knoflook-bed in orde gemaakt Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
aalterse-willy Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Buitenverblijfje gemaakt voor de zes kuikens van een maand oud.We zijn voor een paar dagen in de Ardennen en in het tuinhuisje zou het wel gaan stinken met die kipjes er in opgesloten.Er voor gezorgd dat de eksters of kraaien er niet aan kunnen en ook dat ze goed droog zitten.Woensdag of donderdag maak ik er een definitieve versie van. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Wat gekochte plantjes in de tuin gezet, gewaterd en gewaterd en gewaterd, na 9 weken droogte is de grond hier 1 laag beton! De nieuwgebouwde pizza-leem-oven in gebruik genomen, werkte goed! Een stuk aardappelveld to be gespit. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Frans Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Vandaag , nou ja eigenlijk gistermiddag , 9 tomaten in de kas geplant van 7 verschillende rassen. Om ze alle gelegenheid te geven zich goed te ontwikkelen heb ik de tomaten aan de raamzijde op 70 cm van elkaar gezet. De 3 planten naast de tegels staan veel verder uit elkaar maar daar komen nog paprika's tussen. Over de hoogte die de planten kunnen bereiken ben ik nogal optimistisch. Aan de raamzijde staan ze aan stokken van 2.1 meter hoog , de andere staan aan 2.4 meter hoge stokken. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze dat gaan halen. Als sla en spinazie geoogst zijn is de vrijkomende ruimte vooral bestemd voor paprika's , pepers, komkommer en meloen . Dit is het eerste jaar dat ik in een kas kweek dus ik ben razend benieuwd naar de resultaten. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
loes Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 kratje met ruilhandel voor de MTFD gevuld. nu nog de laatste plantjes labelen en ook in het krat plaatsen. Quote
Flup Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Slakken gedood. Verder niet veel, want het weer is slecht en dan werk ik liever niet inde tuin. Een buurman heeft nog een stuk grond afgegraven in onze tuin waar straks onze kleine, simpele kas komt. Daar komt straks nog mest in en dan kan ik zodra het warmer wordt de tomaten erin zetten. Leuk! En het mooie is dat hij nog meer komt helpen, want er is genoeg te doen in onze tuin. En mijn rug houdt niet van spitten, dus dan is wat hulp mooi meegenomen. Quote
Deborah Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Compostbak leeggehaald om om te keren, maar nog niet teruggedaan (het buurperceel is nog onverkocht, ik heb geen haast )Wat een rotklus was dat Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
MartinH Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Prei in de volle grond gezet. Wortels gezaaid en vooral onkruid geplukt.... Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
HuubvG Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Het zwarte landbouwplastic van de buurtuin gehaald, weggebracht naar een verdere buur die het kan gebruiken. Karton over de bedden gelegd en vastgelegd met trottoirtegelpaadjes. Vier bedden van 90 bij 360 cm is de tuin groot. Rest van de week gratis compost/tuingrond ophalen om over de kartonbedden te verspreiden. Nagedacht over hoe lang het nog kan om aardappelen te poten. En hoe ik ze zal poten, boven of onder het karton. Quote
Nynkef Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 We zijn nu aan het sproeien en vanmiddag hebben we de compostbak leeggehaald en uitgezocht. 985 compostwormen en 4990 mieren en miereneitjes zijn samen met de compostinwording teruggegaan in de bak, 30 naaktslakken zijn naar het park gegaan. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Asperges geoogstspinazie geoogst en groenlof geoogst voor de cavia's. Quote
geertlaurent Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 3 soorten komkommer gezaaid, 6 soorten pompoen, 3 soorten suikermais, 4 soorten courgette. Bloemen gezaaid en onkruid gewied door wat grof te schoffelen tussen de rijen. En verder wat staan glunderen bij de paprika's Quote
Indy Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Een lading pepers overgepot,plantjes klaargemaakt voor de MTFD,labels gemaakt.Veel vruchtplanten verspeend omdat het vruchtdag was. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.