MnrProeven Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 mijn allereerste zelf gekweekte radijs en lekker dat ie was Never trust a thin cook....Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..
Erny Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Overal waar het kán gaat nu Daslook doorheen, blaadjes, steeltjes, bloemknopjes en bloemetjes.
marijke Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Stamppot raapsteeltjes, gemengde sla (kropsla, lollo rosso, rucola) en rabarbermoes toe.Voor het eerst dit seizoen allemaal uit eigen tuin
simonvb Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 De eerste aardbei uit de volle grond van de soort Lambada.
Piroska Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 wow zo snel al! Ik heb een pasta gegeten met spinazie-saus met gorgonzola en room en spekjes. Als lunch http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 De rest van een gisteren geplukt enorm maal bosasperges waarvan één uit eigen tuin kwam en de rest uit het bos We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 choed, groentensoepje met minofmeer klein bloemkooltje, andijviestampje, vleesje met citroenpeper (dzz: weeuwenteeltje is ontploft vorige week, dus te weinig blad en heul kleine kooltjes, maar wel lekker, size doesn't matter toch? oja, dat soepje hebben we weer eens anders gemaakt:trek een bouiilon van een schenkel, een ui, een wortel, een steel selder, stukje foeilie, blad laurier, laatste gedroogde soepkruidenmix 2014vis het meeste eruit en dan de staafmixer erinanders = snij nog een wortel, bloemkooltje, selder is kleine stukjes brunoise en laat ze kort meetrekken tot half gaar en knapperigsnipper wat look en maak af op smaak)
Raquette Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Vandaag voor het eerst OOIT uit eigen tuin gegeten, verrukkelijk en zeer gelukkig stemmend . Radijsjes geoogst: de knolletjes in de keukenmachine gegooid, samen met wat zachte geitenkaas, wat Griekse yoghurt, bieslook uit eigen tuin, zout, paprikapoeder en een voorgekookt bietje. Toastjes gemaakt van dunne plakken met olie besmeerd chiabatta-brood, en met het radijssmeersel erop geserveerd als voorgerecht. Van het radijsloof, rucola en nog wat slablad uit eigen tuin (rauw) een stamppotje gemaakt met aardappel, daarvan kleine hoopjes met salie, tijm en bonenkruid uit eigen tuin in plakjes biologisch spek gewikkeld, 20 minuten in de oven. Echt heerlijk! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Deborah Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Rabarber-muffins met rabarber uit eigen tuin. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Nynkef Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Eergisteren onze eerste bloemkool, was heerlijk !! Vanavond tahtsai, die is al aan het doorschieten
Almond Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Een lunchsalade van bindsla met verse kruiden en wat geitenkaas en augurk. Die laatste twee komen natuurlijk niet uit de tuin maar de sla en kruiden wel "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
grassprietje Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Ik ben wel benieuwd naar het recept Jenneke!
Jenneke Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Ik heb het recept in dit topic geplaatst post277923.html#p277923
Nynkef Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 de 2e bloemkool de 3e heb ik aan de buurtjes gegeven, nu nog 1 te gaan
Anoeska Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Net andijviestamppot gegeten, met eigen andijvie uit de kas, wat spekjes en aardappelen. (http://www.kookenkruid.nl/recepten/andijviestamppot-met-karbonade/)
RobO Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 vissoepje met wat zachte look en vla toe wegens tandarts
geertlaurent Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Patisson soep, exemplaar van vorig seizoen tot nu kunnen bewaren (en volgens mij bleef ie nog best een hele tijd goed) lekker soepje. En daarna gele wortelen met hel groene erwten. Toch vreemd hij enorm veel mooier verse bonen en erwten zijn (zeker als je ze dan ook nog stoomt).
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Voor het ontbijt? Stoer hoor Rob! Fishermansfriendvla toe? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten