prettig gestoord Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Maar liefst 2 aardbeien..wie het kleine niet eert.... Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 kleine aardbeien ook nog? portugese vliesrijst, bladselder met 5 kruidenpoeder in wat rijstolie gebakken en een drupje zoute ketjap, kip met ananas en kerrie gebonden met wat maismeel, komkommer met chili en waterkefir (dzz:die komkommer in heel dunne plekjes gesneden, beetje zoete chilisaus erop en toen ontbrak er nog wat frissigs....dus een klein slokje waterkefir erover, was lekker)
Indy Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Pastasalade: met sla,lente ui loof,knoflookloof,bieslook, rozemarijn uet,en komkommer,tomaat,zalm,pasta udwdressingsaus van tomaat,peper,azijn,schepje suiker.
prettig gestoord Geplaatst: 23 mei 2015 Geplaatst: 23 mei 2015 kleine aardbeien ook nog? Klein en misvormd, maar oh zo zoet Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
minie Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 net basilicum-walnotenpesto gemaakt. Basilicum uit eigen tuin. walnoten nog uit tuin van ouders.
geertlaurent Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Asperges a la flamande, enkel de eitjes waren uit eigen tuin. De eigen asperges zijn nu struiken dus die kon ik moeilijk opeten
mw vogel Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Soep van de allerallerlaatste winterpreien die nog op het land waren blijven staan. Geen vraatschade en heerlijk zoet!
Enjoy! Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Snijsla, radijs, bieslook, lavas, salie, knoflookgroen, en selderij gebruikt.Heerlijke soep gekookt, gebakken aardappelschijfjes erbij, sla en radijs en een toetje. Dat alles aan de buitentafel genuttigd onder een heerlijk warme avondzon. Goed glas rosé erbij! Genieten meteen grote G.
RobO Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Enjoyed hier ook een heerlijke hap in zon: sla, knoflookbloeistengel, kool met currypaste, blokje gehakt (dzz:de RobO kreeg ineens 1 kg gehakt op zijn aanrecht en had geen zin om ballen te draaien, dus in 1 keer gebakken in een plak van 5 cm en daarna in balgrote blokken gesneden en in de koelkast/vriezer...lekker efficiënt )
Erny Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Waar halen jullie dat heerlijke warme avondzonnetje vandaan? Hier is het maar nat en koud. Dikke schep van de Knoflook/peterseliepasta door de tomatensaus van de spaghetti. En natuurlijk bieslook erover.
nurse Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 rucola sla met tomaatjes radijs, peterselie en selderij.Allen uit eigen tuin Biologische olijfolie erover en wat feta, was heerlijk!
appelvrouw Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Dikke schep van de Knoflook/peterseliepasta door de tomatensaus van de spaghetti. . EN? Was het lekker?Ici stamppot van de eerste andijvie ( uit de kas) echt heel erg lekker... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Ja, superlekker... Omdat die knoflook ook al een wat notiger? aroma had heeft het een hele lekkere smaak. Denk dat als ik het met de andere knoflook maak dat ik dan een andere smaak zal krijgen. Vandaag koud, dus tijd voor soepje. Zakje Turkse Kippesoep met eigen: oerprei, knoflook, bieslook, ui, knoflook/peterseliepasta, peperolie én taugé, koriander, tomaat, fishsauce en limoen.Jammie, kreeg ik het wel weer warm van.
RobO Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 gister een omelet met knoflooktopjes en een broodje(rest van de topjes staan in een vaasje op het aanrecht voor tegen vergeten dat ik ze heb )
balkontuinder Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Een quiche/hartige taart met onderin broccoli en bovenin rode paprika/ui/geitenkaas. Oi wat is dat lekker! Heb er gelijk maar twee gemaakt, dan heb ik morgenmiddag nog iets lekkers bij de lunch.
appelvrouw Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 De eerste aardbeien..de "bonkige"zijn het eerste rijp We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raquette Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Een mixje van sla-, rucola- en spinazieblaadjes uit eigen tuin meegenomen naar een vriend en door de gebakken krieltjes gemengd. Lekker! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
harm07 Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Een heerlijke salade van diverse soorten sla, rucola, radijsjes, bieslook en wat driekleurige viooltjes (zijn tenslotte ook eetbaar).
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Heel lief!Wij eten wok met o.a. eeuwig moes en oerprei, verder ook nog uit de tuin mizuna, selderij, rucola, sla, sjalot gris, en bloemen van een doorgeschoten kool... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 NZ spinazie(ik zaai en eet al geen 'gewone' spinazie meer sinds ik deze in de tuin heb. Zaait zichzelf uit, altijd spinazie en lekker ook nog, al is het geen echte spinazie en eerlijk gezegd ook niet zó lekker als echte verse spinazie uit eigen tuin)
RobO Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 ja, heerlijk die nzwij eten nog wel gewone als salademaar vandaag hebben we knoflooktoppensoep en citroenboontjeshap (dzz:je plant twee soorten knoflook waarvan er één bloem/bolbilstengels maakt die knip je af om grotere bollen te krijgen en vergeet ze in een vaasje water totdat je ze weer ziet en er iets mee wil makenje fruit een uitje in wat olie, en snippert er wat wortel en selder bijje vult aan met water tot je het genoeg vindtje doet er wat gedroogde porcini en de knoftoppen inen een oostenrijks bouiilonblokje golden augenen wat soepkruidenmix bij en je maakt af op smaak zegt echtgenote, twee keer... (is eigenlijk te weinig vlgns de Libelle, mannen moeten minimaal 6 keer geprezen worden bij zoiets....heb trouwens van de week het omgekeerde geprobeerd: echtgenote had heerlijk gekookt...bij vrouwen is 3 keer prijzen genoeg, anders geloven ze je niet meer... )
balkontuinder Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Hahaha, daar zit wel wat in ja! Zelf hier een stamppot brocoli-paprika met een beetje geraspte kaas en lekkere krokante falafel.
Aanbevolen berichten