Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een geplette komkommer (zo neemt komkommer zoveel meer smaak op) met een vinaigrette van sojasaus, rijstazijn, knoflook en sesamolie. Heerlijk met rijst en kip en eigen thaise basillicum

Geplaatst:

Tomaten/koolrabi soep (gezeefd) met knoflook en bieslook en met kalkoenfilet (laatste niet uit eigen tuin...)

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

ding dong! mijn eerste eigen échte tomaten (kerstomaten tellen niet mee) met mozzarella en eigen basilicum, trots man Heerlijk, op de bank met een heel bord voor mij alleen..

DSC0067918621440436910.jpg

Geplaatst:

Geniet ervan zaaizee!

Ik heb mijn drie tomaatjes, zes paprikaatjes, klein handje boontjes en twee pepers in de chili gegooit. Uitje, knoflookje en potje kidneys erbij met een lepeltje kruiden en een pluk kaas. Mjam!

Geplaatst:

Tuinbonen, rabarber, aardappeltjes met een runderstoofje.

Rabarber-cake als toetje met een bolletje ijs

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Gele courgettesoep (gebakken met knoflook, tijm, z/p, olijfolie) geblenderd met wat bouillon en daarna rode ui, eerste tomaat!, bieslook en feta én een pepertje Lemon Drop erin.

Vanmorgen lading Japanse wijnbesjes.

Edit... nóg een kom van hetzelfde... was errug lekker.

En zo mooi weer drie courgettejes weggewerkt.

Geplaatst:

2 inheemse bosbessen. Ze waren zo klein dat ze niet eens opvielen, maar ik ben erg blij dat de struikjes aangeslagen zijn (vorig jaar geplant)

Geplaatst:

Zelfgemaakte appelmoes. Door de hagelschade moest ik de appels wel oogsten. Maar goed: genoeg appelmoes voor de hele week

Geplaatst:

Pompoensoep! Voor het eerst gemaakt en het recept van de buren gecombineerd met een internetrecept en dat toch weer anders klaargemaakt. Het was ontzettend lekker. Gelukkig heb ik pompoenen zat in de tuin, want dit wil ik wel vaker eten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...