Jenneke Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Pastinaak-mosterdsoep met tijm en bosui uet en gekregen pastinaak.En vegetarische Coulibiac met het het laatste kleine groene kooltje uet en yohurt-mierikswortelsaus..
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Ziet er goed uit Jenneke! Wij aten opgewarmde stoof van varkensvlees, tomaten-uit-fles, pompoen, maïs-uit-pot, en pasta. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 zuurkool zonder worst maar met belgische bierstoof
speets Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Gekookte veldeendeneieren, gebakken in de koekenpan met aardappels, uien en saus. Met een groene salade. (Vrij naar het recept van Jet). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Wij hebben pizza laten bezorgen Pizza Hawaï met extra ananas en zonder ham. Die hebben we er zelf opgedaan Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Hier weer verse spinazie, ik heb die in de serre geplant en ze moet buiten voor de tomaten er in komen.De sla is ook zo een geval, we eten er dagelijks van en toch mindert dat niet. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
HuubvG Geplaatst: 16 april 2016 Geplaatst: 16 april 2016 Cajun hasj browns op 24 kitchen een keer zien maken door Rudolph. En bij herhaling nagemaakt, echt een leuk gerecht om erbij te hebben.(Uit eigen tuin rozemarijn, bonenkruid, tijm en oregano vers, fijngehakt over de schotel gestrooid en wat meegekookt met de saus).Je kan naar hartenlust spelen met de ingrediënten. Later in het seizoen kun je er steeds meer van de ingrediënten uit eigen tuin/kas bijdoen. Wel aanbevolen om de cajunkruiden in huis te halen en de originele worstjes te scoren.
Jorieke123 Geplaatst: 16 april 2016 Geplaatst: 16 april 2016 Van alles! (en hier op de foto was de tafel nog niet eens zo vol) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Misschien heeft er nog iemand een foto van een volle tafel?
appelvrouw Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Dat niet, maar ik heb wel een vage foto van het bij thuiskomst gisteravond gegeten turkse broodje gebakken aardappel- en tonijnsalade..dat was echt heerlijk..met dank aan de makers/meenemers!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Wij hebben net ook opgebakken aardappelsalade en tonijnsalade gegeten. Met kappertjes er door, op een snee brood van Anna. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Gisteren nine star broccoli met oude kip (de kip zelf was jong, maar het pakje filet ligt al sinds 2013 in de vriezer... gevacumeerd, dus nog helemaal top ) en pindasaus en noodles. Vandaag nine star broccoli, olifantenprei (de grootste tenen, afgelopen herfst in de grond gezet, zijn nu flinke preien die ik al een tijdje af en toe oogst. Volgend jaar meer!) en 1 asperge. Samen met eendeneieren, in een quiche. Met kruidenreuzel, geraspte montasio-kaas en ook weer eendeneieren in het deeg van de bodem. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 wokje met capucijners tomaat selder rijst erdoor geroerd en rookworstblokjes
appelvrouw Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 St. SAntoine salade uit de kas met een vinaigrette van olie, mosterd, wijnazijn! en mispelgelei..De eerste 6 asperges uit de wok. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 rabarbermoes Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Rondje door de tuin, oerpreiloof,knoflookloof,bieslook,peterselie geknipt, en met restjes roomkaas,kruidenkaas,mayo en mosterd er een heerlijke dipsaus a la heksenkaas van gemaakt.Gepofte aardappels erbij en een salade
Jorieke123 Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Macaroni met Brave Hendrik-spinazie (wel wat bitter, maar verder heel goed te eten ), roomkaas en gebakken spekjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Raquette Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Rabarbercrumble! Van de eerste rabarber uit deze tuin, tevens mijn eerste zelfgeteelde rabarber ooit! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2016 Geplaatst: 27 april 2016 Wij aten gewoon een broodje met een Gelderse schijf. En een flinke homp rabarbercake, en zelfgemaakte griesmeelpudding met framboos/bramensaus. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 29 april 2016 Geplaatst: 29 april 2016 Vanavond bak ik weer naanbroodjes op de kachel, en ik heb er nu al zin in Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Raquette Geplaatst: 29 april 2016 Geplaatst: 29 april 2016 Een schaamteloos grote omelet met broccoliblad, verse kruiden en mislukteknoflookstengels (zie mijn moestuinupdate:)) uit eigen tuin! ...Jorieke, hoe waren de naanbroodjes? Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
RobO Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 tsja, beetje erg offtopic: we liepen per ongeluk een restaurantje in Utrechtse straat A'damsoenda kelapa (kokosnoot van Soenda ), was superlekker west-java keuken, beetje aangepast
Jorieke123 Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Lekker weer Raquette! Maar... ze kunnen nog beter. Ik blijf oefenen. De plaat was weer net iets TE heet (en de rechterplaat nog niet heet genoeg). Dus ze zijn niet heel mooi opgebold tijdens het bakken. Maar zelfs dan zijn ze heeeeeel goed te eten Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 30 april 2016 Geplaatst: 30 april 2016 Tomatensoepje (van passata van vorig jaar), broodje spiegelei, en vanavond een borrelplankje voor 2. Met camembert, blauwe kaas, en een stuk droge metworst, die we gisteren terug kregen van de slager. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten