Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pastinaak-mosterdsoep met tijm en bosui uet en gekregen pastinaak.

En vegetarische Coulibiac met het het laatste kleine groene kooltje uet en yohurt-mierikswortelsaus..

1zwf1h1.jpg

mkn4m.jpg

Geplaatst:

Gekookte veldeendeneieren, gebakken in de koekenpan met aardappels, uien en saus. Met een groene salade.

(Vrij naar het recept van Jet).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hier weer verse spinazie, ik heb die in de serre geplant en ze moet buiten voor de tomaten er in komen.

De sla is ook zo een geval, we eten er dagelijks van en toch mindert dat niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Cajun hasj browns op 24 kitchen een keer zien maken door Rudolph. En bij herhaling nagemaakt, echt een leuk gerecht om erbij te hebben.

(Uit eigen tuin rozemarijn, bonenkruid, tijm en oregano vers, fijngehakt over de schotel gestrooid en wat meegekookt met de saus).

Je kan naar hartenlust spelen met de ingrediënten. Later in het seizoen kun je er steeds meer van de ingrediënten uit eigen tuin/kas bijdoen. Wel aanbevolen om de cajunkruiden in huis te halen en de originele worstjes te scoren.

Geplaatst:

Dat niet, maar ik heb wel een vage foto van het bij thuiskomst gisteravond gegeten turkse broodje gebakken aardappel- en tonijnsalade..dat was echt heerlijk..met dank aan de makers/meenemers!!

2016-04-16-2267211460913558.31

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren nine star broccoli met oude kip (de kip zelf was jong, maar het pakje filet ligt al sinds 2013 in de vriezer... gevacumeerd, dus nog helemaal top ) en pindasaus en noodles.

Vandaag nine star broccoli, olifantenprei (de grootste tenen, afgelopen herfst in de grond gezet, zijn nu flinke preien die ik al een tijdje af en toe oogst. Volgend jaar meer!) en 1 asperge. Samen met eendeneieren, in een quiche. Met kruidenreuzel, geraspte montasio-kaas en ook weer eendeneieren in het deeg van de bodem.

Geplaatst:

St. SAntoine salade uit de kas met een vinaigrette van olie, mosterd, wijnazijn! en mispelgelei..

De eerste 6 asperges uit de wok.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Rondje door de tuin, oerpreiloof,knoflookloof,bieslook,peterselie geknipt, en met restjes roomkaas,kruidenkaas,mayo en mosterd er een heerlijke dipsaus a la heksenkaas van gemaakt.Gepofte aardappels erbij en een salade

Geplaatst:

Een schaamteloos grote omelet met broccoliblad, verse kruiden en mislukteknoflookstengels (zie mijn moestuinupdate:)) uit eigen tuin!

...Jorieke, hoe waren de naanbroodjes?

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

tsja, beetje erg offtopic: we liepen per ongeluk een restaurantje in Utrechtse straat A'dam

soenda kelapa (kokosnoot van Soenda ), was superlekker west-java keuken, beetje aangepast

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...