speets Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 De eerste rattenstaartjes! Een hete verrassing. Blij mee "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jizkaha Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 Voor straks; stamppot mosterdblad, komatsuna en snijbiet met sjorizo. Waarvan dus alleen de sjorizo gekocht is. Dan voel ik me zo rijk he Zelluf doen
Patrijs Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 Aardappels, salade van sla, radijs, rucola, bieslook en verse knoflook. Bloemkool en goulash van wild zwijn en Lakenvelder, net als vanmiddag, gisteren en eergisteren.Helaas is de goulash op, hij werd steeds lekkerder. De moestuin van Patrijs
pippi Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 Kabeljauwfilet uit de oven op een bedje van aardbeispinazie uit de tuin. Met lekkere aardappeltjes uit de tuin.
Jorieke123 Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Broodje gerookt spek, broodje aardbeien, broodje notenkaas (met koekkruiden ) en kersen als toetje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Kersen uit eigen tuin, dat moet lekker zijn!Twee speltbroodjes een met kaas (gekocht) rucolapesto en salade, de ander met de laatste aardbeienjam van vorig jaar. Goed gegokt dus met het aantal potten! De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 23 juni 2016 Geplaatst: 23 juni 2016 Is inderdaad heerlijk, vooral als we er een paar mogen plukken van de vogels En dat ging dit jaar goed  Ik heb net (en gisteren ook al) een peentje gesnoept uit de tuin. Zonder beestjes er in! Ze doen het hier alleen goed onder een tunneltje van (Ikea)doek, anders heeft de wortelvlieg de helft al op gegeten Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 23 juni 2016 Geplaatst: 23 juni 2016 Kruidige broccoli-aardappelsoep met vv-bbq-worstje. Heerlijk "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
loes Geplaatst: 23 juni 2016 Geplaatst: 23 juni 2016 pasta spinazie pesto. met nieuw-zeelandse spinazie en basilicum uit eigen tuin  n-z spinazie is een blijvertje!
Jorieke123 Geplaatst: 23 juni 2016 Geplaatst: 23 juni 2016 Grote salade met koude gekookte pasta, koude gekookte bietjes, en blokjes komijnekaas Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 tuinbonen, sla, rijst, vleesreepjes met oystersaus, eitje
femmie Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Ik had tussen de middag risotto gemaakt met ui, wortelloof, snijbiet, peultjes, thijm, salie, marjolein en zelf gemaakt kruidenzout. En wat room en kaas die helaas niet uit de tuin kwamen.
AnnekeW Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â De eerste tomaatjes (Venus)
RobO Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 wow!hier tijdelijkvrijgezellendieet: broodje kroket
Jorieke123 Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 Pompoensoep! Van een pink banana jumbo van vorig jaar Die bewaren echt geweldig! Gewoon in een kamer waar het ook warm werd elke dag de afgelopen weken. Er ging een flinke olifantenknoflooksolo doorheen. Het loof was flink aangetast door preimineervlieg, de solo zelf was nog heerlijk. Â Plus een Gelderse schijf op een broodje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 sugar snap, rijst eitje, pindasaus mooi die banana hebben we nu voor t eerst, ben benieuwd
Flup Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 Tuinbonen met een béchamelsaus met bonenkruid erin, zoooooo lekker! Tuinbonen kennen ze in Duitsland haast niet, dus wij eten alleen tuinbonen uit eigen tuin nu. Heerlijk! Dat de pink babanapompoen zo goed bewaart wist ik ook niet. De butternutpompoen is ook heel lang houdbaar, maar niet zo lang. Voor volgend jaar staat de pink banana in de moestuinplanning.
Patrijs Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 aardbeien, frambozen, de eerste augurk, broccoli, bloemkool, sugersnaps en peultjes, anais aardappels, knoflook, kruiden. verveine thee, muntthee, aalbessen, kruisbessen en rucola. o ja en vanmorgen nog verse aardbeien/rabarber jam. De moestuin van Patrijs
pippi Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Anneke, wat gaaf, de eerste tomaatjes! Hier vandaag bio witlof met bio varkenshaas en toch maar de angst overwonnen en in de aarde gegraaid naar verse opperdoezertjes. Geen gore slijmdingen tegengekomen, wel een maaltje mooie aardappels naar boven gehaald. Er zat er eentje tussen helemaal zonder bulten en putten, en die moederplant staat nog in de grond met groeiende zaadbolletjes, dus daar ga ik echt zaad van oogsten. Stel je voor, die smaak en niet een dik half uur schrapen/schillen/pitten.  Uitje uit de tuin dat omgevallen was meegebakken met de varkenshaas, Klein maar erg fijn.
RobO Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 ik weet niet of het zaad van je aardappeltjes wel weer dezelfde plant gaat opleveren, kruisbestuiving of F1 oid
speets Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Broccoli met rupsjes De rupsjes heb ik aan de Nepenthes gevoerd, maar toch nog een heel stel levend meegekookt. Nou ja, ik eet ook garnalen Verder veldvarken-gehaktballen een aarpeltjes. Later zag ik dat er een paar rupsjes ontsnapt waren. Ik weet niet of die andersom ook Nepenthes lusten, maar het is wel link "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Gisteren nieuwe aardappeltjes (gezaaid door de ratten die onder een huisje van de varkens woonden En toen we het huisje wegtrokken waren al die gehamsterde aardappels uitgelopen) met pompoensoep en warme grillworst. Vandaag eten we wraps met gehakt en capucijners en maïs (van vorig jaar) met Mexicaanse kruiden.  En ik heb net in de tuin gezien dat we morgen bloemkool eten met kaassaus en speklap Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Carina1966 Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Gebakken eersteling aardappeltjes uit eigen tuin.In de schil gebakken.Dochter vond ze ook heel erg lekker.De rest niet uit eigen tuin. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Patrijs Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 aardappeltjes uit de oven met tagine kruiden, bloemkool en soep van eigen bodem. De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten