Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Wij aten gisteren een Gelderse schijf uit de pan want het regende te hard voor de BBQ (vuur was wel aan, maar dat was vooral om aardappelplanten te verbranden dus had al nut gehad) met een kleurige salade van gekookte (chioggia) bietjes, stukjes komkommer, tomaatjes, rode ui en geitenkaas. Lekker hoor. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Met zijn 2-en 1 aardappel (een joekel!) en een bakje groene sla met een gekookt bietje (van gisteren) en restje rode ui (van gisteren). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 biet, aardappeltje uit de oven, vleesje, slasimpel&heerlijk
pippi Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Dankjewel Nadi! Zodra ik de ingrediënten bij elkaar heb ga ik je pizza's maken! Wij aten vandaag macaroni met kaas, maar de tomaten erop kwamen dan wel weer uit de tuin. Er at een vriend van mijn zoon mee, en die had nog nooit macaroni met kaas gegeten. Die heeft dus duidelijk geen luie moeder, want ik vind het echt zoiets voor als ik geen zin of geen tijd heb om lang in de keuken te staan. Voor andere luie of juist drukke mensen: - kook macaroni, gooi het in een ovenschaal- doe er naar smaak peper en zout, stukjes ham, in stukjes gesneden olijven en een handje geraspte kaas doorheen- drapeer er al dan niet naar smaak plakjes tomaat op - bedek de hele handel met geraspte kaas (er gaat wel een heel zakje op bij ons, maar wij houden nogal van kaas uit de oven)- zet het in de oven op 180-200 graden tot de kaas hard en knapperig begint te worden (of tot de kaas gesmolten en zacht is, als je dat lekkerder vindt)- Eet het met een flinke scheut tomatenketchup en/of een makkelijke salade met sla, tomaten, olijven, feta, olijfolie, peper en zout erbij. Behalve die ene keer dat een mee-etend vriendje van een van de toen nog heel jonge kinders een olijf over tafel spuugde, zijn de reacties al jarenlang positief. Morgen gaan we wel weer iets eten met vitaminen erin.
Brutus Groenus Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Wederom groentes uit de oven Alles van eigen tuin behalve de fèta Zó makkelijk en zó lekker!.. - word geen slaaf van je bezit -
henkg Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Zoals Speets (post321695.html#p321695), gisteren pizza gegeten, ook uit de winkel:(Dezelfde winkel, andere pizza, andere kat.) 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Gehakt met maïs (van vorig jaar, uit de vriezer) en boontjes (wel dit jaar) en curry (2013) in een tortilla gerold. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 rommelsalade met biefstukreepjesyoghurt met pruim/bes sap toe
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Vanavond BBQ, dus de karbonades en Gelderse schijven en worstjes liggen te ontdooien. Straks nog wat zaken uit de tuin trekken/plukken, zoals bietjes en courgette om te marineren en op stokjes te prikken Wat salade, basilicum, tomaatjes..... jummmmm. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Dezelfde winkel, andere pizza, andere kat Wrap met sla, rucola, tomaten, paprika enz. En scharrelkipje. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Brutus Groenus Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Pompoen, aardappel, snijbiet, wortel, ui en fèta uit de oven - word geen slaaf van je bezit -
Jorieke123 Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 De 1e (suiker)maïskolf! Even de kook er over, daarna even oprollen in aluminiumfolie met wat boter, en smullen (knagen) maar. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2016 Geplaatst: 9 augustus 2016 Toch aan de slag gegaan met goulash volgens recept van Jamie Oliver:goulash-en-andere-stoofvlees-recepten-t15500.html Ik vond namelijk nog meerdere puntpaprika's in de vriezer, had nog een potje ingemaakte paprika's van Angela, 1 van de 1e rode pepers uit de kas, tomatenpassata van vorig jaar, en een mooie wolvarkenham aan 1 stuk uit de vriezer. Het staat nu te pruttelen in de oven van de houtkachel. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 citroenbonen, sperciebonen, frieslander, zalm, mosterdsaus
Brutus Groenus Geplaatst: 14 augustus 2016 Geplaatst: 14 augustus 2016 Pompoentaart! - word geen slaaf van je bezit -
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2016 Geplaatst: 14 augustus 2016 Gebakken aardappeltjes, met Franse mayo, en een maïskolf (knaag knaag) en een bakje sla. Straks nog een punt bietenchococake. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jenneke Geplaatst: 14 augustus 2016 Geplaatst: 14 augustus 2016 Mijn allereerste olijfkomkommertjes ooit, die dingen ben lekkerrrrr Volgend jaar weer Pastasalade met de nog niet zo opgesnoepte olijfkomkommertjes, een paar tinytimtomaatjes, rucola, bosui, peterselie, blikje tonijn, kappertjes en gekookt eitje
RobO Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 nz spinazie, pasta, kaassausjeijsje toe, voor de kleinkids dan hè
Nadi Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Pompoentaart! Oh dat ziet er lekker uit! Heb je een receptje ergens hiervan dat je toevallig wilt delen?
Brutus Groenus Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 https://nonoskitchen.wordpress.com/2014/11/19/pompoen-taart/ - word geen slaaf van je bezit -
Carina1966 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Soep getrokken van een schenkel, met balletjes en dan met aardappel en courgette een gladde gebonden soep gemaakt. Met de pureerstaaf.En dan daarna de balletjes en het vlees er terug in gedaan, en nog kleine blokjes courgette toegevoegd. Ja, het is courgette tijd hier. Dochter en ik vonden de soep heerlijk. En toch een stuk slanker dan met room gebonden soep. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Wij aten te grote worstjes, op een broodje met zelfgemaakte curry. En een salade van tomaat, gekookte pronkboontjes, gekookte bietjes, gekookte koolrabi, veel basilicum en tijm, en mozzarella. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Pasta met eigengemaakte pasta saus, zonder vlees.Lekker en makkelijk. Pasta koken potje saus erdoor en klaar!Ik ben blij dat ik vorige keer meteen een grote pan heb klaargemaakt en geweckt.
RobO Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 curry van boontjes, courgette, wortel, ui, knof, preiringetjes, kipjes en een zakje van conimex rijstvla met walnootjes van Jet en sap
Deborah Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Soep van courgette, pompoen en tomaat met champignons en kipfilet. Ook al rijpe Williams peertjes uit eigen tuin! Eetbaar recht van de boom. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Aanbevolen berichten