Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een ontzettend triest nieuws, heb nog eens een stekje van haar over de post gehad wat het jaren later nog steeds erg goed doet. Veel sterkte voor haar familie en vrienden.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik lees nu pas de berichten over het overlijden van Thea, wat vreselijk voor haar familie en vrienden om zo plotseling afscheid te hebben moeten nemen!

Ik wens hen veel sterkte om hoop dat ze dit verlies een plekje kunnen geven in de toekomst.

Mijn zoon en ik hebben op de noordelijke moestuin dag allebei een aloë Vera stekje gekregen van Thea die het heel goed doen. We hebben er zelfs al weer nieuwe stekjes afgehaald, ik wilde hiervan een foto maken om haar te laten zien hoe goed ze het doen maar dit kan helaas niet meer..

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik lees dit bericht nu pas..............

Het is een gemis voor dit forum dat zij is weg gevallen.

Maar natuurlijk in de eerste plaats voor haar partner en de rest van familie en vrienden.

Mijn condoleance.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Mijn zoon en ik hebben op de noordelijke moestuin dag allebei een aloë Vera stekje gekregen van Thea die het heel goed doen. We hebben er zelfs al weer nieuwe stekjes afgehaald, ik wilde hiervan een foto maken om haar te laten zien hoe goed ze het doen maar dit kan helaas niet meer..

Ik wist via Huub al hiervan maar nu pas topic opgezocht van/over Thea.. Ben er zelf ook tijdje uit geweest "door mijn eigen partner" die is iets voor kerst overleden. Begin nu weer met moestuinieren/hier bij te lezen.

Ben wel erg benieuwt naar je aloë vera plantjes Janita, ik vermoed dat dat stekjes zijn van een stekje die ze ooit van mij heeft gekregen op de NMMM..

Jammer genoeg door de verhuizing weinig mee kunnen nemen wat op de tuin stond (Friese klei/in januari verhuist) had ook verscheidene plantjes van haar mee gekregen. Ze was een bom aan informatie en geweldig persoon om mee te hebben gemaakt.

Wens de familie natuurlijk veel sterkte toe in alles/het hele proces nu, het blijft een hele tijd vreemd en onwerkelijk.

Groetjes Meegosh

Geplaatst:

Ik ben nog niet zolang nog actief op het forum en kende Thea alleen van haar berichten. Altijd boordevol informatie en een genot om te lezen. Vanuit hier ook heel veel sterkte toegewenst in deze hele zware tijd.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Misschien heeft Henk er van kunnen genieten..

Of heb je het zelf gezien?

Mijn partner vond volle maan altijd erg mooi, dus is flink in gedachte als die er zijn. Zo houd ik hem in eren (vind ik) om er zelf van te genieten/bij stil te staan.

Geplaatst:

Wat een naar bericht Meegosh... wel fijn om van je te horen. Maar heel veel sterkte gewenst met je verlies. (komt pb aan)

Jouw Aloë Vera hier leeft nog (net).

Geplaatst:

Ja het "leven kan soms snel gaan" dus mijn motto tegenwoordig is geniet van elke dag/minuut. Achteraf zijn het van die kleine dingetjes of merkwaardigheden die zo blijven hangen (gelukkig). Maar dacht noem het hier toch even omdat hij er toen ook was op NMM.

Het zijn gelukkig oer sterke plantjes (met soms tijdje geen water krijgend) al heeft moeders wel wat te verduren gehad zo met de verhuizing (euuh wiebelschade zullen we maar zeggen) dus die zit ook in de lappen/vertroetel mand. En anders zijn er nog stekjes maar vermoed dat ze wel gaat halen hoor straks eens verpotten zal al erg helpen (rechtzetten).

Geplaatst:

Vandaag zag ik dat de dorman red die ik van Thea gekregen heb goed is aangeslagen.

Ook de stekken rodebes gaan goed.

En verstopt vond ik vanmorgen nog een potje met zwarte geranium, nog in het zelfde potje, met handgeschreven label Door Thea..

Ook deze gaat een fijn plekje krijgen.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Beetje moeilijk voor mij om hier toch maar wel wat te schrijven. Maar goed. Het is voor Thea.

Ik kreeg via mede-forumleden te horen dat Thea was overleden, ik denk een week ofzo na haar plotselinge overlijden. Nu ik weer op het forum ben voel ik veel. Veel, als ik dit topic tegen kom.

Thea was natuurlijk zo gek als een deur. Het leuke was dat ze dat wist en het haar niets kon schelen. Gek mens.

Ze kwam naar mijn tuin om ( op doorreis ) wat stekken te brengen. Ik zou van haar stekken krijgen van de Nashipeer. Hele pm-wisselingen aan gewijd : 'Heb jij stekken van de Nashipeer dan ?' Ja hoor, die had ze. 'ik neem ze wel mee'. Kwam ze aan met dozen en plastic tassen. Stekken van van alles, maar ook hele takken van haar Nashipeer met het blad er verdord nog aan, in kranten gewikkeld. Ik wist niet hoe te reageren en dat had ze door. Etende van het heerlijke te zoete gebak wat ik gekocht had en drinkende van de ( voor haar foute ) koffie die ik mee had op de tuin en met volle mond zei ze : 'ja, die doen het hoor ... je geloofd me niet he ? ' Nee Thea. Ik geloof je niet. Takken van je boom snoeien en dat moeten de stekken zijn van de nashipeer ? Gewoon in de grond steken. Nu wel. Sorry Thea. Ze doen het geen van allen.

Maar ik weet nu waarom niet. Zulke stekken doen het alleen bij Thea. Thea was niet alleen een beetje gek. Thea kon toveren.

Als je haar huis bezoekt ( haar paradijsje ) loop je van de ene verbazing in de andere. en.... een zooooitje die tuin ! Die kas ! Die stektafels ! Al die potjes waar alles óf in dood gaat of op sterven na dood is.Maar ook de dingen die het wél doen. Hele bijzondere dingen. Mooie dingen. Zaaisels, stekken, pitten potten en pannen. En dan haar weck-kast. Tsjoeoe.... om stikjaloers van te worden. De tovenares staat de hele dag in haar ketel te roeren.

En zo lief. zóó 'lief. Maar ook vals .... zóó vals als ze kon zijn. Kortom. Zo compleet. Een bonk ( gröninger klei ) liefde voor alles wat je met je handen doet. Klei bakken, aardewerk maken.

Logerend bij haar en samen werkend in de tuin is ze een echte vriendin geworden. Ze wonen te ver weg om dat vaak te consumeren. Maar de klap voor mij was dus wel groot.

Een aantal dagen later durfde ik het pas aan om Henk te bellen. We hebben uren ( ja echt: uren ) aan de telefoon gehangen en een behoorlijk potje gegriend. Henk is haar evenknie. Niet zo gek als een deur, maar ook een in en in goed en lief mens. Ik weet dat Henk niet op het forum komt. Dat kan hij gewoon niet. Begrijpelijk. Binnenkort ga ik er weer eens langs.

Tovenares Thea. zwaai nog eens kort dan met je stokje. De roze bessenjam gaat er heel goed van smaken.

Geplaatst:

Bit dankzij jouw schrijven, krijgen wij kans Thea beter te leren kennen en begrijpen. Je omschrijft een duidelijk beeld, van een bijzondere (moestuin)tuinliefhebber, met uitzonderlijke speciale gave.

Bedank dat je ons op die wijze laat deelnemen.

Geplaatst:

Dank voor je verhaal die diepe indruk makt. Zo mooi beschreven, en ik zo vol liefde voor een apart en mooi mens. Ik begrijp dat de schok groot was (en is). en wens je werkelijk heel veel kracht en sterkte toe dit alles een plekje te geven. Wens je ook een goede tijd als je bij henk bent.

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Ik herken het, Bit. Je gebruikt andere woorden...jouw woorden bij jouw ervaringen en herinneringen...maar de sympathie voor Thea deelden we blijkbaar met velen.

Zelf merk ik dat er weinig dagen voorbij gaan dat ik niet even aan Thea terugdenk en haar mis of dat ze toch op een of andere manier even ter sprake komt hier in huis.

Wat ik goed vond om te lezen is dat je die sympathie met Henk, Thea's man, hebt kunnen delen. Op de laatste MTFD op 2 mei hoorde ik dat er nog andere mensen van het forum een verdergaand contact met hem hebben en ook dat vond ik fijn om te vernemen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Mooi geschreven.

Ik ben een hele tijd afwezig geweest ( druk gehad ) maar ik herinner me wel dat ik haar hier en daar gekruist heb op dit forum.

En gek als een deur? Dat ben ik ook wel eens... Ik denk dat ik haar heel graag had gemogen.

Ik hoop dat ze van "daarboven" af en toe wat toverpoeder op onze tuinen laat vallen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...