Almond Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Zo ik ben uit mijn zomerslaap gekomen Zal dinsdag de lijsten gaan bijwerken en updaten en met suus de pb's gaan versturen. Houdt de mailbox dus in de gaten! Afmelden kan ook nog maar dan graag zsm! Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Enjoy! Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 Leuk!!! Zijn er veel nieuwe zaden c.q. soorten bijgekomen of gaan jullie verder met de oude voorraad? Anders is het misschien een idee om eerst een oproep te doen om nieuwe soorten naar jullie op te sturen dan komt er fris bloed in de enveloppen?! Quote
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 13 september 2015 Auteur Geplaatst: 13 september 2015 Enjoy, dat is wel een idee maar niet meer voor deze ronde. We laten nu ge huidige vloppen gewoon een ronde maken en gaan er vanuit dat er zodoende gewoon zat vers zaad in de vloppen komt.Volgend jaar zoeken we alles weer uit en zorgen we voor frisse vloppen. Suus en ik (almond) gaan vandaag de lijst nalezen, pb's sturen etc.Ik ben zelf deze ronde wat minder online, moet het van de weekenden hebben omdat de avonduren al overlopen . Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 13 september 2015 Auteur Geplaatst: 13 september 2015 De beginpost is aangepast, een dezer dagen kunnen jullie een pb met adres gegevens verwachten.Meld op of aanmerking graag even hier in het topic of via de pb vaan HQ dan proberen we dat aan te passen. Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
MaupyOnRide Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Het lijkt me leuk om een keer mee te doen, als het niet tever is ivm vervoer Quote
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 16 september 2015 Auteur Geplaatst: 16 september 2015 Marijke en Bosbrandje zijn afgemeld bij deze! Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
Enjoy! Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Ik sla deze ronde over maar doe graag een volgende ronde weer mee!!Succes met deze ronde! Quote
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Geplaatst: 17 september 2015 Ha mede-moestuinders! Inmiddels zou iedereen een pb moeten hebben gehad met adresgegevens van degene na je op de lijst. Is dat niet het geval, dan horen wij het graag! + balbontuinierder is bij deze afgemeld! Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
borahuho Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Jullie zijn weer super bezig!Hopelijk deze ronde mooie zaden om de collectie aan te vullen Ben benieuwd of deze ronde iets beter loopt dan de vorige Quote
Monika Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 De envelop B is op weg naar Jeanine, wel als pakket deze keer. Aan een kant paste het niet door het "voorbeeld". Quote
sugarlevi Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Als tip voor de rest, even met het pakket schudden, dan past het daarna vaak wel. Vergezeld natuurlijk met je allerliefst lach naar de chagerijnige man/vrouw die het de eerste keer door het voorbeeld heen probeerde te duwen. *Pas als je veilig buiten bent, heel hard je tong uitsteken. Ik hoop dat er in envelop C nog wat ruimte over gaat zijn, wij hebben een beetje veel zaad geoogst dit jaar. SuusP/Almond, aangezien ik de laatste in de rij ben. Zal ik sommige dingen in drie zakjes opdelen, zodat jullie het aan het einde van de ronde, makkelijk kunnen verdelen over de drie enveloppen? Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Mooi Monika dank voor de update, de openingspost is aangepast Al enige nieuws van de andere enveloppen? Sugarlevi, mag wel, hoeft niet. vorig jaar hebben we alles op één hoop gegooid om het vanuit daar uit te zoeken en te sorteren, weet nog niet wat het plan voor dit jaar is. Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
Tanja65 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Envelop is onderweg naar Leidschendam - Simone! Je kunt hem volgen met code 3SKABA797906482Veel plezier ermee! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
simke Geplaatst: 25 september 2015 Geplaatst: 25 september 2015 De zaden envlop is vandaag binnen gekomen. Quote
CindyB Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Ik zou, als het nog kan, ook heel graag mee willen doen...Wat moet ik daarvoor doen? Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Thanks Simke, de lijst is weer bijgewerkt! Cindy, je pb is aangekomen, we kijken even de boel aan en komen er op terug of je er deze ronde nog tussen past. Voor de volgende ronde is het sowieso in orde. Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
loes Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Als tip voor de rest, even met het pakket schudden, dan past het daarna vaak wel. Vergezeld natuurlijk met je allerliefst lach naar de chagerijnige man/vrouw die het de eerste keer door het voorbeeld heen probeerde te duwen. *Pas als je veilig buiten bent, heel hard je tong uitsteken.wat schiet je op met heel hard je tong uitsteken? Uiteindelijk heb je jezelf ermee. Dat schudden dat klinkt leuk maar in de postzak zal alles weer 1 kant op zakken. Die afmetingen zijn voor de sorteermachines, als alles naar 1 kant zakt past dat niet of nog erger, scheurt de hele envelop of brievenbusdoos open en krijg dan de inhoud nog maar terug. Met brievenbusdoosjes heb je daar meestal geen last van, dan past de doos niet goed meer dicht en moet je even opnieuw inpakken. Quote
victorhurxkens Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Envelop C aangekomen, Ik zal zsm verzenden naar de volgende. Quote
sugarlevi Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Als tip voor de rest, even met het pakket schudden, dan past het daarna vaak wel. Vergezeld natuurlijk met je allerliefst lach naar de chagerijnige man/vrouw die het de eerste keer door het voorbeeld heen probeerde te duwen. *Pas als je veilig buiten bent, heel hard je tong uitsteken.wat schiet je op met heel hard je tong uitsteken? Uiteindelijk heb je jezelf ermee. Dat schudden dat klinkt leuk maar in de postzak zal alles weer 1 kant op zakken. Die afmetingen zijn voor de sorteermachines, als alles naar 1 kant zakt past dat niet of nog erger, scheurt de hele envelop of brievenbusdoos open en krijg dan de inhoud nog maar terug. Met brievenbusdoosjes heb je daar meestal geen last van, dan past de doos niet goed meer dicht en moet je even opnieuw inpakken. Oei Loes, morgen voordat je uit bed stapt, eerst even diep ademhalen, en met je andere been uit bed proberen te stappen.Dit is een wel erg overtrokken reactie op een melig grapje. Het gaat hier trouwens om brievenbusdozen, hè? Juist daarin, en vaak als ze niet helemaal vol zitten met losse verpakkingen, en met de korte kant naar onderen toe vervoerd, gaat het nogal naar eens schuiven, en komt het karton van de doos, door de buigzaamheid van het karton, nogal eens bol te staan. Komen ze later in het vervoer plat te liggen, wat meestal gebeurd dan zakt de inhoud vanzelf weer netjes in het gareel van de doos. Andere oplossing, is de doos, plat liggend te vervoeren, maar ik vrees dat de meeste van ons er niet mee rond gaan lopen als een dienblad met glazen erop., dan wel een tas hebben om het zo in te vervoeren. Even schudden en platduwen, voordat je overhandigt dus, of als je dat vergeten bent, dat alsnog doen, en opnieuw overhandigen dus. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
loes Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 ow ik ben prima uit bed gestapt hoor er staat in de reactie niet dat het om een doos gaat. die brievenbusdozen kunnen wat meer hebben maar helaas ervaren dat ook die kapot kunnen wanneer de inhoud zodanig naar 1 kant kan schuiven dat het niet door de mal past is het beter om alles opnieuw/anders in te pakken of als pakket te verzenden. ik verzend zelf veel per brievenbuspost en heb een mal thuis. inmiddels heel wat ervaring met wat wel en niet goed gaat per post. ff schudden of de doos plat liggend vervoeren is een schijn oplossing, het echte probleem zit bij de sorteerautomaat en niet bij de balie, dat was wat ik ermee wilde zeggen. Quote
Jeanine1967 Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Envelop B was al even aangekomen, maar ik was op vakantie, hij gaat vandaag door naar de volgende! Groetjes Jeanine Quote
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 3 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2015 Dank voor het doorgeven Jeanine en Victor, de lijst in de openingspost is weer geupdate! Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
Nasuada Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 Gaat niet erg hard met envelopje C Quote https://www.deblijehoeve.nl/
victorhurxkens Geplaatst: 4 oktober 2015 Geplaatst: 4 oktober 2015 Geduld.. Ben zelf een weekend weg geweest. Envelop komt eraan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.