Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hier poot aardappeltjes van thea uit de blije zaden doos. enkelen aardappeltjes kunnen redden tussen de rottende en ze komen boven

Geplaatst:

Er komen hier ikweetniethoeveel kleine paarse helleborussen op Het allereerste paarse helleborusje kreeg ik een paar jaar terug van Thea,en nu ,moet ik dus wat gaan indammen.

Geplaatst:

Ik heb nogal veel van Thea. Gelukkig hoef ik niet elke keer te huilen ofzo als ik haar labeltjes tegenkom. Een aantal dingen hebben een mooi plekje en doen het goed. Het meest byzondere wat ik van haar heb is een vaste plant die ik maar niet gedetimineerd krijg. ( en dat zegt wat, want er hebben al heel wat mensen naar gekeken )

Er zaten ook dikke missers tussen trouwens hoor. Iemand ook van haar de 'zwarte aardbei' gekregen ? Nou .... niks nul nada zwart. Maar het meeste doet het. En ik moet inderdaad bijna altijd heel even aan haar denken als ik weer wat tegenkom.

Geplaatst:

Thea had mij vorig jaar een stek van haar rode bes beloofd, eentje met lange trossen. Dat is er natuurlijk niet van gekomen op de MTFdag. Toch speelt er in mijn hoofd om aan een via-via stek te komen van mensen die al een rode bessenstek van haar hebben gekregen. Is dit mogelijk? Voor de MTFdag van volgend jaar???

(dus een stek van een voormalige stek, niet je eigen stekje zelf)

Geplaatst:

"haar rode bes" ? Weet je ook welk soortje ? Ik heb wel haar "Daphne" ; een roze bes. Daar kun je gerust een stek van krijgen beworteld en al. Zeker geen algemeen verkrijgbaar soortje. Had ze uit België geloof ik, via Guy de Kinder.

Geplaatst:
Nee, geen naam genoemd, behalve dat haar rode bes indrukwekkende trossen voortbracht
schreef Jasmin.

Neen, een rasnaam wist Thea niet. (Vaak niet trouwens) Maar de struik was indrukwekkend rijk behangen met bessen, zoals ik het nog nooit gezien heb. Blijkbaar stonden we met meerderen op haar lijst voor een stekje.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Had van Thea ook nog bottels van een "rode klimroos" gekregen en gezaaid. Heb 2 planten boven gekregen uit een 50-tal zaden...zijn nog klein nu...een 15 cm. maar zowaar heeft er een al een bloem. En best wel een mooie...enkel roserood 4 a 5 cm doorsnede...en zeer open bloemvorm, waarin de gele meeldraden goed te zien zijn. Ben wel blij dat ik in ieder geval deze heb, want de stekken ervan en van een ramblerroos zijn niets geworden (te droog op het stekbed aan de rand van het bos...waardoor daar bijna niets het heeft gehaald, zelfs alle wilgen niet).

En de aardbeitomaat van haar (ik had nog wat zaad) is in mijn kas een van de koplopers. Verleden jaar ook een van de toppers vanwege gezonde groei, rijke opbrengst en goede smaak. Hoewel de vruchten vrij weinig zaad maken, is deze naamloze tomaaat zeker de moeite om zaad van te winnen en ook aan evt. liefhebbers hier te verdelen. Plant wordt wel zeer groot en door de lange trossen die niet erg "hangen" (60 a 70 cm met om de 5 cm een hartvormige tomaat...20 a 25 per tros) ook vrij breed...heeft dus vrij veel ruimte nodig.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Ik heb nogal veel van Thea. Gelukkig hoef ik niet elke keer te huilen ofzo als ik haar labeltjes tegenkom. Een aantal dingen hebben een mooi plekje en doen het goed. Het meest byzondere wat ik van haar heb is een vaste plant die ik maar niet gedetimineerd krijg. ( en dat zegt wat, want er hebben al heel wat mensen naar gekeken )

Een foto (mogelijk nog een x, als je m al ergens geplaatst hebt, Bit?

Heb wat kenners om mij heen ....

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik had een zwarte framboos van Thea gekregen. 2 jaar terug denk ik ? Hij heeft nu rijpe vruchten. Ze zijn écht niet lekker. Of zou dat het droge voorjaar zijn ?

Ze mogen nog een jaartje mee, maar als het volgend jaar weer niks is, gaat ie er echt uit. Sorry Thea.

ps. zal kijken of ik van de week een foto maak van die plant. Kenners zat hier om mij heen ook , maar nee hoor. Ik zal proberen er aan te denken.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Geen plant van Thea, maar een flesje.

Vorig jaar rond deze tijd of wat later kwam ze naar mijn tuin en had iets lekkers voor me meegebracht. Een klein flesje met bramensap. Hele dikke, zoete súperlekkere geconcentreerde vruchtennectar.

Dat flesje heb ik nog. Vandaag de eerste bak met bramen geplukt en aan het brouwen geslagen. Het flesje van Thea is weer gevuld. En hij is lekker. Maar de jouwe was het lekkerst hoor thea.

2015-08-06-1647691438893577.532015-08-06-1762661438893587.49

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...