Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee's ruillijst - mei 2015


geedee

Aanbevolen berichten

Vraag:

 

CHAYOTE

Lampionplant (Physalis alkekengi)

Duivelsdrek (Ferula asafoetida)

Grote kamerplant

Kleine kamerplant

Orchidee

 

Aanbod:

 

Plantjes:

Tomaat Balkonstar

Annanastomaat

Pompoen Hokkaido https://www.google.nl/search?q=hokkaido+pompoen&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=nnHnVOzNIs3vOcmXgbgO&ved=0CC8QsAQ&biw=1366&bih=634

Pompoen New England Pie https://www.google.nl/search?q=Pompoen+New+England+Pie&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vHHnVNHgEou7Pf2NgfgG&ved=0CCIQsAQ&biw=1366&bih=634

peper

rode blokpaprika

Japanse holpijp

Buxusplantjes

Witte aardbei "Annablanca"

 

Geheugensteuntjes of afspraken:

 

Salempie Heerlijke vleeskruiden uit Egypte - ruilen voor een dropplant

 

Voor:

 

Cupcakeje(Denise) Tomaat Balkonstar, Cayennepeper(of santa fe grande) en de gele puntpaprika voor n kilo suiker

Melissa: pompoenplantje

Appelvrouw 4 broccoli planten krijg: 2 boeken over tajines

Salamandertje: Courgette & evt een stek van zijn ign Artisjok (imperial star)

Aalterse Willy: pepers en paprikaplantjes in ruil voor gele irissen.

Loes: stofstalen van katoen

8-2-15 'n paar plantjes table gold en 2 sierpomkalebasjes en doos fossielen en zak katoenbolletjes en n artisjok voor Jootje in ruil voor n paar texla piepers en pompoenboek

Balkontuinder: Balkonstarplant en senga sengana aardbeien en belhemnieten

Kibas: restant fossielen

Ciska: frambozenstek+kook/bakboek

Kim: een frambozenstruik , een wollige munt en 6 aardbeienplanten en n cayennepeperplant

Goldfish: weckspul(literpotten,boek,thermometer,flessen), paprika(Griekse)plantjes, zaden olijfkomkommer en meloenen, jostabes

Angela Komkommer Kaiser Alexander en Galeux D' Eysines pompoen zaaien en gele punt paprika

Jorieke Doos met verzameling; dahliastekken - boekjes

Bit had ik nog een aluminium handpersje liggen met zn naam erop en ik hoop dat mn gele geurende Brugmansia stek (Charles Grimaldi) nog leeft

Suusp bestelling bij brouwmarkt t.w. Glastang Taja groot model à 6,95 en een vultrechter hoog model 140mm à € 3,95 en verzendkostendeel ??

Appelvrouw 10 plantpotten(heeft Jorieke al eerder meegenomen ( krijg 2 boeken van greet buchner))

Indy proefje Verveine en ik krijg heeeeel misschien een bont katrientje brugmansia als ie wil wortelen.

Berijl:Fenegriek en hyssop, jostabes en dropplant

Rumtopf-proef als er over is

Gemma : pepinoplanten en reuzenrabarber??

 

Van:

Salamandertje: Roze lotus

Angela: 3 emmers

Jorieke boekje

Yuras: Cactus

Balkontuinder: Tajine

Cisca: stortmodel 0.75 Liter weckpotjes

Goldfish: rolborders en paaltjes

Jane Doe zie post245095.html#p245095

Berijl: geitenvel

Erny mn stapelflesje

Kim: Suiker

Jootje: pompoenboek en landlevens

Gemma: 12 kleine weckpotjes

 

Suus heeft de deksels van de emmers die de vorige keer in de verkeerde auto mee zijn gegaan , gevonden (Angela neemt spullen van suus evt. mee)

 

 

benikietsvergeten.....laatmaarffweten

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wat leuk Geedee

Ik heb ook fossielen te geef, uit het Teutoburgerwald (zie de foto's bij mijn ruillijst). Ik weet een jongetje die stenen en fossielen spaart en die blij zou zijn met een paar. Ik ken hem, omdat hij vaker wat gratis van mij heeft gekregen. Dus mocht je ze anders weg gooien, dan zou je hem blij kunnen maken.

Mocht je daarnaast nog over hebben, dan is het een idee om het aan een plaatselijke gea-club te geven of aan het IVN. Zonde om weg te gooien. Die van mij gaan daar naar toe, maar eerst kunnen mensen die interesse hebben er een paar krijgen. En uiteraard heeft het jongetje er ook een paar gekregen. Hij schijnt ze trots aan iedereen te hebben laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn hele andere fossielen zo te zien; die van mij komen uit een mergelgroeve(zie foto 1e bericht). De gea club hier heeft daar voldoende van....we leven er bovenop he?!

 

Het liefst ruil ik de hele doos in één keer met iemand.....hoef ik verder niks meer uit te zoeken

 

Mijn lijst is verder uitgebreid; het gaat hier om kant-en-klare-plantjes

 

Tomaat Balkonstar

Annanastomaat

Pompoen Hokkaido https://www.google.nl/search?q=hokkaido ... 66&bih=634

Pompoen New England Pie https://www.google.nl/search?q=Pompoen+ ... 66&bih=634

Courgette

Cayennepeper

rode blokpaprika

gele puntpaprika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht niemand hier belangstelling hebben, dan ruil ik graag met je. Dan geef ik het wel weer door aan de jongen, en als het teveel is, aan de gea-club. En misschien zie ik er zelf ook nog wel wat leuks tussen (ik doe namelijk niet alles weg, ik houd zelf nog een afgeslankte verzameling van mineralen en fossielen, en een grotere verzameling micromounts, die nemen niet veel plaats in). Kijk maar bij mijn ruillijst wat je er voor in ruil wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insecten weinig kans, balkontuinder.....zijn zeedieren....komen uit mergelgroeve...belhemnieten http://nl.wikipedia.org/wiki/Belemnieten enzo.....

 

Kibas ik zag niks staan in je lijst; ik heb zelf al té veel zaden http://www.geedee.nl/Zaadjes.html

 

Jootje ik wil ze best ruilen voor dat Pompoenboek van jou, want daar had ik nog geen ruil voor

 

Angela hoeveel paprikaplantjes wil je?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook weer sierkalebassen zaaien en kan wel meer zaaien dan nodig, dus als er iemand interesse heeft....laamaaffwete

 

 

Ik heb ook nog een hele boel boekjes over Pergamano . Iemand deze hobby?

 

Ook hele stapel plakteksten en randen (vn goudgekleurd) overgebleven van kaartenmaakhobby

 

Boeken van Konsalik....hele stapel

 

Boeken kamerplanten in de opruiming

 

alles te ruil voor honing of suiker of pindakaas of iets wat ik nu niet kan bedenken maar toch nodig heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

De imperial star moet nog wakker worden...slaapt nog onder de bladeren. Als hij scheuten maakt, stek ik 'm voor je

 

Courgette d'Algeria....heb ik al jaren; goede opbrengst....niet donkergroen maar geel/groen. Heb er al gezaaid

 

Ja die roze lotus wil ik wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die muizenmeloen heb ik niet helaas.

 

De cayennes zijn rood en het aantal?? moet ik nog ff op n rijtje gaan zetten.....alles staat nu nogal doormekaar in bakken in de kas. Ik heb wel 2 Santa fe Grande (pepers mild rood en dikwandig) over; die zijn nu een 10 cm groot.

 

Ik moet mn lijstje hoognodig aanpassen....maandag ff tijd voor maken.....drukdrukdruk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...