koolrabi Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ik ben blij met deze mooie pepers. Ik heb ze op 23 januari gezaaid en onder lampjes gezet. Verder binnen opgekweekt en sinds een aantal weken staan ze in de (koude) kas. Nu wacht ik tot ze rood worden. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
suus76 Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 De eerste bloemknopjes gespot in mijn Chinense pepers, de habanero's, scotch bonnets en jamaican yellow hebben allen bloemknopjes, leuk! In de cherry bomb, big bomb en malawi peppadew zitten al volop pepers, ook heb ik de eerste cayenne ring of fire gespot, de elephant trunk pepers hebben vruchten en een aantal van mijn puntpaprika's en snackpaprika's. Ze doen het! Quote
Itoero Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ik heb één chinense, de bellaforma, die heeft heel kleine bloemknopjes.Het gaat nog een tijdje duren voor dat bloempjes worden. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Itoero Geplaatst: 14 juni 2015 Geplaatst: 14 juni 2015 M'n sparklers, die had ik eind januari of begin februari gezaaid: Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Erny Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 M'n sparklers, die had ik eind januari of begin februari gezaaid: Dat geeft wel even een andere betekenis aan de term "Kasplantje". Verdorie zeg, wat zijn die groot. Prachtig! ... Boehoe... ik wil óók een kas... Bij mij zijn ze nog aan het bijkomen van de hagelschade... hebben behoorlijk geleden en veel blad verloren. En die koude nachten vinden ze ook niet echt fijn. Quote
Liekie Geplaatst: 18 juni 2015 Geplaatst: 18 juni 2015 De eerste Barancio's zijn hier aan het groeien. De andere soorten zijn nog in bloem of hebben hele minivruchtjes. De planten zijn wel al echt heel groot in vergelijking met vorig jaar toen ik een stuk later gezaaid had (doh, dat klinkt ineens heel logisch nu ik dat zo typ, maar wilde het toch even melden )De Maor die door slakken in een vroeg stadium 'getopt' is (lees: de hoofdstam afgeknabbeld) ligt wel een stuk achter op de rest. Ik ben dus (nog) niet zo positief over het vroeg toppen, maar wellicht gaat die nog een enorme hoeveelheid paprika's geven...? Quote
sugarlevi Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Ik kwam een tip tegen, in een boek over zadenteelt. Weet niet zo goed waar ik die moet laten. En nog niet onderzocht of het waar is. Maar peper/paprika zaden zouden veel beter kiemen, door ze een tiental seconden in vochtig papier in de magnetron te doen. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Itoero Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 M'n sparklers, die had ik eind januari of begin februari gezaaid: Dat geeft wel even een andere betekenis aan de term "Kasplantje". Verdorie zeg, wat zijn die groot. Prachtig! ... Boehoe... ik wil óók een kas... Bij mij zijn ze nog aan het bijkomen van de hagelschade... hebben behoorlijk geleden en veel blad verloren. En die koude nachten vinden ze ook niet echt fijn. Danku Er is zoveel wind dit seizoen, de pepers op m'n terras groeien nauwelijks en die stammetjes worden heel hard.Het zijn net bonchi's. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
suus76 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 jamaican jellow pepers Habanero's Jalapeno Jumbo cherry bomb Quote
koolrabi Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Hoera, mijn pepers kleuren rood en de paprika's (links) groeien ook goed. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Itoero Geplaatst: 18 augustus 2015 Geplaatst: 18 augustus 2015 Hier gaat het heel goed, ze zijn heel groot en heel productief. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
suus76 Geplaatst: 18 augustus 2015 Geplaatst: 18 augustus 2015 Ziet er prachtig uit Itoero, welke soort is dat op de foto met het gaas er bij op ? Die grote groene pepers? Ik heb hier de eerste habanero's al verwerkt, ze zijn fantastisch lekker, ik heb er een heel lekker sausje van gemaakt met gegrilde ananas en mango, een soort tropische jam met habanero's er door. echt ontzettend lekker, er gaat zeker een pot per week doorheen hier. Ook heb ik ze door de frambozenjam gegooid, ontzettend lekker, dat zoetzure van de frambozen, en dan ineens een flinke nabrander van habanero. Ik heb voor volgend jaar ook al wat zaden gekocht weer, kijk er nu al naar uit! Quote
Itoero Geplaatst: 18 augustus 2015 Geplaatst: 18 augustus 2015 Ananas+mango+habanero, dat moet ik ook eens proberen!Dat is de Atris F1 paprika.Een heel grote plant die vol paprika's hangt. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
suus76 Geplaatst: 20 augustus 2015 Geplaatst: 20 augustus 2015 http://ourforeverhouse.blogspot.nl/2012/08/pineapple-habanero-sauce-knock-off.html Hier is het recept Ik heb alleen de maizena vervangen voor een zakje pectine ( gewoon te koop in de supermarkt). Quote
Erny Geplaatst: 20 augustus 2015 Geplaatst: 20 augustus 2015 En hier nog één met ananas... van vorig jaar gemaakt met de hete Hurrikan, Habanero en Yellow Pointy pepers. Halverwege de pagina:wat-heb-je-net-in-gemaakt-uit-eigen-tuin-t2088-1180.html Sausje is echt heel erg goed bevallen. Enorm lekker. Quote
Stan Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Recepten graag in de daarvoor bestemde topics. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
KoenV Geplaatst: 26 augustus 2015 Geplaatst: 26 augustus 2015 het is nog lang niet gedaan, dit seizoen! ondanks het hondeweer Quote
KoenV Geplaatst: 2 september 2015 Geplaatst: 2 september 2015 Wie kent deze peper? In zo een blikje gekregen ooit. Quote
suus76 Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Das de welbekende upside- down chilli Hij lijkt mij wat op de pimiento padron, maar zeker weten doe ik het niet. Quote
akroma Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Ziet er prachtig uit Itoero, welke soort is dat op de foto met het gaas er bij op ? Die grote groene pepers? Ik heb hier de eerste habanero's al verwerkt, ze zijn fantastisch lekker, ik heb er een heel lekker sausje van gemaakt met gegrilde ananas en mango, een soort tropische jam met habanero's er door. echt ontzettend lekker, er gaat zeker een pot per week doorheen hier. Ook heb ik ze door de frambozenjam gegooid, ontzettend lekker, dat zoetzure van de frambozen, en dan ineens een flinke nabrander van habanero. Ik heb voor volgend jaar ook al wat zaden gekocht weer, kijk er nu al naar uit! Misschien een stomme vraag, maar kun je niet ook gewoon wat zaadjes pakken uit een geoogste peper en die planten voor volgend jaar? (ik ben een leek dus vergeef me mijn naïviteit) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.