Ga naar inhoud

Peper,paprika in januari gezaaid.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De eerste bloemknopjes gespot in mijn Chinense pepers, de habanero's, scotch bonnets en jamaican yellow hebben allen bloemknopjes, leuk!

In de cherry bomb, big bomb en malawi peppadew zitten al volop pepers, ook heb ik de eerste cayenne ring of fire gespot, de elephant trunk pepers hebben vruchten en een aantal van mijn puntpaprika's en snackpaprika's. Ze doen het!

Geplaatst:

Ik heb één chinense, de bellaforma, die heeft heel kleine bloemknopjes.

Het gaat nog een tijdje duren voor dat bloempjes worden.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

• 3 weeks later...
Geplaatst:
M'n sparklers, die had ik eind januari of begin februari gezaaid:

sW07daD.jpg?1

Dat geeft wel even een andere betekenis aan de term "Kasplantje".

Verdorie zeg, wat zijn die groot. Prachtig!

... Boehoe... ik wil óók een kas...

Bij mij zijn ze nog aan het bijkomen van de hagelschade... hebben behoorlijk geleden en veel blad verloren. En die koude nachten vinden ze ook niet echt fijn.

Geplaatst:

De eerste Barancio's zijn hier aan het groeien. De andere soorten zijn nog in bloem of hebben hele minivruchtjes. De planten zijn wel al echt heel groot in vergelijking met vorig jaar toen ik een stuk later gezaaid had (doh, dat klinkt ineens heel logisch nu ik dat zo typ, maar wilde het toch even melden )

De Maor die door slakken in een vroeg stadium 'getopt' is (lees: de hoofdstam afgeknabbeld) ligt wel een stuk achter op de rest. Ik ben dus (nog) niet zo positief over het vroeg toppen, maar wellicht gaat die nog een enorme hoeveelheid paprika's geven...?

IMG2015061816275214161434655440.jpg

Geplaatst:

Ik kwam een tip tegen, in een boek over zadenteelt. Weet niet zo goed waar ik die moet laten. En nog niet onderzocht of het waar is. Maar peper/paprika zaden zouden veel beter kiemen, door ze een tiental seconden in vochtig papier in de magnetron te doen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
M'n sparklers, die had ik eind januari of begin februari gezaaid:

sW07daD.jpg?1

Dat geeft wel even een andere betekenis aan de term "Kasplantje".

Verdorie zeg, wat zijn die groot. Prachtig!

... Boehoe... ik wil óók een kas...

Bij mij zijn ze nog aan het bijkomen van de hagelschade... hebben behoorlijk geleden en veel blad verloren. En die koude nachten vinden ze ook niet echt fijn.

Danku

Er is zoveel wind dit seizoen, de pepers op m'n terras groeien nauwelijks en die stammetjes worden heel hard.

Het zijn net bonchi's.

• 2 weeks later...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Ziet er prachtig uit Itoero, welke soort is dat op de foto met het gaas er bij op ? Die grote groene pepers?

Ik heb hier de eerste habanero's al verwerkt, ze zijn fantastisch lekker, ik heb er een heel lekker sausje van gemaakt met gegrilde ananas en mango, een soort tropische jam met habanero's er door. echt ontzettend lekker, er gaat zeker een pot per week doorheen hier.

Ook heb ik ze door de frambozenjam gegooid, ontzettend lekker, dat zoetzure van de frambozen, en dan ineens een flinke nabrander van habanero. Ik heb voor volgend jaar ook al wat zaden gekocht weer, kijk er nu al naar uit!

Geplaatst:

Ananas+mango+habanero, dat moet ik ook eens proberen!

Dat is de Atris F1 paprika.

Een heel grote plant die vol paprika's hangt.

Geplaatst:
Ziet er prachtig uit Itoero, welke soort is dat op de foto met het gaas er bij op ? Die grote groene pepers?

Ik heb hier de eerste habanero's al verwerkt, ze zijn fantastisch lekker, ik heb er een heel lekker sausje van gemaakt met gegrilde ananas en mango, een soort tropische jam met habanero's er door. echt ontzettend lekker, er gaat zeker een pot per week doorheen hier.

Ook heb ik ze door de frambozenjam gegooid, ontzettend lekker, dat zoetzure van de frambozen, en dan ineens een flinke nabrander van habanero. Ik heb voor volgend jaar ook al wat zaden gekocht weer, kijk er nu al naar uit!

Misschien een stomme vraag, maar kun je niet ook gewoon wat zaadjes pakken uit een geoogste peper en die planten voor volgend jaar? (ik ben een leek dus vergeef me mijn naïviteit)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...