Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Buitenkoelkast


Mr. Ecotuinweetjes

Aanbevolen berichten

Uiteraard heb ik het over groenten maar ook voor frisdrank kan je dit toepassen. Uiteraard gebruik je dit als je koelkast al vol zit. Dat gebeurt toch veel: als je een voorraad eten of drank koopt voor bvb een week, dan kan je dit toch nooit allemaal in je koelkast krijgen. De klimaatverandering zorgt er idd wel voor dat de buitenkoelkast alsmaar minder lang zal kunnen toegepast worden.

Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik het over groenten maar ook voor frisdrank kan je dit toepassen. Uiteraard gebruik je dit als je koelkast al vol zit. Dat gebeurt toch veel: als je een voorraad eten of drank koopt voor bvb een week, dan kan je dit toch nooit allemaal in je koelkast krijgen. De klimaatverandering zorgt er idd wel voor dat de buitenkoelkast alsmaar minder lang zal kunnen toegepast worden.

Wat is dan de energiebesparing als de koelkast alsnog aan staat?

 

Ik weet niet wat een ander allemaal in de koelkast zet maar een hele voorraad drinken/frisdrank/drank hoeft toch niet allemaal in de koelkast? Hooguit dingen als melk en bepaalde aangebroken verpakkingen. De rest staat hier gewoon in de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, er zijn mensen die zelfs brood en pindakaas in de koelkast bewaren hoor!

Maar het is waar: alles wat je niet kwijt kunt in de koelkast levert op zichzelf geen energiebesparing op

Toen onze koelkast kapot ging zei de leverancier dat we evengoed een grotere konden kopen, die verbruiken evenveel energie omdat ze tegenwoordig veel zuiniger zijn. Wij hebben gekozen voor dezelfde maat als onze oude, dat leverde dus wel energiebesparing op.

In combinatie met onze semi-buiten koelkast: een bijkeuken waar het 10-12 graden is. Ideaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

als student had ik ook vanalles in de koelkast staan wat er niet in hoefde maar wel koel mocht staan. in de koelakst was ruimte in overvloed en ik had (te)weinig kastruimte.

 

zo'n semi-koelkast heb ik ook, voor de aardappels en zulks. zomers is dat de trapkast en winters de bijkeuken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, inderdaad, studenten weten de buitenkoelkast te appreciëren Ik moet zeggen dat onze buitenkoelkast nog altijd functioneert. De winter is nog niet voorbij! Wel vandaag alles afgeschermd tegen de voorspelde regen van komende nacht.

Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de garage dan de buiten koelkast. Staat in de winter vol flessen. Erg handig fles leeg? Er staat al een koude klaar. In de zomer werkt dat dus niet ook handig is de koffer koelkast in de auto. Als je nu gaat winkelen en je koopt vlees ofzo moetje niet meteen naar huis want de kkoffer is even koud als de koelkast thuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...