Annew Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Inderdaad Infinite. Nu kan ik mooi uitproberen wat ik volgend jaar misschien wat meer wil gaan zaaien. Ideaal eigenlijk om dingen uit te proberen! Vandaag weer 2 tuintjes gehad, maar helaas die ik ook al had. Hopelijk krijg ik de laatste 4 nog .Vandaag is 1 van mijn 2 cherrytomaten (heb er 2 geplant, omdat ik die dubbel had en we dol zijn op tomaten) ook uitgekomen, maar die zakjes blijven een ramp! De eerste heb ik allemaal met zakje en al gedaan, maar veel plantjes komen gewoon niet door dat zakje heen.Haal de zaadjes nu ook steeds los. Quote
Estemy Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Aubergine's zijn best lastig om te telen. Je heeft zeker een kas nodig, want het is een tropische plant (maar binnen in een grote pot kan ook) en veel licht en zon. Ook is bestuiving van uiterste belangrijk (bijen!). Zelfs met dit alles lukt het bij mij nog steeds slecht, de vruchten komen er nauwelijks aan en vaak wordt een bloem niet een vrucht. Vorige jaar 2 vruchten gekregen van mijn 4 aubergineplanten in de kas. Die 2 waren wel groot en ik was blij, maar voor mij is het oogst het niet waart. Deze jaar max 3 planten. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Balto Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Mocht iemand nog aubergine zaadjes over hebben, dan houd ik mezelf graag aanbevolen Ik heb nooit aubergine zaadjes gekocht omdat ik niet weet of het wel bevalt, en dan blijven zitten met zo'n groot zakje zaad... Maar die kleine pakjes van de AH zijn ideaal om een keer mee te experimenteren Ik heb weer een aubergine! Dit zijn mijn dubbelen:- wortel 4x- spinazie 2x- cherrytomaten 2x- andijvie 2x- veldsla 2x- tijm 2x- dille- bieslook- radijs- basilicum- kropsla- rucola- aubergine Te ruil tegen bosaardbei, lenteui of prei (mag er best meerdere hoor ik heb ze toch over!) Quote
Deborah Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Ik heb 2 setjes aubergines en 2 setjes tomaten laten ontkiemen. Vandaag de plantjes al wat ruimer gezet: 10 stuks van elk! En ik had al zo veel tomaten gezaaid Vorig jaar te laat met aubergine begonnen, wel bloemen gehad, geen vruchten (buiten). Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
widdy Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Ik kom jammer genoeg niet elke week bij de AH (te ver) maar vanmiddag toch even doorgereden. Mijn eerste twee potjes dus toch binnen: bosaardbei en lenteui. Zo leuk. Echt een keertje een leuke actie. Alleen nu proberen de bijna vierjarige in huis in te tomen, want ze wil meteen gaan zaaien, en ik moet eerst plaats maken op de vensterbank om alles te plaatsen Quote
Annew Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Deze week zijn er geen potjes te verkrijgen bij speciale producten helaas.. Beetje jammer dat ze dat de laatste week niet meer hebben. Hopelijk krijg ik deze week toch nog mijn set bij elkaar. Balto, ik heb bosaardbei dubbel. Ik heb nog bieslook, basilicum, krulpeterselie en broccoli nodig. Jij hebt bieslook en basilicum zag ik. Als je die wilt ruilen, moet je maar even een berichtje sturen . Quote
HuubvG Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Is het zeker dat het vandaag de laatste week is? Er wordt nog volop reclame op tv gemaakt. Én: vandaag weer een potje meegekregen, terwijl ik zonder korting voor 15 euro boodschappen had, maar met bonuskorting op 12,50 kwam. Leve AH superdesuup. Rucola, had ik nog niet. Quote
Winters Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 (aangepast) Huub, wat Anne zegt klopt. Komende week is de laatste week dat je moestuinpotjes kan ontvangen. Alleen helaas niet meer bij speciale producten (wel jammer, ik heb de folder wel 2x doorgespit of ik het niet over het hoofd heb gezien). 8 maart 2015 aangepast door Gast Quote
jootje Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Ik heb ze niet nodig, maar dacht, ik ga eens op Marktplaats kijken...333 advertenties voor de moestuintjes van AH. De gekste die ik gezien heb vroeg 8 euro voor tien potjes! Arghhh...vind ik zo onaardig! Zeker omdat je voor 19 ct een zakje zaad koopt bij bv de Lidl. Met een veel grotere inhoud!Ruilen snap ik , maar verkopen? Ik word daar sip van, bah! Quote
Winters Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Belachelijk! Ik denk ook niet dat ze ze dan verkocht krijgen.Ik zou ze in ieder niet kopen Quote
balkontuinder Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Gisteren heb ik een aubergine gekregen van iemand, maar dat ga ik maar niet proberen. Heeft iemand anders interesse deze te ruilen voor spinazie? . Quote
Estemy Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Vandaag weer bij de AH geweest (+12 potjes, sommige van mensen daar) en NOG STEEDS mis ik er 2: lente-ui en kropsla. En al mijn normale lente-ui zaadjes zijn ook op, dus ik heb hem echt nodig ook En ik heb 21 potten over:spinazie, ruccola (5x), paprika (deze week 2 gekregen, 1 voor mezelf, 1 over), prei, dille, spinazie (3x), wortel, aubergine, tijm, peterselie, andijvie, selderijBijna genoeg voor de 2e setje, dus. Als iemand iets wil krijgen kun je bij mij in tilburg komen ophalen (voor forumleden hoef ik niks terug) of ik neem ze naar de MTFD mee (laat me dan weten wat je wilt). Heb ook een advertentie op marktplaats gezet en mensen willen ze verkopen...daar doe ik niet mee, ook als postkosten vergoed worden. Want nog steeds moet ik voor de envelop betalen en met de auto naar de postkantoor rijden (+tijd!). Ik wil alleen ruilen. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
gerritr1955 Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Ruilen met iemand die niet in de buurt woont kost dezelfde tijd.Moet je het toch ook versturen. Quote Hortus est amicus meus.
jootje Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Estemy, ik heb zowel de kropsla als de lente ui voor je. Verstuur ze naar je zonder de turfpotjes! Adres heb ik nog! Quote
Annew Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 Huub, wat Anne zegt klopt. Komende week is de laatste week dat je moestuinpotjes kan ontvangen. Alleen helaas niet meer bij speciale producten (wel jammer, ik heb de folder wel 2x doorgespit of ik het niet over het hoofd heb gezien). Hahaha, dat heb ik inderdaad ook gedaan!! Echt heel jammer! Estemy, ik ben wel geinterreseerd in een paar potjes van je als je ze over hebt. Helaas heb ik lente-ui en kropsla nog niet dubbel. Als ik die weer krijg, dan krijg je ze van me! Quote
JohnnyQ1 Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Mensen, gezien op deze site dat je kunt kijken wanneer je moet zaaien? http://www.zelfgroentekweken.nl/nieuws/albert-heijn-moestuin-tips/ Veel plezier ermee! Quote
Infinite Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Ik heb de bosaardbeitjes weten te bemachtigen Heeft iemand interese te ruilen te tegen aubergine, andijvie of selderij? PB me even Ik heb trouwens ook nog in de aanbieding:radijsbieslookrucola 2xspinazieprei Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
roobaaro Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 (aangepast) ik zoek nog:selderij te ruil:veldslaspinazie 12 maart 2015 aangepast door Gast Quote
Winters Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Roobaroo Zou ik van jou de paprika en de broccoli mogen? Dan hebben wij ons moestuintje compleet.Voor jou heb ik krulpeterselie en tijm, als je wil? Quote
roobaaro Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 dat is prima, ik stuur je wel even een berichtje. Quote
Brendaps Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Hier flink geluk gehad met de AH actie. Ik had het bericht van de plaatselijke AH op facebook gedeeld,waren ruim 2000 delers, dus dacht geen enkele kans te maken... Maar warempel: Het is gelukt!!!! Dus ineens de complete set in huis!! De kinderen helemaal happy en mams natuurlijk ook Binnenkort maar mee aan de gang, mooie aanvulling voor onze moestuin!Mr. Broccoli mag goed op onze kleintjes letten, gaat helemaal goedkomen Quote
balkontuinder Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Haa wat leuk! Een broccoli-knuffel! Quote
Deborah Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Helemaal super Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.