mme jeanette Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Hallo, Sinds deze winter ben ik huurder van 116 vierkante meter kweekgras.Het stukje heeft een jaar braak gelegen, buren hebben een gedeelte afgedekt met landbouwfolie, en dit weekend ben ik voorzichtig begonnen wat kweek uit te steken. Het stukje heeft de neiging wat nat te worden, dus mijn plan is om het op te hogen (spitten en dan bij het laatste stukje een hap uit de sloot er bij op.mocht iemand een goede tip hebben voor een natuurlijke beschoeiing van de slootkant... Tuinieren op de vaste grond is compleet nieuw voor me. Ik heb wel een paar jaar in bakken gekweekt. Deze tuin is dus best een uitdaging voor me maar ik heb er heel veel zin in! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 voor een natuurlijke beschoeiing van de slootkant zou je bessen struiken kunnen gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Welkom en je kan Wilgentenen gebruiken om een natuurlijke beschoeiing te maken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Dat is ook een goed idee van Stan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 welkom en ik zou die kweek maar zoveel mogelijk uitspitten, kost veel power maar heb je later plezier vanafdekken kan ook maar is niet leuk beschoeiing van wilgentenen is mooi maar pas op dat ze niet uitlopen (takken van vorig jaar gebruiken)paaltjes met planken gaan langer mee en je kunt er een rijtje tegels tegen aan leggen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 Welkom, mooie tuin en veel werk zo te zien. Ben benieuwd naar de foto's, van de vooruitgang, zaaien, planten en oogsten. Succes en veel moestuinforum- en moestuinplezier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 Welkom, en maak er weer iets moois van Behoren die boom en het schuurtje nog tot jou stuk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 februari 2015 Dank jullie! Ik denk dat ik voor iets van hout ga, wat betreft de sloot. de buurman heeft er plastic in steken maar daar ben ik niet zo dol op.Het schuurtje en de boom zijn van de buurvrouw. Achterin staan nog een stuk of 7 bessenstruiken. Ik hoop dat ik er ook een kas en een schuurtje op mag zetten. Kweek afsteken ging nog behoorlijk zwaar, bleef veel nat zand in hangen en vind het lastig om netjes te werken, ik zie overal nog sprieten liggen, maar om nou op de knieën centimeter voor centimeter bij langs te gaan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 februari 2015 Share Geplaatst: 18 februari 2015 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2015 Oh wat had ik graag een en ander gedaan dit weekend maar een buikvirus heeft me te pakken Ik heb wel wat plannetjes gemaakt ondertussen. -de beschoeiing wordt van palen en pallethout. Ik laat ze maken door een houtwerkplaats waar mensen met een beperking werken. scheelt me toch eerst een hoop werk, vooral het gezoek naar voldoende hout. -ik zal eerst de voorste helft van de tuin omspitten, composteren en bemesten. zodat ik daar alvast wat op kan telen.-zo hoop ik de tuinbonen, erwten en pronkbonen binnenkort uit te kunnen zetten. heb van ieder 12 in de vensterbank staan, en ze komen al als kleine loch nesjes boven de aarde uit turen.-de achterste helft zal ik later omspitten, composteren en er een late groenbemester opzetten. Ondertussen speur ik het net af naar een kleine kas voor mijn pepers. Maar dat valt niet mee in deze periode! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2015 ondertussen lekker aan het ontwerpen. ben benieuwd of het ergens hiervan in de buurt gaat komen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 22 februari 2015 Share Geplaatst: 22 februari 2015 Welkom ook hier! Kan mooi tuintje worden, waar in Groningen ligt die? Ik zit op de Piccardthof... (mn tuinen en huisje dan dus, ik op dit moment niet bepaald...) Kweek had ik ook erg veel van op voorraad. Ga er zelf, met mn bips op laag krukje, niet op de knieën dus, met mn handen en mn harkje systematisch door de aarde en haal elk snippertje weg... Is ff wat werk, maar stukje bij beetje wordt het resultaat zichtbaar en komt er geen kweek meer boven. Succes met je nieuwe tuin! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2015 Dank je Erny! Ik zit aan de Kooiweg. Weet niet of dat een belletje doet rinkelen.Zit tegen het spoor aan achter helpman. Niet te verwarren met de volkstuintjes aan de helperzoom. Een erg mooi plekje.. veel bomen en vogels. En lekker dicht bij huis. Dat zijn toch factoren waardoor ik hoog zal moeten scoren op aanwezigheid dit jaar! Ik las toevallig net je ziekenhuis verhaal! Wat een ellende, hoop dat je snel naar huis mag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerritr1955 Geplaatst: 22 februari 2015 Share Geplaatst: 22 februari 2015 met welke software heb je dat ontwerp gemaakt Quote Hortus est amicus meus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2015 Floorplanner heet het. Lekker simpel programmaatje. http://www.nl.floorplanner.com/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerritr1955 Geplaatst: 23 februari 2015 Share Geplaatst: 23 februari 2015 OK, ga ik eens uitproberen. Quote Hortus est amicus meus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koolrabi Geplaatst: 23 februari 2015 Share Geplaatst: 23 februari 2015 Het ziet er prachtig uit op de tekening. Een mooie uitdaging om het voor elkaar te krijgen zo. Succes gewenst.Voorlopig genoeg te doen. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 24 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 24 februari 2015 Koolrabi ik neusde net even op je blog, wat een mooi kasje heb je! Zelf rood gelakt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koolrabi Geplaatst: 24 februari 2015 Share Geplaatst: 24 februari 2015 @ mme jeanette: ja mooi, dat vinden wij ook. Nee, niet zelf gedaan. Gelukkig niet zou ik bijna zeggen. Dan had ze er vast niet zo stralend uit gezien.Maar we hebben er erg veel plezier van. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 1 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 1 maart 2015 Dit weekend het voorste stukje verder vrij van kweek gemaakt, 2 spit diep omgespit en wat compost er bij. Een paar voorgezaaide boontjes er in en twee paadjes van tegels en dan ziet het er zo uit: De aarde was plakkerig en het viel niet mee de kweek er uit te krijgen zonder het te breken. Tijdens het spitten kwam ik nog veel afgeknakte spaghetti's tegen die ik alsnog er uit gevist heb, zo goed en kwaad als het ging. De kop is er af, nu de rest van de tuin nog! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mme jeanette Geplaatst: 5 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 5 april 2015 weer een eindje opgeschoten, de eerste vier bedden vrij en een kas geplaatst. achterop de tuin staat een flinke bult paardestront oud te worden.(achter de enorme bult kweek)op de bedden de tuinbonen, peultjes, stamerwten, aardappelen uien, knoflook en wortels gezaaid/geplant de afgelopen tijd en de aardbeitjes die ik tegen kwam bij elkaar gezet.De bomen werpen best nog een schaduw over de tuin, maar ik denk dat ik daar in de zomer wel blij mee ga zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 5 april 2015 Share Geplaatst: 5 april 2015 Je bent goed bezig, ziet er al mooi uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 5 april 2015 Share Geplaatst: 5 april 2015 Ja, goed begin is het halve werk. Zo stukje voor stukje komt het vanzelf goed. Stug volhouden dus. En zie aan je foto's waar de tuintjes ongeveer liggen. Als ik weer kan fietsen rij ik er wel een keer langs op verkenningstocht. Maar... het is denk ik nu ook wel leuk om je eigen moestuinseizoenblog te plaatsen om ons op de hoogte te houden van je vorderingen. Daar hebben we op dit forum een aparte afdeling voor: blog/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.