Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaadjes van de Lidl


Marjolein23

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar naar tevredenheid gezaaid en geoogst van deze zaden. (Zo uit mijn hoofd had ik radijzen, rettich, pompoen, bloemmix, peultjes, paprika, aubergine en broccoli en bloemkool) Kiemkracht was prima, zaden zijn nu nog 1 jaar houdbaar en voor zover ik heb gemerkt soortecht.

Let wel, soms is het aantal zaden minder dan in de duurdere zakjes van de 'echte' zaadhandel.

Home is where the harvest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn prima zaadjes voor een beginner, ik gebruik ze al 2 jaar en heb meeste soorten uitgeprobeerd. Wortels zijn zeer goed en pronkbonen (als je van ze houdt). Tot nu toe kiemt alles prima (behalve de aubergine F1 mix, dat kiemde slecht, maar ik was toen ook een moestuin noob). Ook vind ik de Moneymaker tomaten wat minder van kwaliteit (zwakkere planten) dan sommige andere tomatensoorten dat ik heb. Uitjes (ze hebben 3 soorten) kiemen ook super, maar ik vindt het zonde van het geld, want met pootuitjes heb je veel minder werk dan met zaad. Maar ik heb mezelf beloofd om ze nog steeds opmaken, voordat ik weer pootuitjes ga kopen

 

Wel vind ik de prijzen een beetje grappig. In meeste online zadenwinkels zijn vruchtgewassen juist het duurste en ik kan makkelijk meer dan een euro betalen voor een goede tomatensoort of een paprika. Bij Lidl zijn radijsjes en kropsla het duurste. Volgens mij moeten deze juist het goedkoopste zijn (je krijgt wel veel zaden, maar niemand heeft 1000 kropslatjes nodig, dus het is weggegooid geld hahaa). Vorige jaar was de tuinkers 3euro, dat vond ik ook op de dure kant (voor Lidl), maar nu hebben ze maar 3 verschillende prijzen, dat is wel goed.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, prima zaden, merk geen verschil met andere gangbare duurdere merken.

Het liefst zou ik persoonlijk alleen biologische zaden gebruiken, maar financieel trek ik dat niet en niet alles is biologisch verkrijgbaar. En de zaden van de Lidl zijn dan lekker goedkoop.

Bij mij had de aubergine mix het juist wel heel goed gedaan. zaten 10 zaden in en ik had ze alle 10 gezaaid met het idee dat ze wel niet allemaal op zouden komen. Zat ik dus met 10 planten afijn heb er dus 5 weggeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel vooral even op de datum van de zakjes.

Vaak staan de oudere zakjes vooraan en staan er in het rek ook zakjes die van een jaar later zijn.

Vorig jaar iig wel.

Dit jaar hoef ik geen beheersing op te brengen om die zadencarrousel voorbij te lopen, kom nu toch niet in de Lidl, dat scheelt weer een stuk of wat zakjes die ik anders vast wel gekocht zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaad is goed uit ervaring!

 

soms minder zaad in een zakje dan bij een merk zaad . ( Maar hoeveel courgette planten heb je nodig)

 

ook miste ik vorig jaar sommige zaad soorten. ( dacht boerenkool, snackkomkomer, snack paprika)

 

en had ik de indruk dat het normalere zaad er was.

 

Bij de aldi nog minder aanbod toen ze vorig jaar zaad hadden

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaad is goed uit ervaring!

 

soms minder zaad in een zakje dan bij een merk zaad . ( Maar hoeveel courgette planten heb je nodig)

 

ook miste ik vorig jaar sommige zaad soorten. ( dacht boerenkool, snackkomkomer, snack paprika)

 

en had ik de indruk dat het normalere zaad er was.

 

Bij de aldi nog minder aanbod toen ze vorig jaar zaad hadden

 

 

Minder was bij de courgette niet het geval , ik kocht een zakje bolcourgette.

Op de achterzijde stond voor 7a 8 planten: zitten er 21 zaden in het zakje

 

Vorig jaar kocht ik een soort speciebonen, die gingen echt als een tierelier, dus ik vond het voor herhaling vatbaar

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er lekker uit hoor! Gelukkig heb ik ook een zakje ervan bij de Lidl gekocht en nog wat wortelzaailint, watermeloen (heel benieuwd of dat wat wordt), gele struikboontjes, komkommer Akito en Delikatess. Nu maar hopen dat de buren ook van komkommer houden, want ik heb nog wel meer soorten (marketmore en white wonder) die ik tegen het hekwerk aan wil laten groeien (ook boontjes, erwten en klimmende courgette). Ik heb het al wel met ze overlegd .

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gevulde bolcourgettes uit de oven voor 2 pers.

 

2 bolcourgettes niet te groot

200gr rundergehakt

1 ui

halve rode paprika

2 rijpe tomaten

kruiden naar smaak bv provencaalse kruiden, peper en zeezout

2 teentjes knoflook

eetlepel tomatenketjup

4 plakjes kaas

 

Was de bolcourgettes en kook ze 5 min, haal ze uit het water en snij het hoedje eraf.

Lepel de courgettes uit en snijd het vruchtvlees in blokjes.

Bak het gehakt rul met de uitgeperste knoflook en de ui,

Snij de tomaten in 4, verwijder het zaad en snijd in blokjes, voeg toe aan het gehaktmengsel, voeg ook de in blokjes gesneden paprika en het vruchtvlees van de courgettes toe en de kruiden.

Als laatste een eetlepel tomatenketjup erbij doen, doorroeren en het vuur uitzetten.

Zet de courgettes in een ovenschaaltje, smeer in met olie en vul de courgettes met het gehaktmengsel, doe de plakjes kaas erover en dan het hoedje erop, het overgebleven gehaktmengsel kun je ernaast in de ovenschaal doen.

30min in de oven op 180gr, serveren met bv pasta of gebakken aardappels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...