Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Yanusyk

Mid-season variety (75-90 days). Fruits are round and oval-rounded, green with light green stripes, weighing 3.5 - 5 kg. Flesh yellow, sweet, juicy and flavorful, with small seeds. The variety has good resistance to diseases. Grow in open field and greenhouses.

Dlinnomer F1

Early (60-65 days), high-yielding Ukrainian hybrid variety for open ground and greenhouses. Very attractive, oblong, green Melons with soft spots, weight 6.5-8 kg (14-17 lbs.). Very sweet, pink flesh with an excellent taste.

Beide via Ebay gekocht in de Oekraïne gekocht.

Heb voor komend jaar nog een aantal soorten daar vandaan, als de MTFD voor mij gunstig valt, zal ik er wel een aantal op mijn ruillijst hebben staan

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Jeutje, wat een knapperds @prettiggestoord en knoeperds ook trouwens.

Hier allereerste ooit:

fbfb2baf6518c8bb10d28e77b1e458f6.jpg

Crimson sweet. 3,9 kg.

Smaak is heel dicht in de buurt van eentje die je in Spanje zou komen. Vast te danken aan al die zon. Mmmmm!

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Heb voor komend jaar nog een aantal soorten daar vandaan, als de MTFD voor mij gunstig valt, zal ik er wel een aantal op mijn ruillijst hebben staan

Ah! Nou dat is interessant hoor

wees bevriend met kleine dingen

• 1 maand later ...
Geplaatst:
@Bazarie:

Aan het blad te zien is het geen watermeloen maar de 'gewone'. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Deze site wel: https://www.mooiemoestuin.nl/fruit/meloen/

Ondertussen wat kleine meloenen ( na terugkomstvan twee weken vakantie) . Ze lijken niet groter te worden. Geen watermeloen dus maar iemand enig idee of ze rijp genoeg zijn? Ze groeien niet verder en het blad begint al serieus af te sterven en last van meeldauw te krijgenF782E73C-4D69-4578-8FB2-EFF6B39CBA3D88281537537761.jpeg

• 2 maanden later ...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Waar en hoe kweken jullie (water)meloenen? Kan dat alleen in een kas of ook binnen bij een groot raam van vloer tot plafond, aan het zuiden? Ik heb zaden gekregen van de honingmeloen maar nog nooit geprobeerd om meloenen te kweken...

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Lekkere meloen met een iets andere smaak dan de rode. Deed het afgelopen jaar prima in de buitenlucht, maar dat was mede te danken aan de mooie zomer. Ik weet niet of deze het buiten ook goed doet in mindere zomers...

Geplaatst:

De tweede en derde "ken" ik, daar ik vandaag een paar zaden cadeau gedaan heb gekregen van Prettig Gestoord! Het plan is teelt in metselkuipen van 90liter in de openlucht. Wel een uitdaging in de zomer met warm weer, mijn tuin ligt n.l. 4km van huis dus kom normaal niet elke dag.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Na het verpoten hangen je plantjes slap? Dan gaat er iets niet goed met het verpoten. Heb je ze in de volle grond gezet en verslapten ze toen?

Zou het de schrik zijn vanwege de lage(re) temperatuur van moeder Aarde? Water geven heb je vast wel gedaan ?

Het verpoten naar meer ruimte moet hier nog even wachten, tot na IJsheiligen. Momenteel staan ze er zo bij :

2019-04-29-komkommer97771556460795.jpg

Geplaatst:

Saalk86, vorig jaar voor het eerst watermeloenen gekweekt. Met heel geschikt zomerweer !

Hou het bevruchten in de gaten of doe het zelf, verder veel liefde geven. Én bij vrucht een bedje van stro voor de meloen zelf. Dat is tegen ligplekken. Kloppen op de meloen om te horen of hij rijp is wordt er altijd beweerd. Bij twee heb ik geklopt wat ik kon want ze groeiden niet meer maar bleven toch dof klinken. Uiteindelijk ben ik behoorlijk bedot want die twee waren overrijp... Twee andere meloenen zaten zo dicht bijelkaar aan de plant dat ze samen op het bedje van stro mochten :

2018-08-11-the-twins91641556925763.jpg

Vier anderen waren geheel geslaagd, zij het een kleiner maatje dan via de toonbank. Dit jaar heb ik weer gezaaid en staan er nu zo bij:

2019-04-29-watermeloenen-met-zaadje-aan-plantje97271556460825.jpg

Tenslotte nog even over deze groene rakker: hij lag wat verscholen en leek heel lang op een watermeloen. Dan zou ik 7 geslaagde meloenen hebben! Ik had deze kalebas bijna een bedje van stro gegeven. Bijna. 2018-groene-kalebas25041556926660.jpg

.

Geplaatst:

Ah jammer, je tekst is wat weggevallen nadat je de foto toegevoegd hebt. Die link moet je altijd in de gaten houden waar hij terecht gaat komen.( Hij wil graag aandacht en walst zo je tekst plat. ) Bij het 'toevoegen bericht' goed kijken waar je cursor staat. Misschien even herstellen?

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Gaat niet zo hard hier! Maar ben vast te ongeduldig en de rest schiet omhoog, dat zal ook mee spelen

Ik zit er even mee dat ik ze straks wel buiten wil telen in die strobalen, maar moet ze eigenlijk verpotten nu want ik merk dat ze enorm diep wortelen.

Dus nog in groter pot (10 liter) in de kas zetten en later buiten of nu al buiten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...