Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

sodemieters wat een stortbui! Gisteravond al een paar met hevige wind en zojuist ook 2 met dikke hagelstenen die bleven liggen en onweer in de verte.

Geplaatst:

Loes, duidelijk, vorig jaar 2 wk voor, nu 1 wk achter

En weer hagel en onweer hier

de zin is af en de zon schijnt alweer

jantje lacht jantje huilt zomer wordt dit

voor de pessimisten onder ons

dus hou het er maar op dat er beter weer op komst is

word je vanzelf weer optimistisch van.

Geplaatst:

Het ziet er qua regen heel raar uit op buienradar; vele kleine buien ipv één regenfront.

Afijn, wij hebben geluk hier, heerlijk zonnetje met wat wind.

Geplaatst:

Hier regen, hagel, onweer en wind.

Geplaatst:

Regen en wind.

De regen is welkom, de wind niet. ( Gaat mijn tomatenserre van vliegen.... en dat kan ik nu niet permitteren, de "Big Boobies" tomaten groeien net zo lekker hard )

Geplaatst:

Vanaf donderdag wordt het in Nederland ook beter weer Piroska.

Dus je hebt precies de goede tijd gekozen.

Geplaatst:

gister mazzel gehad: ik ging voorfietsen bij de lopers van de AMC loop (lekker crossen door de gangen van het ziekenhuis ) en het was precies twee uurtjes droog

rest van de dag gecocooned met familie en vrienden

Geplaatst:

Gisteren zouden wij een familiedag houden in een grote speeltuin in ZHolland. Ik had me al afgemeld omdat ik pols en knie had verstuikt eerder vorige week. Zaterdag is naar aanleiding van de weersverwachting de familiedag afgezegd voor allen. We gaan nu maar op zoek naar een overdekte locatie. We komen uit alle hoeken van Nederland en een stel uit België. Moeilijk zo'n dag te plannen wanneer de meesten kunnen én het nog redelijk weer moet zijn ook. Maar goed dat het gisteren niet doorging, het was echt geen speeltuinweer.

Geplaatst:

hier storm nu (en ja hoor, had de RobO net de netten opgehangen, jonge koolplanten uitgeplant, rattestaarten geplant... )

Geplaatst:

Storm? Het is hier windstil..maar het kan hier ook komen natuurlijk. Wel een strakgrijze lucht..alsof er sneeuw komt

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

hier ook storm, wat een wind zeg. Het mooie weer dat voor het weekend voorspeld werd is ook veranderd in "heet, regen en onweersbuien". Zo klinkt kamperen ineens een stuk minder aanlokkelijk.

Ik moet zeggen dat ik er nu wel echt goed zat van begin te worden. Ik wil gewoon eens een weekje of twee achter elkaar geen gedoe met stortbuien, storm, onweer en hagel, maar gewoon een lekker temperatuurtje en zon! Warmte! In de tuin gaat er ook van alles fout modat het simpelweg te koud is. In het noorden des lands was het voorjaar nog kouder dan in de rest van het land. De klei warmt gewoon niet op. IK WIL ZON! Pvd

Geplaatst:

Hier windstil, 30 graden en volop zon.

Geplaatst:

Wat een wind.

M'n moestuin is open voor wind van het westen tot het zuid/zuidwesten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Jep, hier ook windkracht zes. Het gaat weer lekker... Hopelijk blijft alles netjes staan.

Geplaatst:

in de tuin valt het mee met de wind, bebouwing vangt gelukkig het ergste op. aan de straatkant is de wind wel duidelijk merkbaar. de geleegde containers lagen vanochtend al over straat verspreid. samen met de buur enkele containers binnen gehaald en de rest plat op de groenstrook gelegd.

Geplaatst:

Het is echt zo'n raar weer hier in het zuiden. Je weet niet wat je aan moet trekken, jas is dan weer te koud, dan weer te warm. Nu kan de keukendeur open staan want weinig wind en redelijk warm maar gisteren waaide het nog te hard . Waar blijven die mooie zomerdagen? Fijn dat ze weer voor dit weekend onweer/regen en heel warm hebben voorspeld, zaten we net op te wachten..Not! Maar dat onweer in de lucht hangt is wel goed te merken, erg broeierig overdag.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Had vanmiddag 34 graden op de thermometer in de auto.

Kan iedereen het nog koel houden?

Zo te zien op buienradar gaan wij hier aan de kust nog geraakt worden door wat onweersbuien.

Zou wel lekker zijn wat verkoeling, hopelijk blijft hagel achterwege.

Geplaatst:

Nou laat die regen nog even wegblijven? Wij willen vanavond en morgenochtend heel vroeg een deel van ons hout uit het bos halen..er ligt nog 60 kuub. Hitte is vervelend, maar regen funest.

Edit het is trouwens vandaag in het dorp 34 graden, in mijn tuin 37..water niet nodig je smelt zelf wel

Geplaatst:

Terwijl het nog bloedheet is barst hier iets los..van alles waait door de tuin en de lucht wordt pikzwart..maar het lijkt toch langs te schuiven..alhoewel, wat een klap..ik haal de computer maar even van het elektranet af..voetbal op tv moet natuurlijk doorgaan. Als het echt gaat stormen zal het internet wel weer uitvallen..

Geplaatst:

Hier heeft het meegevallen tot nu toe, wat bliksem en donder met een behoorlijke tussenpose met elkaar.

Een paar aardige buien, maar verder geen gekkigheid van hagel of zo.

Als ik zo kijk op buienradar dan beperkt het zich niet alleen tot de kustgebieden, maar krijgt het binnenland er ook van langs.

De buien ontstaan vanuit de riviergebieden in Frankrijk, is goed te zien op de Europa buienradar; http://europa.buienradar.nl/

Geplaatst:

Heerlijk afgekoeld. Nu de komende 2dagen geen regen of extreme hitte meer hoor.

(post vanuit het mooie België)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou om middernacht is het hier behoorlijk raak!!

Geplaatst:

Ik zie het ja, sterkte, h0penlijk geen hagelstenen. Hier is het nu rustig, en koel genoeg om te slapen

Geplaatst:

Dank je.....het flitst nu oostelijk en westelijk.....én zuidelijk.......en ja hoor ook ten noorden van Geedee's tuintje....brrrr

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.