Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

Morgen nog warmer?

Ik sta al heel vroeg op iedere morgen om te sproeien en te oogsten...nu moet ik maar `s-nachts gaan werken geloof ik..met zo`n mijnwerkerslamp op...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren was het hier 39,5 graden (zonder regen of onweer) en vandaag 40 graden. Morgen wordt het nog warmer, pfffff. Ben blij als de temperaturen weer normaler zijn, maar dat is pas vanaf donderdag.

Geplaatst:

ik vond het vandaag eigenlijk prima te doen. 25 graden binnen, 27-28 in de schaduw.

maargoed ik ben dan ook zo'n gek die die het beste funcioneert met 25-30 graden

Geplaatst:

Pffffff... nou ikke niet... echt gewéldige temperaturen voor mn opvliegers...

Dus beetje bankliggen en series kijken, veel ysblokjes in mn drinken en dicht bij de ventilator voor de hitte-aanvallen. Wel een gelukje nu dat ik ook 's nachts wakker ben, het was lekker koel.

Helaas is het nu al weer licht en komt die grote boze hete zon er zo weer aan om de boel te bederven.

Had ook al bedacht dat ik dan vanavond maar naar de tuin moet ipv overdag...

Geplaatst:

Ik ga nú.

Geplaatst:

Ik ook..

Geplaatst:

Door de warmte m'n bed uit gepest, was nog niet gebeurt dit jaar...

Nu al 27.5 in de woonkamer en dan zit ik nog aan de kust.

Sterkte toegewenst aan de mensen in het binnenland.

Geplaatst:

27° in huis, 35° buiten (schaduw) en 38° in de kas met alles open.

Zoveel verschil maakt het dus niet als alles open staat hé.

Uit het zuiden komen er wolken opzetten.

Hopelijk wordt het weer geen supercell zoals vorig jaar Pinksteren want we moeten op dezelfde plaats weer naar een BBQ

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

2015062114064419111436000871.jpg

ik vind het weer Zaaaalig, aan het zwembad het mtf checken meer heb je niet nodig om vrolijk te worden toch ?

Geplaatst:
ik vind het weer Zaaaalig, aan het zwembad het mtf checken meer heb je niet nodig om vrolijk te worden toch ?
een ijskoude milkshake...

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Delen van België krijgen regen zo te zien;

image?type=zozw

Hopelijk blijft er nog wat over voor ons hier aan de kust.

Geplaatst:

Hier zou er flink wat regen moeten vallen dan. Ben benieuwd!

Zoontje wil BBQ'en maar ga maar is achter zo'n vuur staan nu het is nu al niet te doen buiten.

Geplaatst:

Hier vallen de eerste druppels, is al veel koeler en redelijk wat wind.

Geplaatst:

Hier ook met tussenpozen behoorlijk wat wind.

Al een aantal keer het zonnescherm een stuk opgehaald, omdat ik bang was dat hij kapot zou waaien.

Zo te zien blijft er weinig meer van het buienfront over, eerdat hij hier is.

Geplaatst:

Komt weer een aardige bui aan uit het zuidwesten;

europa

We hebben echter momenteel een zwakke oostelijke wind, dus hoogstwaarschijnlijk zal het meeste richting zee gedrukt worden.

Belgische kust, zal denk ik niet ontzien worden.

Geplaatst:

Eerder in de middag al een licht buitje gehad, op buienradar was nog een wat zwaardere in aantocht te zien.

Die toonde een prachtige wolkenpartij, dus toch maar even de camera erbij gepakt.

yLyRJYg.jpg

q5wqteG.jpg

Ik was net 5 minuten na de foto's maken binnen en toen ging het behoorlijk los.

Scheelt mij weer de tuin water geven.

Geplaatst:

Zeker mooie wolken, laat goed de instabiliteit in de lucht zien.

Geplaatst:

Was in het huisje op het complex. Heerlijke zwoele avond en nacht.

Vanmorgen om 10.45 kwam de eerste onweersbui... om 13.00 de volgende. Vergezeld van enorme hoosbuien en windpartijen, zorgde tijdelijk voor verkoeling maar niet lang.

Daarna was het weer een tijd zweten want broeierig heet en klam.

En tegen vijven kwam er een échte wolkbreuk met onweer langs...

Daarna was het afwachten tot ik kon oversteken naar huis... zag in de verte wat opklaringen dus had hoop... maar toen draaide de wind opeens en kwam uit totaal andere hoek met weer andere buien in aantocht...

Om 18.20 heb ik de oversteek gewaagd, flink de vaart er in gehouden want werd op de hielen gezeten door de volgende bui... Binnen 5 minuten na thuiskomst barstte de volgende onweersbui los.

Het was een waar onstuimig dagje...

Geplaatst:

Jongens wat een heerlijkheden! onweer, regen, storm.

Hier geen druppel. Hélémáal niks. Alles verdroogt waar je bijstaat en de beek is vrijwel leeg

Voor kan ik nog wat sproeien maar mijn achtermoestuin heeft het moeilijk, vooral de aardappels..die hebben dan wel geen aardappelziekte maar wel een aardappelverdroogziekte. Lijkt erop...

Zojuist kwam er een storing met allemaal buien over dit gebied..het is al weer voorbij en ik heb 1 klap in de verte gehoord.

Bah.

Geplaatst:
  • Auteur

Hier ook zo goed als niks

Geplaatst:

Hier ook frustratie: paar keer dreigend uitgezien en zeer winderig (hield mijn hart vast voor mijn buitentomaten) en zeker drie keer de tomaten in pot binnen en weer naar buiten gezet vanuit de garage, allemaal voor 5 druppels, heb weer mijn lounge zetel buitengezet en geniet nu van een Duveltje

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Geplaatst:

Het waaide flink vandaag! Mijn huis is heerlijk afgekoeld maar o wat heb ik met een zuur gezicht naar buiten staan kijken. Geen druppel regen en wel die enorme windstoten! Het verbaast me dat er niets is stukgewaaid.

Geplaatst:

De tour de France kwam praktisch pal langs mijn tuin en de renners brachten regen mee. Merci a mr Preudhomme...

Geplaatst:

Wij hebben een paar fikse buien gehad maar geen onweer.

Alles staat nu weer mooi rechtop, geen slap hangende bladeren meer.

Geplaatst:

Zoo, net een fikse hagelbui gehad met hagelstenen ter grootte van een 2 euro muntstuk! Ik kijk morgen wel wat de schade is, maar ik vrees veel dat zeker mijn pompoenen en courgettes flink hebben geleden.

Volgens mijn man ziet het er in ieder geval niet goed uit, hopelijk herstellen de planten van de schade. Er zitten flinke gaten in de bladeren, dus ik ga nu direct maar even kijken.

Het is echt treurig, de kolen, pompoenen en courgettebladeren hebben veel gaten en scheuren opgelopen door het hagelbombardement. Hoop echt dat ze herstellen, want dit is treurig zo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.