Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Soda korrels mee zaaien met wortelzaad


citroen

Aanbevolen berichten

Vraag mij ook nut van af ? Maar als je even google naar sodakristallen en dan de tips die je daar over leest voor wat het allemaal goed zou zijn . Plekken van tuinmeubels ,vetvlekken op stenen ,onkruid verwijderen ....

En het is een chemische verbinding sorry maar dit komt hier zeker niet in de grond . IK vermoed dat het tegen wormpjes in de wortels zou moeten dienen dan zou ik nog liever een daarvoor in de handel verkrijgbaar product gebruiken ( dat ik voor alle duidelijkheid niet gebruikt)

 

Ik heb vorig jaar een resident ras tegen wortelvlieg gezaaid en is me goed bevallen dus deze komen dit jaar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tuin

 

Bladluis: Besproei bomen of planten met een oplossing van 30 gram sodakristallen per liter water.

Schimmels: besproei de rozen met een oplossing van een kop melk en 30 gram sodakristallen per liter water.

Patio's en paadjes: Schuren met een sterke hete oplossing zal alle rottende afval en mos verwijderen. Het zal mosvorming ook voorkomen. Vermijd echter te morsen op de planten.

Verharde oppervlakken: Reinig de tegels met een sterke oplossing. Vermijd planten te raken.

Barbecues: Sodakristallen zijn bekend om hun capaciteit om vet op te lossen, dus zijn ze ideaal om een barbecue te reinigen. Gebruik een hete sterke oplossing van sodakristallen of vloeibare sodareiniger.

Terrasmeubilair: Vuil plastic tuinmeubilair zal proper worden na behandeling met sodakristallen. Vloeibare sodareiniger is ideaal om het vuil direct los te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tuin

 

Bladluis: Besproei bomen of planten met een oplossing van 30 gram sodakristallen per liter water.

Schimmels: besproei de rozen met een oplossing van een kop melk en 30 gram sodakristallen per liter water.

Patio's en paadjes: Schuren met een sterke hete oplossing zal alle rottende afval en mos verwijderen. Het zal mosvorming ook voorkomen. Vermijd echter te morsen op de planten.

Verharde oppervlakken: Reinig de tegels met een sterke oplossing. Vermijd planten te raken.

Barbecues: Sodakristallen zijn bekend om hun capaciteit om vet op te lossen, dus zijn ze ideaal om een barbecue te reinigen. Gebruik een hete sterke oplossing van sodakristallen of vloeibare sodareiniger.

Terrasmeubilair: Vuil plastic tuinmeubilair zal proper worden na behandeling met sodakristallen. Vloeibare sodareiniger is ideaal om het vuil direct los te maken.

 

Ja lijkt wel een wondermiddel maar mij lijken er toch tegenstrijdigheden in .

Tegen bladluis gewoon rechtstreeks op de planten . En anderzijds verharde oppervlakte reinigen moet je wel vermijden planten te raken. Ja concentratie verschilt wel.

 

Word ook geschreven " Verwijder onkruid door er enkele koffielepels soda over te strooien" en dan bij de zaadjes strooien tegen wormen en planten doppen in een oplossing er van en dit allen uit 1 verpakking ? Sorry maar ik heb mijn twijfels er over .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruiken Soda bij de schapen, we hebben er een emmer bij hangen waaruit ze zelf gaan eten bij pens verzuring.

Dit kan ontstaan wanneer ze bijvoorbeeld veel vers gras gegeten hebben.

Je kan het gewoon bij vee voeder handelaren halen. Al met al geen eng spulletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik bakingsoda (is heel fijn gemalen tot poeder) voor heel veel uiteenlopende zaken. Je kan er zelfs je tanden mee poetsen (doe ik overigens niet). Bij maagzuur doe je een schepje in een glas water, zelfde effect als een rennie.

 

Vorig jaar heb ik Roest bij stokrozen effectief aangepakt met een mengsel van water, soda en een beetje olie. Dat was experiment: geslaagd! Dit jaar eens kijken of het ook bij andere schimmelaantastingen helpt (meeldauw, phytophtora etc.)

 

Meezaaien met wortelzaad: misschien tegen aaltjes? Dat de soda de zuurgraad van de grond zodanig verandert dat de alen zich er niet thuisvoelen en wegblijven?

 

In dat geval zou ik er zeker meer van willen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie was al eens eerder gevoerd, andere context: preivlieg-t11206.html

 

Tips: Plant kool 1 x per 8 jaar op hetzelfde stuk grond en je hebt geen knolvoet. Koop knolvoet vrije koolplanten. Zaai een per 8 jaar op dezelfde aarde koolplanten. Bestrijd knolvoet met eco knolvoetvrij. Dit doe je tijdens het zaaien, je zaait het poeder tegelijk met het zaad. Je kunt de aarde ook vervangen. De schimmel zit de bovenste 5 cm aarde. Als je toch knolvoet wilt bestrijden heb ik de volgende tips: Leona van Duivenvoorde lost 250 gram soda op in 10 liter water en giet in elk plantgat een halve liter soda en heeft geen last van knolvoet gehad. Eco-style knolvoetvrij verhoogd op een biologische manier de ph waarde rond de plant, waar door de schimmel geen prettige omgeving heeft om te ontwikkelen.

Bron: http://moestuinbeginnen.nl/tips-om-kool-te-kweken-zonder-ziekten-en-plagen/
Link naar reactie
Delen op andere sites

En deed je dan silversoda bij de prei, of baking soda? Dat zijn nl. wel twee heel verschillende producten en volgens mij worden ze hier in het topic nogal door elkaar gegooid...

 

Oei bestaan er 2 soorten? Even gegoogeld ja wat een verschil .

Mijn reacties waren als je silversoda zou gebruiken (ken het vooral als er eens pan hardnekkig aangebakken is om deze proper te koken) dus vrij agressief bij warmte . En in volle zon kan temperatuur ook wel erg oplopen .

 

Baking soda (natriumbicarbonaat) word ook gebruikt als rijsmiddel in de keuken . Gans ander verhaal .

 

Over welke soda heb je het de Baking soda ?

 

http://www.gezondetips.nl/ tip over bad nemen ? Rechtstreekse link wilt niet werken "vul even "zuiveringszout toepassingen" in zoekfunctie en dan tip 10

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1315631 zou wel pijnlijk kunnen zijn met dosering van baking soda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...