SaskiaV Geplaatst: 2 april 2015 Share Geplaatst: 2 april 2015 Hoi, Heeft iemand van jullie wel eens boomspinazie binnen voorgezaaid? Nu na 2 weken zijn het zulke lange tere sprietjes met 2 mini blaadjes. Zo teer heb ik zaailingen nog nooit gezien Lijkt wel soort tuinkers. Vroeg me af of dit klopt . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 2 april 2015 Share Geplaatst: 2 april 2015 Klassieke probleem van te weinig licht? Heb ze zelf nog nooit gehad/gezaaid maar lijkende niet normaal nee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0xygen Geplaatst: 2 april 2015 Share Geplaatst: 2 april 2015 foto? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaskiaV Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 2 april 2015 Zal morgen een foto plaatsen. Daar is het nu te donker voor. Ze staan voor het raam in goed licht net als de andere plantjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 2 april 2015 Share Geplaatst: 2 april 2015 Hier zaait de plant zich zelf uit, en is er nog niets te zien van kiemplantjes. Het is nog te fris buiten. En dat hoort, voor zo'n plant. Met te hoge temp. en niet genoeg licht (het is binnen al gauw te donker, hoe licht het soms ook lijkt) schieten ze te hard omhoog. Gewoon lekker buiten zaaien dus. In een potje, of meteen in de vollegrond. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Ik heb vorig jaar boomspinazie gezaaid, maar ben veel later begonnen. Het werd wel een meter of 2 hoog Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Zo stond het er in de zomer bij: En nu zo: Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Kijk er nu al naar uit te zaaien, voor het eerst spannend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaskiaV Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 3 april 2015 Dit zijn mijn sprietjes Wow Jorieke, dat zijn met recht bomen Bij mij wordt het echt een experimentje voor in een grote bak. Heb namelijk alles in bakken, teilen en potten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Zoals Jorieke al zegt, gewoon buiten zaaien. Dan komen ze op wanneer het voor hun tijd is.Als je ze in een pot gaat houden dan zou je er bijvoorbeeld flink van moeten knippen/oogsten om ze wat kleiner te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Kijk er nu al naar uit te zaaien, voor het eerst spannend. Is rank-, klimspinazie, staat nu in de koelkast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Boomspinazie is géén klim of rank spinazie, maar een plant die zichzelf prima kan ondersteunen.Chenopodium giganteum is familie van de Melde en groeit ook op dezelfde manier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jane Doe Geplaatst: 3 april 2015 Share Geplaatst: 3 april 2015 Ik had me vergist in de soort spinazie, het was geen boomspinazie maar rank-/klimspinazie, vandaar mijn schrijven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bloemenkoningin Geplaatst: 20 februari 2016 Share Geplaatst: 20 februari 2016 Heeft er iemand nog zaden over van de boomspinazie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 20 februari 2016 Share Geplaatst: 20 februari 2016 Bloemenkoningin, ik heb nog wel wat zaden over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 21 februari 2016 Share Geplaatst: 21 februari 2016 Wat leuk!! Lijkt mij ook wel wat om te proberen. Smaakt het ook echt naar spinazie? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wenwolf Geplaatst: 23 februari 2016 Share Geplaatst: 23 februari 2016 ik heb ook nog wel zaden van boomspinazie. Ga het zelf niet gebruiken, ik moet keuzes maken..te veel zaadjes en te weinig plek om alles kwijt te kunnen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 23 februari 2016 Share Geplaatst: 23 februari 2016 Bloemenkoningin, doe even een PB met je adres, dan kan ik je wat zaden opsturen. En als Aluapje en Wenwolf ook samen iets regelen hebben we straks allemaal mooie boomspinazie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 24 februari 2016 Share Geplaatst: 24 februari 2016 Lief van je Pippi maar daar was mijn reactie niet voor bedoeld. Vroeg het me gewoon af! Ik heb helaas geen plaats voor dergelijke planten.Maar wel heel hartelijk dank voor de optie Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.