Richard74 Geplaatst: 14 april 2015 Share Geplaatst: 14 april 2015 Hallo, Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een tuinkas. Ik heb er eentje waarbij een raam automatisch open gaat, en weer dicht gaat natuurlijk en ik heb er ook doeken in, aan de bovenkant, die ik met wat touwtjes kan laten zakken zodat door de bovenkant van de kas geen scherp zonlicht meer kan komen waardoor de plantjes kunnen verbranden. Nou is mijn vraag, vanaf wanneer is het verstandig die doeken te laten zakken? Is dat begin zomer of al veel eerder? Wellicht iemand die dit ook in zijn/haar kas heeft en kan vertellen wanneer zij dit meestal doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
perk Geplaatst: 14 april 2015 Share Geplaatst: 14 april 2015 ik ben ook beginner met een kas, en we hebben de schaduwdoeken al lang opgehangen, voordat de eerste planten erin gingen dit jaar.Toch nog veel zonnebrand op de planten gehad nu. Patrick Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dries_86 Geplaatst: 14 april 2015 Share Geplaatst: 14 april 2015 had ook die doeken gekregen bij de serre (ACD Prestige). Nog nooit gebruikt, het dak is in gehamerd glas wat helpt bij het breken van de zonnestralen,voor zover ik weet nog nooit last gehad van verbranding . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Richard74 Geplaatst: 14 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 14 april 2015 Gehamerd glas? Geen idee hoe dat eruit ziet...Maar omdat het schaduwdoek er zit, ik heb de kas overgenomen van de vorige tuin eigenaar, neem ik aan dat ik dat gehamerd glas niet heb Maar Perk, het schaduwdoek heb je dus nu al hangen? Ik twijfel nog, ik heb nog geen gevallen gezien waarbij het plantje verbrand was. Hoe kan je dat zien trouwens? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...