Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie durft het al aan?? tomaten naar de kas?


Gemma

Aanbevolen berichten

Ik heb als test 1 tomatenplantje buiten staan sinds deze week. Ik ga er van uit dat het niet meer gaat vriezen op mijn balkon, dat is op het eerste verdiep en goed beschut in het dorpscentrum. Als het plantje nog een week overleeft gaat de rest ook naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan ze al een kleine maand in de koude serre . In het begin s'nachts nog in een extra bak , omdat ik vond dat ze gingen gaan fileren maar in koude serre geplaatst groei door de kou minder maar meer compacte planter en donkere groenen planten . Nu ziet je ze met manier van spreken groeien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er nu bijna 10°, en alles ziet er goed uit. Alleen om de komkommers maak ik me zorgen, die haal ik weer naar binnen zodra het onder de 7° wordt, tomaten en pepers als het < 5 ° wordt. Ben aan het verbouwen en binnen staan ze erg in de weg. Ik word dan wat nonchalant en denk: het zijn maar planten. Als ze half mei er niet meer zijn, koop ik een paar nieuwe planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al m'n tomaten, pepers/paprika's, koolrabi en basilicum staan al in de serre.

Ze groeien vind ik veel beter in de serre dan binnen.

Ik zet er wel nog geen in volle grond in de serre.

Het heeft hier al een enkele weken niet meer gevroren, ik denk niet hier nog vorst komt dit jaar.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben wel profijt daar in het zuiden van die paar graden meer. Het scheelt wel 3 - 5 ° met hier in het hoge noorden, dus moet men hier blijven oppassen.

 

... ...Het heeft hier al een enkele weken niet meer gevroren, ik denk niet hier nog vorst komt dit jaar.
Kun je direct ook even het weer voor de rest van het jaar voorspellen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier staan de plantjes (in pot) ook al in de koude kas.:

tomaat, komkommer, peper, paprika, aubergine en meloen.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ze nog niet missen op de slaapkamer....

wordt wel half mei toch

 

Hier gaan ze ook niet meer (te) vroeg naar buiten, daar groeien ze toch niet als het niet warm genoeg is. Laat ze nog maar wat in de woonkamer staan dan kan ik er nog is naar kijken. Moet ze wel dringend groter gaan potten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... ...Het heeft hier al een enkele weken niet meer gevroren, ik denk niet hier nog vorst komt dit jaar.
Kun je direct ook even het weer voor de rest van het jaar voorspellen?
Natuurlijk.

Ik kan je toekomst en het weer voorspellen.

Ik heb uitzonderlijke gaven.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was het vannacht 2 graden in mijn kasje en de aankomende nachten waarschijnlijk weer vorst. Ook de voorspelling ziet er zo uit dat het deze maand nog te koud is 's nachts. Dus ik blijf voorlopig nog naar buiten en binnen slepen met de planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...